brukernavn331 Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Hei! Har begynt å kjøpe inn Hue-produkter for bruk i hjemmet. Bl.a kjøpte jeg en helt standard lampe og en Hue-pære (har såklart kjøpt bridge også). Men nå oppdaget jeg at det finnes Hue-smartplug til stikkontakt. Er dette noe jeg trenger for å kunne bruke en vanlig lampe med Hue-pære? Eller trenger man bare den pluggen om man har en lampe med vanlig pære som ikke er fra Philips? Ble plutselig i veldig tvil nå siden det stadig dukker opp noe nytt. Bonusspørsmål: Tar noen av Hue-produktene skade av å koble en stikkontakt-plugg på dem? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Nei, du trenger ikke Smart Plug. Følg bruksannvisningen. Ganske straight forward. Koble bridgen til routeren din. Etter at du har gjort dette vil denne bridgen finne alle pærene dine, så lenge du har akrudd dem i en sokkel og skrudd på strømmen. har hatt Philips Hue pærer i 6 år og det fungerer som bare det. Ikke billig akkurat og det finnes billigere og kanskje bedre løsninger, men ja, det funker. Det sitter en wifi modul inne i disse pærene som snakker med Hue Bridge. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 10. november 2020 Forfatter Del Skrevet 10. november 2020 Bjerknez skrev (30 minutter siden): Nei, du trenger ikke Smart Plug. Følg bruksannvisningen. Ganske straight forward. Koble bridgen til routeren din. Etter at du har gjort dette vil denne bridgen finne alle pærene dine, så lenge du har akrudd dem i en sokkel og skrudd på strømmen. har hatt Philips Hue pærer i 6 år og det fungerer som bare det. Ikke billig akkurat og det finnes billigere og kanskje bedre løsninger, men ja, det funker. Det sitter en wifi modul inne i disse pærene som snakker med Hue Bridge. Takk for svar. Da er det som jeg mistenkte, at pluggen brukes til lamper som ikke har Hue-pærer? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Pluggen kan brukes til alt du ønsker å plugge i den. En radio, en drill, mobil lader etc. bare pass på at den kan ha begrensninger så jeg ville ikke koblet inn en 16 ampere vifteovn etc. du styrer enkelt denne smart pluggen på samme måte som en hue pære via en app. Denne smart pluggem snakker med Hue Bridge og du kan slå av/på det som er koblet til den via app etc. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Ja, denne brukes i utgangspunktet for lamper som ikke har hue pærer ja. 1 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 10. november 2020 Forfatter Del Skrevet 10. november 2020 Tusen takk for god hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå