Gå til innhold

Nokia 3300 eller N-gage?

Anbefalte innlegg

Hei

Min søster skal ha ny mobil.Da har hun tenkt seg en med både mobil og mp3-spiller i et,da foreslå jeg Nokia 3300 og N-gage.Hun er litt usikker på hvilken av disse hun bår gå for.Lydkvalitetn på musikken bør være bra og tlf bør han god brukervennlighet.Noen som vil hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke finne en telefon som er litt mindre enn en Nokia 3300 eller N.Gage? Så store telefoner er kanskje ikke så praktisk for jenter... de har ikke akurat så store lommer. tror simens har en ganske liten mobiltelefon med mp3 spiller.... er ikke sikker på hvilken modell... du får se litt rundt.

Lenke til kommentar

Det er fire siemens telefoner som har mp3 spiller (så vidt jeg vet, kan godt hende det er fler) de er nok ikke veldig aktuelle noen av dem egentlig,

iallefall ikke for en jente som kanskje ikke trenger en mobil som sx1, siden den er veldig avansert, stor og dyr. I tillegg har de sl42, sl45 og sl45i, de er ganske små, men de mangler fargeskjerm, Noe som kanskje er litt dumt (?).

Ville valgt 3300, har prøvd den litt og jeg likte den ganske godt, hvis søstera di vil spille spill på mobilen så er det egentlig ikke noen vei utenom n-gage, selv om spillene er veldig dyre.

Hun kan nok ikke forvente seg noen knall kvalitet på lyden, men lyden på 3300 er helt grei, har ikke prøvd n-gage (utenom tomb raider i en modell som sto utstilt på spaceworld) så jeg vet ikke hvordan lyden er på den, men den er sikkert ganske lik.

Endret av siemens:-)
Lenke til kommentar
Det er tre siemens telefoner som har mp3 spiller (så vidt jeg vet, kan godt hende det er fler) de er nok ikke veldig aktuelle noen av dem egentlig, ikke for en jente som kanskje ikke trenger en mobil som sx1, siden den er veldig avansert, stor og dyr. I tillegg har de sl45 og sl45i, de er ganske små, men de mangler fargeskjerm, Noe som kanskje er litt dumt (?).

Du glemte Siemens SL42...

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia 3300, fungerer bra. Eneste problemet er at Pop-Port kontakten på toppen av telefonen er ganske dårlig. Om man er litt forsiktig er det ikke noe problem (Dette er løst på N-Gage ved at man bruker to vanlige jack plugger slik at man får både stereo og mic.). Dette er det eneste jeg har å utsette.

Skjermen på 3300 er bra, lettlest og stor. Den egner seg ikke så godt til bilder som skjermen på N-Gage men gjør nytten sin, man ser hva MMS'ene forestiller og kan ha bakgrunnsbilder.

Programvaren i telefonen er blitt overhalt og de siste versjonene som kom på sensommeren 2003 er meget bra. Kvaliteten på lyden er helt upåklagelig. Tastene har perfekt respons, det var noe av det som folk her på forumet kjeftet mest på når 3300 var ny. Men jeg skriver fortere enn jeg gjort noen gang, med to hender selv om tastene sitter på ene siden og det føles det ikke unaturlig eller rart. Taster og hastigheten når man skriver medling synes jeg er noen av de mest kritiske egenskapene når man skal velge telefon, noe som gjorde at SE T300 etter noen måneder ble solgt.

Jeg har hatt N-Gage også men synes 3300 er en bedre telefon med MP3 spiller enn det N-Gage er, men som spillemaskin må nok 3300 se seg slått. Mp3 delen i 3300 er også bedre en den i N-Gage med fler muligheter. Fordelene med 3300 i forhold til en annen telefon og løs mp3 spiller er jo at man bruker samme headsetet til å snakke i og høre musikk (musikken pauser når det ringer etc.), kan ta opp lyd akuratt som med en MD (bra for folk som ikke har musikken sin på PC alledere), at man bare har en dings å passe på at det er strøm på og ta med seg.

Når man skal sove er det bare å legge telefonen på nattbordet, sette på litt rolig musikk og aktivere høytaleren. Lyden er boksete men helt grei til formålet.

Det føles kansje dumt å betale like mye for 3300 som for N-Gage som har bluetooth / IrDa, bra spill og bedre skjerm for samme pris, men det solide intrykket som 3300 gir og den stabile programvaren er grunn nok. Det er tradisjon her på forumet å snakke nedlatende om alle telefoner som ikke har alt av det seneste på teknologifronten, men en telefon som skal brukes som en vanlig mobil og som mp3 spiller trenger ikke å være mer avansert enn 3300.

Lenke til kommentar

Urk.

Jeg synes oppriktig at du skal lure søsteren din til å kjøpe noe annet enn Nokia telefoner. Det er en grunn til at de fortsatt har ett så kraftig tak i markedet, og det er det dødskjedelige menysystemet. Hva med å be henne skaffe seg en SE eller noe slikt i stede? :p

Lenke til kommentar
Ja, for det svake kjønn er svært ofte interessert i kompliserte menyer og unødvendige (men kule) finurligheter, ikke sant?

Sure sure. Jeg har konvertert flere venniner over til Sony Ericsson ihvertfall. Og de kommer ikke til å gå tilbake på en stund, sånn sett ut i fra responsen deres :) Fått de fleste til å prøve T610, som jo strengttatt er ett mirakel av en koselig telefon, og noen av dem har t68i.

Men jeg tror jeg er årsaken til at noen kjærester fikk litt store regninger rundt juletider... :roll:

Lenke til kommentar

SE klarer jo ikke å levere noen telefoner. De fleste webshopene har bare P800 på lager. Ikke nok med det, de klarer også å bytte ut de telefonene de har med nye som har færre funksjoner. T300/T310 er begge mer funksjonelle enn Z200 og T230, bortsett fra skjermen. Hva er dette for noe? Telefoner som ble lansert tidlig i høst er fortsatt ikke i butikken. Jeg hadde samme problem da jeg for ca et år siden skulle skaffe T300, den kom ikke før fire måneder etter lovet dato. De som har problemer med en telefon burde uansett merke stå på sitt og kreve ny telefon (omlevering) eller kjøpet hevet dersom gjentatte reparasjoner ikke fører noen vei.

Edit: Glemte svare på spørsmålet, nei det er desverre ikke mulig å legge bilder på kontaktene.

Endret av beh
Lenke til kommentar
Jeg har en Nokia 3300, fungerer bra. Eneste problemet er at Pop-Port kontakten på toppen av telefonen er ganske dårlig. Om man er litt forsiktig er det ikke noe problem (Dette er løst på N-Gage ved at man bruker to vanlige jack plugger slik at man får både stereo og mic.). Dette er det eneste jeg har å utsette.

Har en 3300 selv og er vel ganske fornøyd med den, men jeg har samme problemet med pop-port kontakten... Du kan bare glemme å ha den i lomma og høre på mp3 samtidig.

*Går og hører på musikk* du-du-duu du-dudu-du----- "Ooops, jeg kom borti kontakten... Da må jeg sette den inn på nytt og prøve å ikke være nær den."

^^Sånn blir det... Har vært og bytta hodetelefoner, men det hjalp ikke stort...

Bortsett fra det er det en kjempebra telefon :w00t:

Noen som vil kjøpe brukt?? :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...