Gå til innhold

På tide med ny mobil...

Anbefalte innlegg

Men jeg får jo ikke ny mob før denne er solgt: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=1&Catg=12147

Fint om noen kan ta en titt på annonsen å si hva de syns ang. pris...

Tenkte bare jeg ville si en liten ting ang. prisen du har satt på telefonen din.

Jeg solgt nettopp min SGH-300M som jeg kjøpte i August 2003. Kjøpte den for 3600,-......og solgte den for 1700,-. Var nesten umulig å få solgt den.

Kanskje du skulle sette ned prisen noen lapper??

Håper i hvert fall du får solgt den :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte også på å kjøpe e700, for jeg liker samsung veldig godt....men t610 har mer av det jeg ser etter i en mobil...men e700 er lekker da  :thumbup:

Ikke la dem lure deg vekk i fra T610 til E700 ihvertfall ;) Forskjellene er jo MAKSIMALE på de to telefonene, og noe av det viktigste er vel batterilevetiden på t610 iforhold til e700. Hvis du i tillegg liker ting som bluetooth og IR så faller jo e700 bort med tanke på at den har bluetooth, og knapt nok støtter tjenesteprotokoller over IRen.

T610! Sølv! Eller rød...matcher vel klærne dine eller noe :thumbs: Lykke til med valget ihvertfall.

Hehe..skulle nå helst hatt den i lilla...det hadde vært :thumbs:

Lenke til kommentar

Men jeg får jo ikke ny mob før denne er solgt: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=1&Catg=12147

Fint om noen kan ta en titt på annonsen å si hva de syns ang. pris...

Tenkte bare jeg ville si en liten ting ang. prisen du har satt på telefonen din.

Jeg solgt nettopp min SGH-300M som jeg kjøpte i August 2003. Kjøpte den for 3600,-......og solgte den for 1700,-. Var nesten umulig å få solgt den.

Kanskje du skulle sette ned prisen noen lapper??

Håper i hvert fall du får solgt den :thumbup:

Har fått ett tilbud på 2200 nå..så jeg håper den dealen går igjennom..for da kan jeg bestille meg t610 om noen få dager :D

Lenke til kommentar

:D:thumbup::thumbs::dribble:

Nå er mobilen solgt ja...får overført porto-penger i morgen...skal sende i postoppkrav...så da er det greit å få det og litt ekstra på forskudd..har blitt lurt noen ganger på qxl..folk som ikke gidder hente allikavel å sånn...men virker som en pålitelig fyr han som skal ha samsungen min...så da er det bare å vente til pengene er på konto...vente til han har henta pakka..å så kan e bestille meg t610 :thumbs:

Vet egentlig ikke om jeg kan velge farge selv...det må jeg sende ett spm om....kan jo hende de bare har den i en farge...og da får det jo bli den de har da :)

Lenke til kommentar

først må jeg si at jeg beklager at denne posten kanskje er litt utadert, men jeg skrev den før idag; og IExplorer klikka; slik at jeg ikke fikk sent dan tidligere... :laugh:

e700, denne er ikke akkurat den beste telefonen fra samsung...

her siterer jeg Chigu (en av forumets medlemmer) som har laget en rimelig god (og lang) liste over feil og mangler med e700 :thumbup:

Denne har jeg brukt; itillegg til noen egne meninger i det som står under ;)

Etter å ha brukt telefonen en stund har man inntrykk av at softwaren ble laga i bakrus etter ei gigantisk fyllekule etter feiringen av hardware-designet.

En ting er meny-systemet. Jeg tilhører den menighet som er mener at oversiktsmenyer er klart best. Å bla seg gjennom funksjoner var noe man gjorde på Ericsson-telefoner med 2-linjers display i 1995, forøvrig en merkelig tradisjon Nokia (utenom symbian-telefonene) og Samsung tviholder på. Men greit nok, mange syns ikke dette er noe problem - og selv om dette gir en ikke-intuitiv softwarekonstruksjon er det vel kanskje en vanesak

For software-evalueringen utenom meny-systemet vil jeg nøye meg med å liste opp en rekke irriterende ting

SMS:

* Det finnes ingen utboks. Selv om det står "utboks" er dette i realiteten "sendte meldinger". Dette betyr at det ikke er mulig å skrive en melding for å sende den igjen senere. Det værste utfallet av dette er at hvis du kommer borti "legg på knappen" mens du skriver SMS blir du slengt tilbake til hovedskjermen, og meldingen er slettet, siden det ikke finnes noen utboks å legge den i.

* Ikke stor bokstav etter punktum på T9

* Man kan ikke gå tilbake å bla gjennom ordforslag med T9 hvis man har gått videre. Dette betyr at hvis du skal skrive "lønne", men ikke oppdaga at det står "komme" før man har begynt å skrive neste ord, må man altså slette ordet og skrive det på nytt og bla seg fram til "lønne"

Menynavigering:

I 80% av tilfellene fungerer høyre funksjonstast som "back", mens av og til har den en funksjon (som f.eks. sletting, eller telefonbok)

I 80% av tilfellene fungerer "c" som back, mens den av og til fungerer som "sletting"

"Legg på"-knappen fungerer av og til som back, og av og til som "helt tilbake til hovedskjermbilde"

E700 har altså 5 funksjonsknapper ("ring", "legg på", høyre- og venstre funksjonstast, og "c") i tillegg til 4-veis "joysticken". Likevel har de ikke greit å gjøre navigeringen konsistent.

Hierarki:

En komisk ting er rett og slett katalogiseringen av bilder. Hvis du blar deg fram til "media", har du to menyvalg som begge heter "bilder" (smart ikke sant? ). I den ene er det en katalog som heter "mine bilder" og to kataloger som heter "album 1" og "album 2". Den andre katalogen som heter "bilder" har ingen underkataloger. For å ta det første først, er dette bare en (av mange) dårlige oversettinger. Det viser seg at den første "bilder"-menyen inneholder "photos", mens den andre inneholder "images". Hva som er hensikten med å dele inn i to forskjellige grupper (med samme navn) kan man lure på. Alt er jo jpg-filer som man kan gjøre akkurat det samme med. Forøvrig vises oversikten i "photos" i form av thumbnails, mens i "images" som opplisting av filnavn. Noe så totalt dustete!

Diverse:

* Innboksen til MMS viser nummeret til avsenderen og ikke navnet

* Muligens problem med å motta WAP-linker (har ikke testet dette selv)

* Kalenderuken starter på søndag og man kan ikke endre dette

* Man kan ikke velge fra ringetonene på alarmen. Man kan bare velge mellom 5 preinstallerte melodier.

* Man kan ikke ha ringetone og vibrering samtidig

* Selv om man har hurtigtast for å velge lydløs modus, må man knote seg inn på menyene for å slå av vibrering hvis man ikke ønsker å være tilgjengelig (f.eks. på kino)

Listen er mye lengre, men dette holder for denne gang. Jeg (og evt andre) kan legge til ting etterhvert.

Svakheter

* Ikke mulighet til å overføre bilder og ringetoner til andre via IR

* Ikke e-post klient

* Ikke mulighet til å komponere egne ringetoner

* Ikke datateller for GPRS

* Ikke talememo

* Ikke kodeliste

* Ikke taleoppringing

* Bare 3 "dotter" på batterindikatoren

* Ikke profiler

...og til slutt. Personlig mener jeg den ytre OLED skjermen er idiotisk. Hvorfor i all verden implementerte ikke Samsung en passiv gråskala LCD-skjerm? Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm (Selv om OLED er relativt strømvennlig i forhold til andre fargeskjermer). Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter. Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant. Når skjermen allerede har ekstremt begrenset anvendelsesverdi, har software-folka i Samsung klart å gjøre fadesen komplett. Når telefonen lader er det selvfølglig ikke noe vits i å gå over i strømsparemodus. Dette har selvfølgelig ikke software-folka skjønt... Det hadde jo vært greit om ytreskjermen i det minste kunne vist "telefonstatus" mens den ladet

Tastene synes jeg også er litt småharde (vonde å bruke) og idiotisk plasert...

hva gjør fks. wap tasten i midten av navigeringstastene?

OLED skjermen er bare noe "tøft"; men fullstendig ubrukelig og rett og slett plagsom... En passiv lcd skjerm ville ha gjort jobben mye bedre; når man kan lese den... Når den nesten ikke kan brukes; hvorfor er den der da?

Lyden på talesamtaler er typisk samsung; ren og klar uten innvendinger. Java minnet på telefonen er absolutt i det minste laget; 600 kb. er ikke alt for mye.

mange gode punkter her...

Ess'ene til Samsung E700 blir nok designet,skjermen og kameraet helt til det kommer (kanskje?) en ny oppgradering av "selve telefonen"

Av de telefonene du ellers nevner tror jeg t610 (t630?) ville ha passet deg best, fordi denne har alt du er på jakt etter; og til en billig penge. Et skikkelig godt kjøp!

Z600 er på en måte en kopi av t610 i klappform og med annen skjerm; bra tlf. det også men litt småstor :thumbdown:

bedre valg en e700 :thumbup:

Lenke til kommentar
BLABLAE700SUGERBLABLABLA

Jeg regner med at jeg faktisk var en av de få som faktisk orka og lese det innlegget. Sikkert fordi jeg er syk : :D Og innlegget hadde vel ikke blitt kortere selv om du fikk postet det tidligere? :p Men jeg er HEELT enig i at det ikke akkurat er mitt førstevalg av mobil! Og Rianna ser ut til å ha gjort ett smart valg!

Håper du får fargen du ønsket Rianna :)

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
KRISE!

Haha..du er virkelig en motstander av e700, virker ut som om du er sjalu og vil drite ut e700 eiere?

ALLE mobiler på markedet i dag kan du grave fram en enorm liste ( slik som du har gjort) av "feil" og mangler.. så jeg skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i akkurat e700 sine "feil" når SE T610 og andre mobiler har like mange.

Endret av Citizenx
Lenke til kommentar

Nå var det rett før jeg solgte mobilen til en på qxl...jeg hadde avbrutt auksjonen..men den hadde allikevel ikke blitt fjernet...så da kom det selvfølgelig inn ett bud...så søsteren min reddet meg :) Ved at hun trykket på "kjøp nå"....sikkert ikke noe qxl ville gitt lov til, men jeg må jo allikevel betale de for ett "salg" da...men men...det er jo ikke så mye :) Er jo egentlig di sin feil at den ikke ble avbrutt da....hmmm....jaja... :)

Lenke til kommentar
KRISE!

Haha..du er virkelig en motstander av e700, virker ut som om du er sjalu og vil drite ut e700 eiere?

ALLE mobiler på markedet i dag kan du grave fram en enorm liste ( slik som du har gjort) av "feil" og mangler.. så jeg skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i akkurat e700 sine "feil" når SE T610 og andre mobiler har like mange.

Det er sant.. Man kan alltid finne/lage en laaaang liste med feil på mobilen sin ( eller en annen mobil) men folk ser etter forskjellige ting i en mobil og kanske noen andre er fornøyd med den=)

Lenke til kommentar
Nå var det rett før jeg solgte mobilen til en på qxl...jeg hadde avbrutt auksjonen..men den hadde allikevel ikke blitt fjernet...så da kom det selvfølgelig inn ett bud...så søsteren min reddet meg :) Ved at hun trykket på "kjøp nå"....sikkert ikke noe qxl ville gitt lov til, men jeg må jo allikevel betale de for ett "salg" da...men men...det er jo ikke så mye :) Er jo egentlig di sin feil at den ikke ble avbrutt da....hmmm....jaja... :)

Hadde du ikek solgt den da?? Hvorfor ble den avbrutt??

Lenke til kommentar

Hadde du ikek solgt den da?? Hvorfor ble den avbrutt??

Solgte utenom auksjon, og det var før jeg hadde fått inn bud, hadde ikke fått bud da jeg avbrøt den, men en feil må ha gjort at den ble liggende..men jeg fikk jo søstra mi til å ordne det greit da (har "kjøpt" noe av ho en gang, så derfor "kjøpte" ho noe av meg nå :) )

Endret av Rianna
Lenke til kommentar

Nå må jeg bare vente til porto-pengene er på konto..sende pakka...så kan e bestille! Gleder meg :) Spennende å se hvor lenge jeg har neste tlf, gjennomsnittet er på 3 - 4 mnd :D Har jo helt dilla...kan bli litt dyrt men....

EDIT:

Huff..sendte forespørsel på farge på t610...men de hadde den ikke inne...huff da...

Endret av Rianna
Lenke til kommentar
Nå må jeg bare vente til porto-pengene er på konto..sende pakka...så kan e bestille! Gleder meg :) Spennende å se hvor lenge jeg har neste tlf, gjennomsnittet er på 3 - 4 mnd :D Har jo helt dilla...kan bli litt dyrt men....

EDIT:

Huff..sendte forespørsel på farge på t610...men de hadde den ikke inne...huff da...

Men kan du kjøpe på avbetalig/thorn/deal(osv.) hvis du baer har dem s¨å leneg?? Da betaler du jo i flere år etter du har kvitta deg med den?

Lenke til kommentar
Men kan du kjøpe på avbetalig/thorn/deal(osv.) hvis du baer har dem s¨å leneg?? Da betaler du jo i flere år etter du har kvitta deg med den?

Det er nettopp det som er problemet. Kreditt er en "#¤")# uting igrunnen. Betaler enda på en laptop som jeg kjøpte for mangfoldige år siden, men som nå ligger i en eller annen søppeldunk østen for solen... Hold dere vekke fra det! :dontgetit:

Lenke til kommentar

morro å se at dere likte inlegget :thumbup:

men faktisk er disse feilene ifølge meg så plagsomme at jeg ikke klarer å la være å si de.... fks. hva ****** er vitsen med wap midt i navigasjonstastene?

hvorfor trekker du opp t610 foresten Citizenx? den hadde kanskje mange feil når den kom ut helt fersk med barnesykdommer; men den hadde absolutt ikke mange av de mildt sagt idiotiske og ubegripelige feilene som e700 har...

Jeg trodde at jeg skulle kjøpe e700 som en mob. nr.2; noe som d ikke har blitt noe av; nettop pga. alle de tingene... Jeg prøver absolutt ikke å drite e700 eierne; men e700 er langt fra feilfri; det er ikke d verste; men hvor idiotiske disse "feilene" er!

Istedenfor å klage og sutre kan dere heller være voksen og sakelig å si hva dere er uenige i

EDIT: noen skrive feil :p

PS: Håper du blir fornøyd Rianna!

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Nå holder ikke jeg meg til det faste lave mnd beløpet, betaler inn det jeg har råd til hver mnd, og da blir det ikke så syrt, for da blir det kortere tid, og mindre renter. Sist jeg kjøpte mobil på denne måten hadde jeg betalt den etter tre måneder.

Lenke til kommentar

Tror nok at hvis jeg skal skifte deksel, så får jeg en fagperson til å gjøre det for meg, for jeg vil jo beholde garantien. Sto nemlig dette på en nettside: "Garantien bortfaller ved montering av ufaglært person.Monteres på eget ansvar." Men nytt deksel koster jo 500 da...noen som vet om noe billigere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...