Gå til innhold

Ultrabook desktop erstatter - hvilken intel gen

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut min desktop med en ultrabook som kan kobles fra skjerm og er lett å ha med seg. Jeg har en 20tråders xeon server med 128gb minne som hoster virtuelle maskiner så kompilering og tyngre CAD programmer kan jeg til nøden kjøre fra den, men det ser ut som ultrabookene har blitt veldig kraftige. 

Spørsmålet er egentlig kan man kjøpe brukt å få bra ytelse? F.eks hvor mye dårligere er en 2018 modell av Huawei sin Matebook 13/Matebook x pro (8gen intel) enn dagens modell med 10gen intel cpuer? Ikke kjempegiret på å bruke 20k på en ny pc så vurderer brukten litt for å få en modell med 16gb minne og 512gb ssd til rundt 7-10k. Er det derimot store sprang i ytelsen opp til 10gen cpuer så får heller budsjettet sprekke litt. 

Pr nå vurderer jeg Dell XPS 13" og Huawei Matebook 13/X pro og vil helst ikke ha større maskiner enn dette.  

edit:

siden Elkjøp kjørte singles day rabatt på matebook 13 med 10gen i7,16gb minne, 512ssd og rx250 var det en nobrainer å gå for denne fremfor brukte som kostet det samme. Da slapp jeg å bekymre meg for å kjøpe gammel generasjon cpu også..

Endret av minim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...