Arne Fenstad Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Nullutslippskrav til Lødingen-ferge sørger for elferger på alle riksvegstrekningene i nord [Ekstra] Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) Det forundrer meg at Halhjem-Sandvikvåg er farget grønn. Det er ikke er mange % disse fergene går elektrisk. De går stort sett på LNG. Og det vil de gjøre ihvertfall til det nåværende anbudet avsluttes, tidligst ut 2026. Etter det vil det avhenge av hva som skjer med Hordfast. Den nåværende anbudskontrakten med Torghatten Nord kan forlenges til ut 2031. Dette er et stort samband med 5 ferger, det vil trekke ned elektrifiseringsprosenten betydelig for Vestlandet Endret 10. november 2020 av J-Å Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 J-Å skrev (11 minutter siden): Det forundrer meg at Halhjem-Sandvikvåg er farget grønn. Det er ikke mange % disse fergene går elektrisk. De går stort sett på LNG. Og det vil de gjøre ihvertfall til det nåværende anbudet avsluttes, tidligst ut 2026. Etter det vil det avhenge av hva som skjer med Hordfast. Den nåværende anbudskontrakten med Torghatten Nord kan forlenges til ut 2031. Dette er et stort samband med 5 ferger, det vil trekke ned elektrifiseringsprosenten betydelig for Vestlandet Har de mulighet for å lade nå? De har i alle fall batterier installert Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 (endret) 23 minutes ago, Trestein said: Har de mulighet for å lade nå? De har i alle fall batterier installert Ja, de har 1 MWh batterier, men hvor ofte de lader vet jeg ikke. Det er oppgitt nattlading i kartet. Uansett så kan de ikke gå mer enn 30% elektrisk. Thrusterene er på 5.5 MW til sammen. Jeg antar at de bruker minst 4 MW i vanlig drift. Og overfarten tar over 40 minutter . https://maritimt.com/nb/batomtaler/huftaroysamnoy-042019 Endret 10. november 2020 av J-Å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå