MilKman' Skrevet 10. november 2020 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg har en Philips "The One" Philips 43PUS7354/12. Den skrur seg på av seg selv sporadisk. Det kan sekje 2-3 ganger på en time eller én gang i løpet av natten, helst klokken 04:00 for å sikre at jeg vekkes på best mulig tidspunkt. Når den skrur seg på går den til Google Play Movies og spiller av trailere, alt fra Harry Potter til skrekkthrillere som IT og Midsommar. En fryd klokken 03:30. Den eneste måten jeg kommer til Google Play Movies - så vidt jeg vet - er ved å trykke på TV/EXIT-knappen, på Den kan skru seg på når jeg går inn på rommet, som om det var en bevegelsessensor som skrur den på. Likevel - når jeg hopper foran TVen midt på lyse dagen skjer ingenting. Noen har hatt en teori om no IR-blaster fra telefonen eller lignende som kunne interragere med TV-en, men jeg kan for lite til å kunne svare på dét. Jeg mistenkte først hardware-feil eller lignende, men for meg virker feilen for "spresifikK". Hadde det bare vært en strømfeil eller lignende så hadde kanskje skrudd seg på, men ikke til Google Movies, vel? Jeg har sett flere forum med tilsvarende feil, og noen har løst det, andre ikke. Enkelte har også sendt inn TV-en på garanti, men den samme feilen oppsto igjen kort tid senere. Dette er fjernkontrollen: Spoiler Firmware oppdatert Forsøkt å fjerne batterier fra fjernkontroll Ingen HDMI tilkoblet Fabrikkresatt Én eller ingen telefoner i rommet Tilkoblet WiFi Strøm ut/inn Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 (endret) Etter lang tid har jeg snakket med litt forskjellige forumbrukere som har kommet med flere tips. Det siste som er bekreftet "løsning" (årsak) er trolig Samsung-telefonens IR-blaster som aktiveres for når telefonen "blocks accidental touches", og dermed skaper interferens mot TV-en. Altså kan en sikkert skru av accidental touch-block, eventuelt la mobilen være utenfor soveværelset. Skriv gjerne om noen opplever noe annet. EDIT: Philips selv kom med et forslag som innebar en lang e-post med how-to for: "How to force a PKG software update"., Dette er ikke testet av meg, men testet av forumbrukere som kunne meddele at force update ikke fungerte. Endret 22. januar 2021 av MilKman' Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Du kan slå av WOL på WiFi, se om det hjelper. Sjekk også om Ambilight er programmert for vekking. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2021 On 1/22/2021 at 4:32 PM, Slettet-fsaSP0zV said: Du kan slå av WOL på WiFi, se om det hjelper. Sjekk også om Ambilight er programmert for vekking. Takk for tips. WoL er allerede deaktivert og ingen vekking er konfigurert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Har du oppgradert SW nylig? Jeg fikk oppdatering av min 9000-serie i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå