Gå til innhold

Problemtisk Pc

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har en kamerat som har en pc med følgende hardware:

2ghz Pentium 4 533kb cache Boxed

Asus P4B266-SE m/ i845D brikkesett.

Western Digital 7200rpm 80gb 8mb Cache.

Cd'rom og brenner.

512mb DDr Ram.

Problemet

1 sekund etter vi har trykket på PÅ-knappen så kommer denne feilmeldingen:

"Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent" Så ber pc'en oss om å trykke Esc for å avslutte eller F2 for å forsette oppstarten. Dette har skjedd engang før og da etter 2uker med denne meldingen så gikk det ikke ann å starte windows xp en dag. Vi sendte harddisken inn til psdata (der vi bestilte den) og fikk en ny. Og nå etter 3måneders bruk så har problemet kommet tilbake. Selve delene i pc'en er ca 5måneder gamle.

Noen som har en anelse om hva dette er? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har samme problemet på jobb med den maskinen jeg sitter på nå. Harddisk failure. Det er jo da en compaq maskin, så ikke lett å si hvilken HD som er inni. Sjefen min vil heller ikke la meg gjøre noe med det. Han vil heller la maskinen gå til den bryter sammen, noe som er mild sagt imot min mening.

Såh den har kjørt i i hvert fall et halvt år med den feilen. Det eneste som jeg har irritert meg over med dette er stort sett bare under oppstarten. Ellers går alt greit. Den får bluescreens med jevne mellomrom etc, men så står den på 24/7...

Lenke til kommentar

Hadde samme feilen på samme type HD som du har å det betyr at den er i ferd med å avslutte sinne dager, det gikk vel 2-3 uker fra denne feil meldingen begynte og til den plutselig var ubrukelig og full av feil! Prøvde den i 2 andre maskiner å samme feilmelding der! Format og fdisk flere ganger og ALT OK, men så var det brått slutt! Husk bare backup av det som du vil ha og finn frem kviteringen å ha den liggende klar til du MÅ sende den.

Er ganske sikker på WD 80HG-8MB har 3 år garanti.

Jeg hadde kjøpt min litt brukt og hadde ikke fått med kvittering og selger kan heller ikke huske hvor den var kjøpt så jeg har en den liggende til skrekk og advarsel i hylla mi.

Noen som har post adresse til WD hvor jeg kan sende denne disken?

Lenke til kommentar
Det første maskinen gjør er å laste biosen opp i rammen så vidt jeg vet.Så jeg tror det her er problemmer med rammen.

Du er nok kraftig på villspor med den diagnosen. Hvis du hadde lest den S.M.A.R.T. artikkelen som jeg linket til så hadde du muligens skjønt sammenhengen. Den feilmeldingen er ordrett den samme, og da er det ganske søkt å begynne å tenke RAM feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...