Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk til dere begge vickers / lperik

 

Da trur jeg vil gå for noe slik.

 

Det hørtes litt rart ut at man kan bruke USB'en til lyd, dette er vel bare for at jeg aldri har prøvd/gjort dette før. :blush:

Det burde ikke være så rart. For USB porten skulle og er en port som kan brukes til alt mulig. Den ble jo i sin tid lansert som en universal port. Det som kan være litt negativt med USB head set er at man ikke kan koble det til et stereoanlegg, diskman, etc. Så vidt jeg vet finnes det ikke overgang fra USB til jack plug heller.

Lenke til kommentar
Det hørtes litt rart ut at man kan bruke USB'en til lyd, dette er vel bare for at jeg aldri har prøvd/gjort dette før. :blush:

Det er egentlig ikke rart når man tenker på at lyd kun er signaler som beskriver frekvenser. Alt som kan sendes som signaler kan sendes digitalt, enten via usb, serielt eller paralelt

Lenke til kommentar
Det hørtes litt rart ut at man kan bruke USB'en til lyd, dette er vel bare for at jeg aldri har prøvd/gjort dette før. :blush:

Det er egentlig ikke rart når man tenker på at lyd kun er signaler som beskriver frekvenser. Alt som kan sendes som signaler kan sendes digitalt, enten via usb, serielt eller paralelt

Ja jeg er enig i det, men bare aldri tenkt over det. Har bestandig brukt pluggene på lydkortet.

 

Men når det er sagt så er vel høytaler og mikrofon et analogt signal og USB er beregnet for digitale signaler – hmmm…. jeg føler vel at jeg nærmer meg ”på jordet” snart.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Hvordan funker IP telefoni egentlig? Plugges ikke den rett i bredbåndskabelen, som en vanlig PC? Hva skjer i så fall da hvis du laster ned for fullt, og så skal prøve å ringe?

Da sliter du litt siden IP-telefoner sender datapakker på lik linje med andre applikasjoner. Pr idag er det ikke noen måte å prioritere pakker på, så da blir det lagg

Lenke til kommentar
Netmeeting var mer myntet på LAN spesielt da det innehar en del muligheter for fjernstyring og annet dill - kun for de som virkelig kan programmet og windows.

Husker at hu dama i FRP ble lurt av komplottet med sånn netmeeting greier.

Var noen som satt i samme bygning og kødda med hu, og når de kobla til netmeeting var ip'en 10.0.0.xx :p

hun trodde det var en som satt laaangt borte vettu,sikkert fordi hu ikke vet at 10.x.x.x er lokal ip'er :p

hahah! fikk meg en god latter avd et:)

Lenke til kommentar

For å si det slik så er det mange som har problemer med Messenger. Før versjon 6 var det umulig å komme gjennom routeren fordi den brukte forskjellig port hver gang pluss at portene lå innenfor et vidt spekter. MSN Messenger etter versjon 6 skal fungere fint med voice. Jeg har ikke fått det til selv da jeg kjører 2 routere. Scype har jeg innstallert men ikke prøvd enda. Har prøvd Yahoo sin messenger og den fungerer fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...