Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved bruk av "Skype" trenger en en pc, helst med bredband eller ivertfall noe mer hastighet en modem. Den du ringer til må også ha samme program på pc'n. Så dette er et program for å ringe fra pc til pc. Du kan ikke ringe til en vanlig telefon.

 

Men det er gratis, bra lydkvalitet om en har en bra mikrofon. Billige pc-mikrofoner skaper ofte forstyrrelser/interferens med høytalerene.

 

I samme program kan du også chatte. Er overrasket over brukervennligheten og at

det fungerer så knirkefritt, og atpåtil gratis!!

 

Trenger ikke å installere hardware, kun selve programmet

 

 

:thumbup:

Endret av ajoar
Lenke til kommentar
Hvilket "headset" anbefaler dere og hvilken pluggtyper bør det være (USB eller minijack).

 

Så litt på sidene til komplett.no, her hadde Logitec noen fine. ;)

Jeg har dette headsetet fra Logitech. Konge headset. Klokke klar lyd i både høytaler og mikrofon. Bruker den også til talestyring av MS Office. Etter jeg begynte å bruke dette headsetet ble Office talestyring mye mer presis. Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Jeg har dette headsetet fra Logitech. Konge headset. Klokke klar lyd i både høytaler og mikrofon. Bruker den også til talestyring av MS Office. Etter jeg begynte å bruke dette headsetet ble Office talestyring mye mer presis. Anbefales på det varmeste.

Samme headset jeg bruker på jobb. Synes også dette er meget bra, anbefales.

Lenke til kommentar
ulempen med skype er at han du ringer må ha skype og være "online"

 

det er ikke no bra..

Og med telefon må personen være hjemme og ha skrudd av telefonsvareren :roll:

 

Netmeeting kan sees på som busnisse forløperen til mesenger, og ja lyd og bildeoverføring har vært mulig fra tdlige versjoner, men internettbruk har vært for de få, da akseptabel båndbredde først kom rundt tiden da messenger dukket opp. Netmeeting var mer myntet på LAN spesielt da det innehar en del muligheter for fjernstyring og annet dill - kun for de som virkelig kan programmet og windows.

Jeg husker at vi i forsvaret brukte netmeeting med mic til å "overvåke" avhør hos MP. Dette var stort sett før webkameraenes tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...