s0tarts Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har noen IP-telefoni?? Funker det??? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har noen IP-telefoni?? Funker det??? Funker bra det ja. Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 IP og IP........ Jeg har "Skype" installert, og da ringer jeg ivertfall gratis verden rundt med adsl'n. artig program. Lenke til kommentar
s0tarts Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Har noen IP-telefoni?? Funker det??? Funker bra det ja. Har du sånn telefon til telefon eller har du det på PCen? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Har du sånn telefon til telefon eller har du det på PCen? Kan ringe til alle mulige telefoner om det var det du mente? Har det på jobben. Headset med mikrofon koblet til pcen. Husker ikke hva programmet vi bruker heter.. Lenke til kommentar
CybermanXP Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Skype funker fett. Er det noen som har testet Telio ( http://www.telio.no/ ) da? Nettet skulle settes i drift 1.januar 2004. Sikkert flere måneder forsinkelse. Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hvor finner du skype koster det noe ??? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hvor finner du skype koster det noe ??? http://www.skype.com/download.html Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Dette var en interessant tråd.... Så det er bare å laste ned software samt kjøpe headset/telefon så er det bare å begynn å ring til kjente. Hmm.... Så enkelt er det vel ikke, hva med abonnement? Hvor kjøper man utstyr? Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Ved bruk av "Skype" trenger en en pc, helst med bredband eller ivertfall noe mer hastighet en modem. Den du ringer til må også ha samme program på pc'n. Så dette er et program for å ringe fra pc til pc. Du kan ikke ringe til en vanlig telefon. Men det er gratis, bra lydkvalitet om en har en bra mikrofon. Billige pc-mikrofoner skaper ofte forstyrrelser/interferens med høytalerene. I samme program kan du også chatte. Er overrasket over brukervennligheten og at det fungerer så knirkefritt, og atpåtil gratis!! Trenger ikke å installere hardware, kun selve programmet Endret 3. januar 2004 av ajoar Lenke til kommentar
vickers Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Så vidt jeg skjønner kan man også bruker dette over nyeste MSN? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har ikke det alltid vært mulig i MSN da? Eller Netmeeting? Lenke til kommentar
Raider Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ulempen med skype er at han du ringer må ha skype og være "online" det er ikke no bra.. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Har ikke det alltid vært mulig i MSN da? Eller Netmeeting? Mulig det var bare dette med web kamera som kom i siste versjon. Men nå støtter den både lyd og bilde. Netmeeting er ikke det Netscape sin variant? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvilket "headset" anbefaler dere og hvilken pluggtyper bør det være (USB eller minijack). Så litt på sidene til komplett.no, her hadde Logitec noen fine. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 eg har iptelefoni og det funker fett Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 eg har iptelefoni og det funker fett Ja vi har forstått det, men hva bruker du/dere av utstyr og hvor har dere kjøpt det. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Hvilket "headset" anbefaler dere og hvilken pluggtyper bør det være (USB eller minijack). Så litt på sidene til komplett.no, her hadde Logitec noen fine. Jeg har dette headsetet fra Logitech. Konge headset. Klokke klar lyd i både høytaler og mikrofon. Bruker den også til talestyring av MS Office. Etter jeg begynte å bruke dette headsetet ble Office talestyring mye mer presis. Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har dette headsetet fra Logitech. Konge headset. Klokke klar lyd i både høytaler og mikrofon. Bruker den også til talestyring av MS Office. Etter jeg begynte å bruke dette headsetet ble Office talestyring mye mer presis. Anbefales på det varmeste. Samme headset jeg bruker på jobb. Synes også dette er meget bra, anbefales. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 ulempen med skype er at han du ringer må ha skype og være "online" det er ikke no bra.. Og med telefon må personen være hjemme og ha skrudd av telefonsvareren Netmeeting kan sees på som busnisse forløperen til mesenger, og ja lyd og bildeoverføring har vært mulig fra tdlige versjoner, men internettbruk har vært for de få, da akseptabel båndbredde først kom rundt tiden da messenger dukket opp. Netmeeting var mer myntet på LAN spesielt da det innehar en del muligheter for fjernstyring og annet dill - kun for de som virkelig kan programmet og windows. Jeg husker at vi i forsvaret brukte netmeeting med mic til å "overvåke" avhør hos MP. Dette var stort sett før webkameraenes tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå