Gjest c638f...256 Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Hei, håper det finnes en advokat eller jurist som kan svare på spørsmål I forbindelse med et turbulent arveoppgjør så ble det brukt en felles advokat. For et år siden ble arven fordelt på arvingene, men jeg har ikke sett noe til rentene som sto på klientkontoen og advokaten har heller ikke svart på henvendelse ang.det. For.min del er det snakk om ca 10 000 kr. som jeg ikke har fått utbetalt, og jeg har heller ikke fått noe oversikt over advokatens timebruk, hva han har beregnet i salær, dekning av utgifter, osv. Advokaten holdt av en ganske stor sum ti dekning av utgifter, salær,osv., så jeg vet ikke om han har brukt alt. Det viser seg at denne advokaten er kjent for å trenere saker, være kranglete, osv. Siden det jeg har til gode, ca 10 000 kr., ikke er så veldig mye, så kan bruk av egen advokat til dette fort spise opp det jeg har til gode, så jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å krangle om det. Jeg lurer på om noen kan si litt om klientkonto og om advokaten bare kan slette kontoen uten at jeg får vite det ? Foreldes pengene på en klientkonto ? I såfall, hvor havner pengene (kan han putte dem i egen lomme) ? En advokat hjalp meg med å sende krav om pengene (gratishjelp), men det har gått et halvt år uten at noen har hørt noe (det var denne advokaten som kjente til ryktet til den andre advokaten). Vurderer å sende klage på advokaten i håp om at han vil få en smekk. Lurer på om jeg kan kreve at han betaler mine utgifter til egen advokat for å få pengene eller gambler han på at jeg ikke vil bruke penger på å forfølge saken ?Jeg har ikke snakka med de andre arvingene om det fordi vi ikke er på talefot. Anonymous poster hash: c638f...256 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Av en eller annen grunn har utgifter, salær, osv. en tendens til å utgjøre omtrent akkurat like mye som det som holdes tilbake for å dekke det hos en viss kategori advokater. Det kan altså hende du kommer til å bli nødt til å klage uansett. En klientkonto er som regel en felles konto. Den kan ikke "slettes" som sådan, men beholdningen skal spores per klient og denne sporingen skal attesteres av revisor. Krav på klientkonto foreldes i utgangspunktet ikke. Du bør sjekke med de andre arvingene om de har fått noen tilbakemeldinger. Generelt sett er det vanskelig å få dekket advokatutgifter til inndrivelse av krav fordi beløpsgrensene etter inkassoforskriften er lave, men det er mulig. 1 Lenke til kommentar
Mentos2 Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 (endret) Takk for svar 🙂 Endret 12. november 2020 av Mentos2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå