lwtvh Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei. Sitter trygt og godt bak en zonealarm firewall, men jeg har ikke lyst til å oppgradere til pro versjonen for å finne ut hvem som pinger meg. Vet noen om noen programmer som kan hjelpe? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Mener nå bestemt at du får opp IP'en til folk som pinger deg i gratis-versjonen. Du mener kanskje Whois-oppslag? Isåfall er den funksjonen fjernet fra gratis-versjonen, ja. Det finnes endel log-analyzere til ZoneAlarm. Ta et søk etter "zonealarm log analyze" på f.eks. Google, så får du en del forslag. Forvøvrig har versjon 3 av ZoneAlarm kommet ut... Pro-utgaven er bare lekker! :smile: Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 jepp, "Whois" er hva jeg søker etter, takk for svaret.Google, here I come :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Ikke bli for paranoid fordi noen pinger deg nå da. :smile: Det er langt ifra sikkert at noen angriper deg eller portscanner deg. Den enkleste metoden er å bruke tracert IP i command prompt. Da får du i alle fall en anelse om hvor "pingeren" er. Dessuten finnes det mange Whois-databaser på nettet... bare ta et søk etter whois. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Du kan også bruke denne linken. Jeg synes denne gir gode svar på hvem det er som prøver seg. http://www.hexillion.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå