Gå til innhold

Nytt P4 system til ca 10.000

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg kikket på en PC fra elkjøp til 9999,- og skulle gjerne hatt han bort fra tanken å kjøpe seg en maskin som høyst sannsynelig ikke kan oppgraderes for 50 øre.

Pc hos Elkjøp

Men så var det da, hva skal man tilby?

pc.jpg

Diverse info:

Skal vel forholdsvis holde kravene til irc, cs og ie, som maskinen sikkert blir mest brukt til. Og vet at amd blir "noe" billigere, men fikk inntrykk av at det var p4 som var ønsket. Så, noen som har noe å si om utvalget over, utenom at det mangler tastatur og mus? Spesielt ang. skjermortet kanskje, er nvidia fanatiker, så er ikke helt med på hva som er bra/ikke bra hos ati, men har fått med meg såpass fra (bl.a. forumet her) at 9600xt skulle være bra (ultimate edition pga at jeg, altså vi, ikke liker støy). Kabinettet er forsåvidt urokkelig, liker å bygge i det, så sånn blir det. Ingen overklokkingsplaner heller, er forsåvidt ikke noe teknisk geni som skal få den....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja, ang hovedkort så regner jeg med at han kommer til å drasse den med seg til alt og alle han kjenner hver helg på "lanpartys" ^^ ville bare være snill og gi han et "billig" hovedkort med gblan

edit: av samme grunn ble det 17" istedenfor noe større. Kjipt å bære med seg.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Pappa her Data som er bygget i det kabbis fra elkjøp ganske lik faktisk og det karbinette der er så absolutt å anbefale enkelt å lukke opp + det er bra oppgraderings muligheter (alt kan byttest) det er eit standar ATX kabbis...

Den CPU fra Elkøp er med HT bare for å nevne de

Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 03/01/2004 : 22:24

QUOTE (Rayline TWB @ 03/01/2004 : 21:51)

Eneste måtte være om du foretrekker et annet HK kanskje? Det finnes svært mange gode P4 - HK der ute. 

Hehe, og hva er det som er galt med msi, Siden du sier at det finnes mangen gode hovedkort der ute.

Du må lese hva jeg skriver......Jeg sa om HAN foretrakk et annet HK - ikke JEG.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hvis han bare skulle bruke den til cs, ville jeg gått for et nvidia kort, de fungerer bedre til cs, særlig gf4-kortene, men som sagt det vil jo ødelegge framtidsplanene ? ;\

Kanskje nVidia funker bra med cs, men et Radeon 9600xt er mer (!) enn bra nok. Å finne et skjermkort som ikke duger i cs skal godt gjøres.

Lenke til kommentar

enig med wh1t3inc. igjen.. kjører selv Nvidia Geforce ti4600 og er MEGET fornøyd. Har ingen spill på maskinen for øyeblikket, men maskinen kjører da det som trengs når jeg tester noe. Har testet HL2 alphaen, DOOM alphaen osv, og har egentlig ingen problemer.

Og dette var siste post her om ati/nvidia. Gidder ikke å lese enda en sånn latterlig krangel om hva som er best.

Bestiller pc'en i morgen, har gjort et par justeringer, men er fortsatt så og si wh1t3inc.'s pc-forslag som blir bestilt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke PC'en fra Elkjøp kunne oppgraderes egentlig? Din versjon blir jo mye dyrere enn den fra Elkjøp allerede uten tastatur og mus. I tillegg kommer frakt, programvare og arbeid med å sette sammen rukkelet. Dette ble litt off topic, men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk til Elkjøp. :) Forresten så er jo begge PC'ene mer enn god nok for CS, IRC og ie, kanskje litt overkill til og med?

Uansett, lykke til. Oppsettet du har valgt ser forsåvidt OK ut..

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke PC'en fra Elkjøp kunne oppgraderes egentlig? Din versjon blir jo mye dyrere enn den fra Elkjøp allerede uten tastatur og mus. I tillegg kommer frakt, programvare og arbeid med å sette sammen rukkelet. Dette ble litt off topic, men jeg skjønner ikke hvorfor folk er så skeptisk til Elkjøp. :) Forresten så er jo begge PC'ene mer enn god nok for CS, IRC og ie, kanskje litt overkill til og med?

Uansett, lykke til. Oppsettet du har valgt ser forsåvidt OK ut..

Jo, jeg skal si hvorfor alle er så skeptiske til Elkjøp.

For det første, skal du kjøpe noe, tar det år og dag før du får hjelp (i allefall i Egersund, hos Perrongen Elkjøp).

For det andre hvis maskinen (eller andre ting) klikker tar det flere måneder å få det fikset hos de, selv om det er reklamasjon. Jeg hadde en maskin der HARDDISKEN røk, maskinen var rett over et år, og det var to års garanti på maskinen. Jeg leverte maskinen, og fikk samme dag beskjed om at det var reklamasjon og at det derfor ikke kostet meg noe. Dagene og ukene gikk og jeg maste flere ganger i uke. Etter to måneder fikk jeg igjen maskinen, da hadde i engelig fått fikset maskinen. Som dere sikkert vet, tar det 5 minutter å skifte en harddisk og et par timer å legge inn OS`et.

Så mitt råd er, IKKE KJØP NOE HOS ELKJØP, IKKE!!

Ha en forsatt fin dag...!

Lenke til kommentar
hvis han bare skulle bruke den til cs, ville jeg gått for et nvidia kort, de fungerer bedre til cs, særlig gf4-kortene, men som sagt det vil jo ødelegge framtidsplanene ? ;\

Det er tull, ati funker like fett om ikke fetere, en venn av meg har et nVIDA kort, husker ikke hvilket, det er jevnt med mitt radeon 9500 i benchmark, men ati'n eier det i CS

Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe en S-ATA disk.. hovedkortet støtter jo det. Det er jo snart ikke noe prisforskjell mellom P-ATA og S-ATA.

Edit: ser at wh1t3inc allerede har foreslått det.. jeg fikk ikke lastet bildet da jeg skrev dette innlegget.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...