luctus Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Hei! Har en PC som begynner å bli en del år gammel. Har forholdt meg til eldre spill, men nå som jeg ønsker å gå til innkjøp av nyere spill blir hardwaren en hindring... Specs er som følgende: CPU: Intel i5-4670k Minne: DDR3 16gb SSD: Samsung 840 GPU: GeForce GTX 770 Så er spørsmålet. Stegvis oppgradering (f.eks. GPU først) eller må jeg ty til oppgradering av hele systemet med tanke på kompatibilitet? Er det noen gjeldende tips til hvilke produkter jeg bør gå for? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 (endret) Det er fult mulig å bytte bare skjermkortet først. Problemet med svak prosessor vil være bare i noen spill. Du kan finne ut på nett om et spill vil virke med den prosessoren du har. F.eks: https://www.systemrequirementslab.com/cyri Her er en PC som blir anbefalt i tråden Den perfekte PC-pakke. Tar den bare med for å vise et eksempel på hva som er anbefalt. Men dette kommer helt ann på hvilket budsjett en har. Vær også oppmerksom på at de dyrere skjermkortene er akkurat i et generasjonsbytte nå dvs at nye kort kommer snart på markedet. Jeg ville nok valgt et forholdsvis rimelig skjermkort som Nvidia 1660 Super eller AMD 5600 XT. Budsjett: 12 700,- Kabinett: Fractal Design Define Mini C (Micro-ATX) Hovedkort: MSI B450M Mortar Max (Micro-ATX) Prosessor: AMD Ryzen 5 3600 Skjermkort: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC Minne: Corsair Vengeance LPX Black 3200MHz 16GB SSD: Kingston A2000 NVMe M.2 1TB Strømforsyning: EVGA GQ 650W Endret 8. november 2020 av Svein M Lenke til kommentar
subutai Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Jeg er enig i innlegget ovenfor. Det er enkelt å bytte ut grafikkortet, mens hvis du vil bytte ut prosessoren, må du også få nytt RAM og hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå