Merko Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Trestein skrev (5 minutter siden): Imponerende i 2020. Passat kunne riktignok nødbremse fra 210 for noen år siden Spiller ingen rolle da ingen kjører i de hastighetene. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Merko skrev (11 minutter siden): Spiller ingen rolle da ingen kjører i de hastighetene. Hvor mange løyner har du tenkt å servere i denne tråen? 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Trestein skrev (2 minutter siden): Hvor mange løyner har du tenkt å servere i denne tråen? Huh? Folk kjører da ikke rundt i 210 kmt.. Bortsett fra autobahn så er er vel max hastighet på motorvei rundt 120-130 rundt om i Europa. Kjører man på autobahn så bruker man ikke autopilot I 200kmt 🤣 Bryter folk loven så får de finne seg i at autopilot ikke fungerer i ekstreme hastigheter. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Uansett veldig moro at samtlige av dine innlegg er debunked. Så nå som du ikke har mer å gå på så er Tesla dårlig pga man ikke kan bruke autopilot I 260kmt (top speed). 😂😂 Du er virkelig et barn 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Merko skrev (1 minutt siden): Huh? Folk kjører da ikke rundt i 210 kmt.. Bortsett fra autobahn så er er vel max hastighet på motorvei rundt 120-130 rundt om i Europa. Kjører man på autobahn så bruker man ikke autopilot I 200kmt 🤣 Bryter folk loven så får de finne seg i at autopilot ikke fungerer i ekstreme hastigheter. Har du kjørt bil på autobahn? For 15år siden kunne du få en passat som hadde fungerende antikollisjon med nødbrems som virket opp til 210km/h BMW Audi Mercedes osv har nok radarer som takler dette. At tesla ikke har det og kobler ut alle sikkerhets systemer ved 150 er jo pga av dårlig hardware. De har en billig radar som ikke ser lenger. Det ser vi jo for så vidt på ulykkestallene. Hadde bilen i videoen hatt bedre radar kunne den ha brukt systemene. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Merko skrev (6 minutter siden): Uansett veldig moro at samtlige av dine innlegg er debunked. Så nå som du ikke har mer å gå på så er Tesla dårlig pga man ikke kan bruke autopilot I 260kmt (top speed). 😂😂 Du er virkelig et barn Er det alt du klarer? Tragisk Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trestein skrev (4 timer siden): Har du kjørt bil på autobahn? Nope. Som det fremkommer i innlegget mitt så kjører ikke fikk på maks speed med autopilot. Leseproblemer? Trestein skrev (4 timer siden): BMW Audi Mercedes osv har nok radarer som takler dette. Nok en påstand. Kilde? Trestein skrev (4 timer siden): At tesla ikke har det og kobler ut alle sikkerhets systemer ved 150 er jo pga av dårlig hardware. Enda en påstand, kilde? Du spyr ut så mye random. Uansett så er jo Tesla blant de beste og tryggeste bilene der ute, det er godt nok for meg. 😊 Trestein skrev (4 timer siden): Det ser vi jo for så vidt på ulykkestallene. Hvilke ulykkestall? De som er halvert etter at Tesla kom på veien? Trestein skrev (4 timer siden): Hadde bilen i videoen hatt bedre radar kunne den ha brukt systemene Hadde bilen hatt vinger og jetmotor kunne den jo bare ha flydd over.. Trestein skrev (4 timer siden): Er det alt du klarer? Tragisk At samtlige av dine innlegg og påstander blir debunked er tragisk ja, at du nå endelig innser det selv var jo på tide. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 8 hours ago, Trestein said: Ja jeg tror radaren har 170m rekkevidde på disse. 150km/h er ca 42m/s. Da har man 4 sek sikt vil akkurat klare å stoppe. Vel og merke om friksjon er høy. Det finnes biler med mulighet for å kjøre fortere. 300m rekkevidde gir helt andre muligheter. Vil tippe at endel dyre biler har slike. Både id3 og bmw ix3 kan kjøre raskete enn 150 med assist systemer på Må man bruke kun radar da? Bmw I3 har vel adaptive cruisecontrol og andre sikkerhertsfunksksjoner uten radar. Tesla har 3 kamera i frontruten med forsjellige linser for å ha fokus i forsjellige hastigheter. Endret 17. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 8 hours ago, oophus said: Spørsmålet er jo om Tesla sin "lane assist" kan være aktivt. På flere biler så er dette systemet underliggende mer komplette ALKS systemer, og er på hele tiden - på samme måte som nødbrems. Emergency Lane Departure Avoidance Nødbrems og lane keep assist deaktiveres og over 144km/t (gjelder iallefall på Hardware 2.5. finner ikke info om det er forskjell på Hardware 3.0 som er i bilene i dag) Tesla kunne sikkert fått det til å funke i 300km/t om de ønsker (kansje på nye Roadster?) Men når dette bare er ett "problem" på en vei i Tyskland så er det vel ikke prioritert. På banekjøring vil man jo ha alt slikt avslått. Endret 17. november 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Complexity skrev (12 minutter siden): Må man bruke kun radar da? Bmw I3 har vel adaptive cruisecontrol og andre sikkerhertsfunksksjoner uten radar. Tesla har 3 kamera i frontruten med forsjellige linser for å ha fokus i alle hastigheter. Tviler. Man bruker laser eller radar for å måle avstand til en hindring. selv om man ser noe må man vite hvor stort det er for å beregne avstand Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Merko skrev (2 timer siden): Nope. Som det fremkommer i innlegget mitt så kjører ikke fikk på maks speed med autopilot. Leseproblemer? Nok en påstand. Kilde? Enda en påstand, kilde? Du spyr ut så mye random. Uansett så er jo Tesla blant de beste og tryggeste bilene der ute, det er godt nok for meg. 😊 Hvilke ulykkestall? De som er halvert etter at Tesla kom på veien? Hadde bilen hatt vinger og jetmotor kunne den jo bare ha flydd over.. At samtlige av dine innlegg og påstander blir debunked er tragisk ja, at du nå endelig innser det selv var jo på tide. Du er har lik logikk som en viss president. Tesla har 20% oftere skader enn andre biler i følge forsikringsbransjen Behøver jeg virkelig å lege frem bevis på at bmw og audi har nødbrems som virker i høy hastighet? Vw passat hadde det i 2006? Tror du den var den eneste? BMW e38 som var laget for 20år siden hadde radar i fronten. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 22 minutes ago, Trestein said: Du er har lik logikk som en viss president. Tesla har 20% oftere skader enn andre biler i følge forsikringsbransjen Behøver jeg virkelig å lege frem bevis på at bmw og audi har nødbrems som virker i høy hastighet? Vw passat hadde det i 2006? Tror du den var den eneste? BMW e38 som var laget for 20år siden hadde radar i fronten. Tesla har vel 20% størrre sjanse (sikkert egentlig mye mere siden få andre biler har slik funksjon) enn andre biler til å filme den som bulker bilen din å stakk av. Som jeg vil tro har ganske mye å si på statistikken. Nye Tesla kommer ferdig oppsatt nå med minnepenn til Sentry mode så man slipper å fikle med det selv for å aktivere det. Statikken vil vel bare stige ytterligere. Endret 17. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Trestein skrev (13 minutter siden): Behøver jeg virkelig å lege frem bevis på at bmw og audi har nødbrems som virker i høy hastighet? Neida, bare gi meg en Model så kan jeg gjøre jobben din som vanlig. Blir interessant å se autopilot og nødbrems i 215+km/t. Trestein skrev (25 minutter siden): Tviler. Man bruker laser eller radar for å måle avstand til en hindring. BMW i3 har ikke radar. Trestein skrev (17 minutter siden): Tesla har 20% oftere skader enn andre biler i følge forsikringsbransjen Er du helt blåst? Selvom noen bulker døra på teslaen på et kjøpesenter så betyr det ikke at bilen er mindre sikker. 🤣 2 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) Subaru bruker vel og bare kamera istede for radar. Subaru uses a unique stereo camera setup for its safety suite. Now in its third-generation, Subaru says it chose its visual-spectrum EyeSight suite over a radar system so that multiple technologies, such as lane keep assist (LKAS), adaptive cruise control and not just AEB, are all controlled by one set of hardware. Funker bare opp til 50km/t så kjempebra er det ikke, men viser iallefall at det er mulig. https://www.carsguide.com.au/car-advice/aeb-or-auto-emergency-braking-not-all-systems-are-created-equal-71160 En Tysker, Skoda Karoq klarer opp til 210km/t. Imponerende det, men så tester de kanskje bilene sine på Autobanen og. Endret 17. november 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Complexity skrev (6 minutter siden): En Tysker, Skoda Karoq klarer opp til 210km/t. Imponerende det, men så tester de kanskje bilene sine på Autobanen og. Skoda er vel ikke tysk, men tsjekkisk. Uten at det går utover poenget ditt. 😇 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Complexity skrev (27 minutter siden): Tesla har vel 20% størrre sjanse (sikkert egentlig mye mere siden få andre biler har slik funksjon) enn andre biler til å filme den som bulker bilen din å stakk av Nettopp. For å ikke snakke om alle folkene av en eller annen grunn skraper nøkkelen sin inn i teslaen. 😛 Er det i det heletatt noen andre merker som har et tilnærmet 360 dashcam / sentry mode? 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 36 minutes ago, Hanhijnn said: Skoda er vel ikke tysk, men tsjekkisk. Uten at det går utover poenget ditt. 😇 Hehe ja opprinnelig, men ble vel medlem av VAG allerede i 1991 og ble vel helt eid av dem i 2000. Så føler man kan kalle det en Tysker i dag 😛 Endret 17. november 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 33 minutes ago, Merko said: Nettopp. For å ikke snakke om alle folkene av en eller annen grunn skraper nøkkelen sin inn i teslaen. 😛 Er det i det heletatt noen andre merker som har et tilnærmet 360 dashcam / sentry mode? xPeng (som lager Tesla kopier) har vel noe lignende greier. BMW har vel noe Dashcam system men det virker å være ganske så manuelt og ikke helt automatisk som Tesla sitt - uten at jeg har satt meg for mye inn i det (virker som man må starte og stoppe filming med en knapp osv) I kjent BMW stil er det sikkert dyrt ekstrautstyr og. Ellers er det ingen som bryr seg om slikt. Kansje de ønsker å holde en lav skadestatestikk på bekostning av eierne? 😛 Endret 17. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 Complexity skrev (4 minutter siden): Ellers er det ingen som bryr seg om slikt. Kansje de ønsker å holde en lav skadestatestikk på bekostning av eierne? 😛 Haha ja kanskje det🤣. Bilene tar seg jo godt ut på listene da 😊 For de som ikke har kamera i bilen så kan jeg sterkt anbefale "vanlig" dashcam. Alltid hatt det selv. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2020 Del Skrevet 17. november 2020 (endret) 12 minutes ago, Merko said: Haha ja kanskje det🤣. Bilene tar seg jo godt ut på listene da 😊 For de som ikke har kamera i bilen så kan jeg sterkt anbefale "vanlig" dashcam. Alltid hatt det selv. Definitivt å annbefale ja. Koster ikke mye heller. I min forrige bil hadde jeg ett Xiaomi kamera til 350kr og det tok temmelig bra video til prisen. Hadde wifi og app å hele pakken og. For litt mere penger får man jo med kamera som filmer bakover også, men mange er plaget med at kabelen man legger i taket da forstyrrer DAB signalet (om man bruker slikt) så kan være greit å tenke på. Men er ofte litt plunder med kobling for at disse skal være aktiv 24/7. Må jo få strøm selv om bilen er avslått. Sentry Mode gjør jo litt ekstra, som å blinke med lys og spille høy musikk for å skremme vekk dyr. Slike funksjoner er er vanskelig å få ettermontert. Endret 17. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå