Milhouse85 Skrevet 12. november 2020 Forfatter Del Skrevet 12. november 2020 BadCat skrev (3 timer siden): Sist jeg kjøpte briller var det fra extraoptical.no 600 kr for innfatningen og glass og 400 kr for blue light filter og antirefleks. Dette er de brillene jeg har vært mest fornøyd med i løpet av 25 år. Mer fornøyd enn diverse briller til over 5k. Mulig det koster noe mer for spesielle tilpasninger av glass, men det burde ikke bli urimelig. Så vidt jeg vet kjører de gode tilbud ved Black Friday. Takk! Det er slike svar jeg ønsket meg når jeg lagde tråden. "Blue block" filter kostet 395 kr,- ekstra. Jeg spiller sjakk online flere timer daglig og merker det svir i øynene etter en stund. Så jeg tenker det kan være en god investering selv om det kostet litt ekstra. + 499 for "ekstra tynne glass", men kun 25% mindre. Tror ikke det betyr så mye. Men venter til BlackFriday - satser på et godt tilbud da. Nettsiden ga meg et godt inntrykk. Takk for tips Plankeby: Nei. Jeg har ikke angst. Hvordan i alle dager kan du tolke det jeg skriver som psykisk sykdom? Føler mange misforstår spørsmålet mitt. Eller kanskje det er jeg som formulerer meg feil. 49 kroners-briller fra Jula fungerer godt som en midlertidig løsning, og sikkert greie for mange å ha i bilen eller som reserve. Men ikke for meg som glor inn i en skjerm 4-5 timer hver dag for å studere sjakkbrett. Siden menyen i optikerbransjen er ganske så stor - spør jeg ganske enkelt hva som er BRA, men ikke så ræva at det føles som jeg har 2 i promillen når jeg går med dem. Men samtidig ikke så luksuriøst at jeg må punge ut flere tusen for noe som duger. Nå fant jeg denne til 749 kr.- inkl frakt. Kanskje jeg kommer meg under 500 kr,- på BlackFriday. Da er jeg ganske fornøyd. 2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 Kris85 skrev (På 12.11.2020 den 3.12): Plankeby: Nei. Jeg har ikke angst. Hvordan i alle dager kan du tolke det jeg skriver som psykisk sykdom? Det virket som at du bruker energi på å unngå fysisk butikk. Du nevnte dårlig helse og sittende i en mørk kjeller (sitte i mørk kjeller hever jo ikke helse), så da er ikke angst tema unaturlig. Når du får en brille til kr 300 over disk (selvsagt ikke bokstavelig ment ferdig brille på dagen), så syntes jeg det var rart at du heller ønsket dyrere briller over nett (dyrere løsninger du viste til) når du har dårlig råd og ønsket en brille snart. Uansett valg, lykke til. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 13. november 2020 Del Skrevet 13. november 2020 (endret) Tynnere glass er for når du har høyere styrke i glassene. Endret 13. november 2020 av BadCat Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 14. november 2020 Forfatter Del Skrevet 14. november 2020 plankeby skrev (4 timer siden): Det virket som at du bruker energi på å unngå fysisk butikk. Du nevnte dårlig helse og sittende i en mørk kjeller (sitte i mørk kjeller hever jo ikke helse), så da er ikke angst tema unaturlig. Når du får en brille til kr 300 over disk (selvsagt ikke bokstavelig ment ferdig brille på dagen), så syntes jeg det var rart at du heller ønsket dyrere briller over nett (dyrere løsninger du viste til) når du har dårlig råd og ønsket en brille snart. Uansett valg, lykke til. Som mange menn er jeg ikke overbegeistret over butikkbesøk. Men jeg gjør det når jeg må. Som gått gjennom i tråden, spør jeg også om butikkbriller til 300 kr kan måle seg mot tilsvarende jeg får kjøpt på nett. Nå viser det seg at jeg får ganske mye mer for pengene på nett, så da er valget ganske enkelt. Utvalget er dessuten større. Jeg bor i en kjellerleilighet fordi det er billigst - og som tråden antyder, har jeg dårlig økonomi. Det å stigmatisere folk basert på fasade og synsing er ikke bra. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. november 2020 Del Skrevet 14. november 2020 Kris85 skrev (15 timer siden): Som mange menn er jeg ikke overbegeistret over butikkbesøk. Men jeg gjør det når jeg må. Som gått gjennom i tråden, spør jeg også om butikkbriller til 300 kr kan måle seg mot tilsvarende jeg får kjøpt på nett. Nå viser det seg at jeg får ganske mye mer for pengene på nett, så da er valget ganske enkelt. Utvalget er dessuten større. Jeg bor i en kjellerleilighet fordi det er billigst - og som tråden antyder, har jeg dårlig økonomi. Det å stigmatisere folk basert på fasade og synsing er ikke bra. Beklager ikke meningen å tråkke på. Mange med ulik angst, uten at man har psykisk lidelse av den grunn. Lenke til kommentar
swanfry Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Jag är jättenöjd med mina från SmartBuyGlasses. Beställt både glasögon och solglasögon därifrån. Gör ett syntest hos din optiker och sen kan du enkelt beställa online med receptet. Dom har mycket till bra priser bland annat under deras lagerrensning eller den här sidan t.ex: https://www.smartbuyglasses.no/designer-briller/billige-briller Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2021 Kan komme med en oppdatering: Kjøpte briller på extraoptical.no. Betalte 1600 for innfatning + "blue lock" + "premium glassbehandling". Tok nøyaktig 1 måned (!) før de ramlet ned i postkassen. Glasset virker å være myk plast - litt vanskelig å beskrive, men føles litt "mykt" på overflaten. Vanskelig å rengjøre skikkelig. Glasset knitrer litt når jeg tar på stengene. Jeg kan også så vidt se slipekanten i glasset rundt stengene - der er glasset "frosset". De svarte heller ikke på epost når jeg hadde et par oppfølgingsspørsmål. Jeg vurderte sterkt å bruke angreretten min - men de får duge for en stund. Så får jeg heller besøke Brilleland og få noen skikkelige briller når jeg har råd til det. Jeg er ikke særlig imponert og kommer ikke til å bruke dem igjen. Men greit nok - ikke mer enn enn det. Terningkast 3. 😋 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Kris85 skrev (6 minutter siden): Kan komme med en oppdatering: Kjøpte briller på extraoptical.no. Betalte 1600 for innfatning + "blue lock" + "premium glassbehandling". Tok nøyaktig 1 måned (!) før de ramlet ned i postkassen. Glasset virker å være myk plast - litt vanskelig å beskrive, men føles litt "mykt" på overflaten. Vanskelig å rengjøre skikkelig. Glasset knitrer litt når jeg tar på stengene. Jeg kan også så vidt se slipekanten i glasset rundt stengene - der er glasset "frosset". De svarte heller ikke på epost når jeg hadde et par oppfølgingsspørsmål. Jeg vurderte sterkt å bruke angreretten min - men de får duge for en stund. Så får jeg heller besøke Brilleland og få noen skikkelige briller når jeg har råd til det. Jeg er ikke særlig imponert og kommer ikke til å bruke dem igjen. Men greit nok - ikke mer enn enn det. Terningkast 3. 😋 Hva skjedde med de til 799? Eg syns 1600kr er nokså mye for briller. Spesielt når du sier de er så pass dårlige. Sist så betalte eg 299 for undersøkelse + briller. De funker fint den dag i dag. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2021 aomt skrev (22 minutter siden): Hva skjedde med de til 799? Eg syns 1600kr er nokså mye for briller. Spesielt når du sier de er så pass dårlige. Sist så betalte eg 299 for undersøkelse + briller. De funker fint den dag i dag. Utsolgt. Ja, er enig i at 1600 er mye. Derfor ble jeg ekstra skuffet når kvaliteten var så dårlig som det ble. Et litt dårlig bilde; men fikk denne innfatningen for 1000 kr,- (med noen koder jeg googlet frem). Med ripebehandling + filter endte jeg opp med 1600 kr,- Jeg søkte på brillemodellen på andre sider - og billigste jeg fant var 230 USD for innfatningen på utenlandske nettsider. Ray-Ban er et kjent varemerke; så da tenkte jeg at kvaliteten sto i stil med prisen. Selv om budsjettet ble overskredet. Man kan tydelig se "frost-kanten" etter slipingen av glasset på venstre brilleglass, spesielt i hjørnene. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Sist gang kjøpte jeg briller fra lenswsy, var vel rundt 700.. Tidligere har jeg kjøpt hos swiss import i Bergen sentrum.. Har akkurat litt for høy styrke til at de har den på biltema/nille/europris. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Kris85 skrev (8 timer siden): Utsolgt. Ja, er enig i at 1600 er mye. Derfor ble jeg ekstra skuffet når kvaliteten var så dårlig som det ble. Et litt dårlig bilde; men fikk denne innfatningen for 1000 kr,- (med noen koder jeg googlet frem). Med ripebehandling + filter endte jeg opp med 1600 kr,- Jeg søkte på brillemodellen på andre sider - og billigste jeg fant var 230 USD for innfatningen på utenlandske nettsider. Ray-Ban er et kjent varemerke; så da tenkte jeg at kvaliteten sto i stil med prisen. Selv om budsjettet ble overskredet. Man kan tydelig se "frost-kanten" etter slipingen av glasset på venstre brilleglass, spesielt i hjørnene. Rayban er kun merkevare, men kvaliteten er dårlig. De ble i vinden etter TopGun, men du får mye meir for pengene i andre merker Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 28. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2021 aomt skrev (3 timer siden): Rayban er kun merkevare, men kvaliteten er dårlig. De ble i vinden etter TopGun, men du får mye meir for pengene i andre merker Jeg er fornøyd med selve brillene. Det er glasset jeg er misfornøyd med. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. august 2021 Del Skrevet 5. august 2021 Milhouse85 skrev (På 28.1.2021 den 15.21): Jeg er fornøyd med selve brillene. Det er glasset jeg er misfornøyd med. Etter utallige briller fra extraoptical, konkluderte jeg med at glassene derfra er søppel. De er bølget. De skal overhodet ikke være sånn. Når det gjelder glass generelt, er det forskjell på med og uten refleksbehandling. Ellers er de dyrere for folk som har høyere styrke, for at ikke glasset skal bli fysisk tungt. Husk også på at styrken for PC-bruk er annerledes enn styrken for avstand. Ser du på PC i timesvis, anbefaler jeg å kjøpe lesebriller med riktig styrke. Ikke kjøp såkalte "pc-briller", dette er for folk som ikke får tilpasset vinkelen på skjermen pga f.eks. bærbar pc. Bruk heller pengene på gaslift til skjermen. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 Emancipate skrev (8 timer siden): Etter utallige briller fra extraoptical, konkluderte jeg med at glassene derfra er søppel. De er bølget. De skal overhodet ikke være sånn. Når det gjelder glass generelt, er det forskjell på med og uten refleksbehandling. Ellers er de dyrere for folk som har høyere styrke, for at ikke glasset skal bli fysisk tungt. Husk også på at styrken for PC-bruk er annerledes enn styrken for avstand. Ser du på PC i timesvis, anbefaler jeg å kjøpe lesebriller med riktig styrke. Ikke kjøp såkalte "pc-briller", dette er for folk som ikke får tilpasset vinkelen på skjermen pga f.eks. bærbar pc. Bruk heller pengene på gaslift til skjermen. Jeg sendte brillene fra extraoptical tilbake. Klaget på glassene, og fikk til svar: "Jammen, det er jo samme leverandør som Brilleland bruker.... det skal ikke ha noe å si." - Useriøst svar syns jeg. Bestilte så noen fra SmartBuyGlasses. Det var enda verre. Sitat 1. Det sto tydelig på nettsiden "sendes samme dag". Med liten skrift, bak en fane gjemt under enda en fane - sto det at det var kun for innfatningen og ikke glassene, som måtte produseres. Så jeg ventet vel 10 dager før den ble sendt. 2. Ble sendt med FedEx fra Hong Kong. Pakken var halvveis åpnet når en "sur fyr" fra Bring kom å leverte det og nærmest sprang fra døra mi før jeg rakk å se at pakken var mildt sagt herja med. 3. Det manglet en skrue på brillene, og den ene nesestøtten var defekt. Dette lå løst inne i en pose i selve pakken. Så jeg lagde en hjemmelaga løsning med en tannpirker inntil jeg fikk tak i rett skrue og nesestøtte (den lille plastdingsen). 4. Det er en permanent grønn flekk på det ene glasset. Så skrev jeg en ærlig anmeldelse på TrustPilot. Det tok ikke lang tid før en representant fra SmartBuyGlasses tok kontakt og ville ha meg til å fjerne anmeldelsen. Helt uoppfordret fikk jeg 15% av kjøpet tilbake på konto.... Fire-fem eposter frem og tilbake. Jeg kunne returnert brillene. Men å sende helt til Hong Kong og vente en evighet på reklamasjonsavdelingen der.... høres ut som en dårlig ide. Så jeg bruker fremdeles brillene i dag. Selv om de er helt håpløse. Konklusjon: Aldri bestill eller bruk SmartBuyGlasses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå