Akr Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Hei På grunn av de nye smitteverntiltakene i Oslo har bedriften måtte gjøre noen forandringer i åpningstidene. Siden åpningstidene nå er såpass korte vil de kun være en på jobb. De har sagt at jeg har to valg, valgene er som følger: 1. Bli permittert 60 % som betyr at jeg jobber bare to dager i uka. 2. Jobbe i annen avdeling som ikke blir påvirket av smitteverntiltakene. Jeg vil egentlig ikke velge noen av dem fordi nr 1 vil forlenge lærekontrakten min. Nummer 2 er et stykke unna meg og må reise en del. Pluss at jeg vil ikke jobbe der av mange grunner. Jeg har sagt ja til andre valget men jeg kommer ikke til å trives der etter hvert hvis det blir langvarig. Jeg ønsker ikke å jobbe her lenger fordi det har alltid vært problemer siden jeg startet her. Hva burde jeg jeg gjøre? Jeg ønsker egentlig å bytte læreplass til noe jeg vet er sikkert og kommer til å trives mer med. Jeg skal snakke med opplæringskontoret og fylkeskommunen om dette. Jeg takker for alle svar og råd. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. november 2020 Del Skrevet 7. november 2020 Du har da i det minste funnet nøtten du trenger å finne: Vis du kan ta noen snarveier eller gjøre noen form for overgang, så har opplæringskontoret oversikt så lenge du prater med kompetente personer i andre siden av røret. Lykke til Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Tenker at du har gjort det einaste fornuftige med å ta jobben i den andre avdelinga (sjølv om det ikkje er optimalt for deg). No står du igjen med to valg. Enten biter du tennene saman og kjem deg gjennom lærligtida. Det er vel snakk om maks to år? Eller så fortsetter du i denne jobben medan du aktivt søker deg vekk. Å velge å bli permittert og dermed doble lærlingtida var ikkje eit realistisk valg sjølv om det var kort pendletid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå