Gå til innhold

Anime - Noen som ser?

Anbefalte innlegg

Begynte å se en serie på Netflix i går. Midnight Diner: Tokyo Stories.

Den fikk meg til å tenke på den tiden hvor jeg var oppslukt av anime, men det begynner bli en stund tilbake.

Noen på forumet som ser på den slags? :)

Serier og filmer jeg kan huske som var bra i farten:

Trigun, Cowboy Bebop, Rurouni Kenshin, Ghost in the Shell, Akira og selvsagt Neon Genesis Evangelion.

Usikker på om dette hadde falt i smak i dag. Jeg var vel rundt 18 år når jeg hadde denne interessen og hvor man så og kjøpte alt man konsumerte på DVD. Vurderer se opp igjen Neon Genesis Evangelion om jeg finner en plass å strømme den.

PS: Midnight Diner virker også å være severdig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anime kan være veldig bra, men merker at det har dabbet litt av når det gjelder min personlige interesse. Har alltids en gående som jeg ser (typ kanskje en episode om dagen) og for øyeblikket ser jeg Dr. Stone, en av 2019s mest populære serier. Synes den ikke er så bra, selv om det er et tidvis gøyt opplegg (hele menneskeheten forsteines plutselig, og over 3000 år senere begynner noen å våkne igjen til en gjengrodd verden. En av de som våkner er en genial vitenskapsmann - på ca 17 år selvfølgelig). 

Netflix har jo en del anime, men det er veldig mye mindre god produksjon som de selv er med på å produsere. De har dog noen klassikere på plass, feks Full Metal Alchemist: Brotherhood og Neon Genesis Evangelion - noe av det beste som er laget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Evangelion blir skikkelig mindfuck og spesielt etter hvert. Jeg var ikke klar for det da jeg så sen første gang, men ved gjensyn senere skjønte jeg greia. 

Husk å se Brotherhood-versjonen av FMA. Den følger mangaen, mens det også ble laga en annen anime av serien først, men den endret historien etter som at animeen tok igjen mangaen. 

Ser forøvrig at Netflix også Code Geass, en av mine topp tre animeserier. 

Lenke til kommentar
Tomeito skrev (2 timer siden):

Evangelion blir skikkelig mindfuck og spesielt etter hvert. Jeg var ikke klar for det da jeg så sen første gang, men ved gjensyn senere skjønte jeg greia. 

Husker det fra jeg så den sist, så litt nysgjerrig på hvordan jeg opplever den nå.

Sitat

Husk å se Brotherhood-versjonen av FMA. Den følger mangaen, mens det også ble laga en annen anime av serien først, men den endret historien etter som at animeen tok igjen mangaen. 

Ser forøvrig at Netflix også Code Geass, en av mine topp tre animeserier. 

Notert. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...