braaker Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hei Jeg lurer på om der er noen der ute som har testet Noise Killer på strømforsyningen??? Hadde det merkbare effekt? DB før DB etter? Vanskelig å montere? Varme før etter? Noen forskjell? Vurderer å kjøpe en slik for å monter på strømforsyningen Takk for svar.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Den funker fett så lenge man ikke har temp-regulert vifte fra før. Da kan forskjellen bli ganske liten. Men på noen maskiner så blir forskjellen ENORM. Monterte en for leenge siden i en Amiga2000. Den gikk fra støvsuger til frisk bris. Om den er vanskelig å montere avhenger totalt på PSU'en. I noen er det så uendelig trangt, og så korte ledninger at det er nesten umulig å få plassert den der den skal. (Skal monteres rett foran vifta sånn at luftstrømmen treffer sensoren.) Har alltid pleid å montere Noisekiller i PSU'ene mine, men den siste jeg kjøpte hadde en innebygd som var ganske bra. Lenke til kommentar
braaker Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Aha jeg satt å leste på geto siden som selger den. Det så ut som at jeg måtte lodde noe når jeg skulle koble den til??? Er dette riktig... Er ikke så flink med dette Har hatt oppe strømforsyningen og det er rikelig med plass. Tror det er en aopen modell Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) Det følger med en koplingsplint. Du bare skrur ledningene fast. Følger også med en motstand hvis du synes turtallet fremdeles er for høyt eller for lavt. Endret 3. januar 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
braaker Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Hva er det? Hehe , er ikke så flink på dette området Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Koplingsplit? Det er en sånn liten kloss hvor man kan skru inn ledninger. Denne koples igjen på Noisekilleren. Altså ingen lodding er nødvendig. Tenkte du på motstand, så er dette bare en liten komponent man kopler inn sammen med 2 av ledningene hvis det trengs. Følger en super installasjonsveiledning med hvis du kjøper Noisekillern. Lenke til kommentar
braaker Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Okei http://www.geto.no der er det en instalasjons gide, men hva er modellene GT5/RK og GT5/K. Det er noise killers det vet jeg, men hvilke av disse skal jeg bestille? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Tenkte bare å nevne at jeg kjøpte NoiseKiller (GT5/RK ) og den hadde i hvert fall særdeles liten effekt i min PSU ( Chieftec 360W ) som sitter i et DX-01 kabinett fra samme produsent. Nå skal det sies at viften som satt i PSU'en var temperaturstyrt fra før, og denne hadde jeg byttet ut med en Papst 80mm 19dB. I bruksanvisningen er det vist 2 måter å koble NoiseKilleren på, koblet jeg til på den første måten ( uten motstand ) nektet viften å starte før pc'en ble litt varm. Jeg ble nødt å lodde til en motstand for at alt skulle funke greit. Det er egentlig greit nok, men jeg opplever så godt som ingen forskjell i støy. Btw. selv om det fulgte med en slags rekkeklemme og en borrelås(?) for å feste motstanden, måtte jeg frem med loddebolten for å få koblet alt ordentlig til. Kan jo selvsagt hende at jeg misforstod hvordan alt kobles til uten loddebolt Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Hvor mye den hjelper er umulig å si fordi den kontrolerer etter varmen og vi vet jo ikke hvor varm din (sikter til alle) psu er! Er den ganske kald så hjelper den mye eller hjelper den lite.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå