Gå til innhold

Har annonser som "trenger hjelp" alltid vært en greie på Finn.no ?

Sitoy

Anbefalte innlegg

Satt å browset litt på finn.no hvor jeg kom over en annonse som spurte etter hjelp med penger til jul. Så litt mer og så det var en haugevis av de, eksempel https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=197430168

Noen av de syntes jeg synd på, andre var åpenbart et lett forsøk på å få noen lettjente penger, er det noen som gir disse penger?

Blir basicly elektronisk tigging, har dette alltid vært en greie?

EDIT: Ser nå det er finn.no som har kommet med julehjelp annonser hvor man kan ønske seg noe brukt til jul, ikke helt det jeg fikk inntrykk av annonsene though

Endret av Sitoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja så litt av dette i dag på Finn. I utgangspunktet ok med slike annonser, men lurer jo på hva det er som gjør at vedkommende ikke har råd til å lage jul for barna sine. Får de ikke barnetrygd, har de spilt bort alle pengene sine på pengespill, røyking eller narkotika? Er jo mange naive mennesker der ute som bare vil hjelpe men ikke ser det fulle spekteret her. Var vel nesten 200 stykker som hadde lagt til favoritt på den jeg så, så tipper den etterlyste julefeiringen finner sted og vel så det. En del av disse annonsene er nok hovedsaklig "phishing" så man bør vel kjenne til hver enkelt sak for å avgjøre om pengene faktisk går til et godt formål, noe som ikke alltid er tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Sitat

Ganske utrolig at folk betaler mye når slike kommer i media, enkelte sier de gir pengene over til rødekort eller ligdene, så er tydligvis svindel. Er jo lettjente penger, hvis personen har det så ille bør vel de styre unna å tigge på finn tar ikke slike seriøst. Er vist sansylighet de jobber for svindelere eller forbrytere som blir utnyttet fordi noen må betale reiseregningen til tiggerne når de vil bare ha penger men ikke mat eller klær er det tegn nok de fortjener ikke noe hjelp.

Et annet er pantelotteri mange sier de vinner så mye men hvor mange som taper på det er det ingen som snakker om tydligvis lureri så langt øygna kan se.

Sitat

Stem Rødt, så vi får samlet ressursfordelingen til staten, så vi får minimert sjansen for utnytting. Helst få inn borgerlønn, så folk slipper  å tigge.

Men det reduser ikke svindel er mye som er det fortiden hva har de som tigger å tape dårlig omdømme? Er klar over det finnes utlanske familjer med mye gjeld men er vel neppe så ille som de framstår hvis det er det burde staten finne løsning. Nav og rødekors bør vel bida med noe. Er ikke vi folk som er ansvarlig for enkelte sliter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...