garb Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Har vært uheldig med en 2013 Macbook Air, så nå er den 100% død (fysisk knust). Har imidlertid tatt ut SSD kortet for å laste filer ut derfra. --- >>> Noen som har tips til hvordan jeg kan få lest filene fra SSD'en? 128 GB SDNEP 655-1837C SanDisk SD6PQ4M-128G-1021 ... om det sier dere noe ... Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) En idé er å kjøpe et harddiskkabinett. Det finnes til pci express ssd. Altså et tomt kabinett med usb som da gjør den til en ekstern harddisk. Nå kan jeg ikke noe teknisk om Mac, andre får legge til om det finnes noe ved Mac (kryptering, autentisering eller annet) som gjør at man ikke får tilgang på innholdet med mitt forslag. Endret 6. november 2020 av plankeby Lenke til kommentar
garb Skrevet 12. november 2020 Forfatter Del Skrevet 12. november 2020 plankeby skrev (På 6.11.2020 den 20.38): En idé er å kjøpe et harddiskkabinett. Det finnes til pci express ssd. Altså et tomt kabinett med usb som da gjør den til en ekstern harddisk. Nå kan jeg ikke noe teknisk om Mac, andre får legge til om det finnes noe ved Mac (kryptering, autentisering eller annet) som gjør at man ikke får tilgang på innholdet med mitt forslag. Takk for tips, det finnes slike for Mac også, men temmelig dyre. Løsningen for meg ble å finne noen andre med en tilsvarende Mac, som jeg kunne låne og hvor jeg ganske enkelt satte inn SSD'en, startet opp Mac'en og lastet over til en ekstern disk, så problem løst Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 garb skrev (34 minutter siden): Takk for tips, det finnes slike for Mac også, men temmelig dyre. Løsningen for meg ble å finne noen andre med en tilsvarende Mac, som jeg kunne låne og hvor jeg ganske enkelt satte inn SSD'en, startet opp Mac'en og lastet over til en ekstern disk, så problem løst Flaks, jeg tenkte at få turte å låne bort sin elskede Mac for at noen skal åpne den 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå