Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (1 time siden):

Mulig å starte din egen tråd om denne topic?

JJ. Biden skal navigere i forholdet med Ukraina, Israel, Iran, Tyrkia, EU og Russland. Synes at folk skal vite hva som foregår (har foregått) i vår del av verden før. Utenriks er jo hans område i og med hans eskapader i Ukraina. Som Amerikaner burde jo du bli opprørt når du ser skjebnen til skipet 'Liberty' og dine 200 døde landsmenn. Spesiellt når du ser hvordan 'uncle Sam' behandlet de overlevende i etterkant. Kan forstå at du synes det er OT, men jeg mener leseren skal se historien og hva som kan bli resultatet av en agressiv holdning ovenfor andre land. Spesiellt nå, når verden er i kaos og alvorlige feilsteg lett kan skje.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Paul Jay interjuer Jeff Cohen om Amerikanerne ikke skal 'go to sleep' ovenfor Biden. Han er virkelig en stemme å lytte til. Han gir en så flott 'take down' av Bidens Cabinett at det er helt innertier. Blink mao. Her kan dere høre hans syn på Biden.

En fotnote: Maxine Waters er en korrupt Demokrat som er formann i finans komiteen i underhuset har sparket Katie Porter fra den stillingen hun hadde der. Ikke rart at hun ble sparket. Hun plukket fra hverandre den ene CEO'en etter den andre i et fyrverkeri av høringer. Hun ydmyket dem rett og slett. Hennes 'takedown' av CityBank CEO Jamie Diamon er ikke mindre enn et fornøyelig skue.  Nå er hun og hennes kollega AOC fjernet fra stillingene i komiteene sine av det Demokratiske partiet. Unge fremadstormende, intelligente og Progressive medlemmer er fjernet. Heia Dems. 'Keep it up!'

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (23 timer siden):

JJ. Biden skal navigere i forholdet med Ukraina, Israel, Iran, Tyrkia, EU og Russland. Synes at folk skal vite hva som foregår (har foregått) i vår del av verden før. Utenriks er jo hans område i og med hans eskapader i Ukraina. Som Amerikaner burde jo du bli opprørt når du ser skjebnen til skipet 'Liberty' og dine 200 døde landsmenn. Spesiellt når du ser hvordan 'uncle Sam' behandlet de overlevende i etterkant. Kan forstå at du synes det er OT, men jeg mener leseren skal se historien og hva som kan bli resultatet av en agressiv holdning ovenfor andre land. Spesiellt nå, når verden er i kaos og alvorlige feilsteg lett kan skje.

Ønsker du å diskutere noe eller holde historie foredrag igjennom YouTube videoer med lite kjente folk av ukjente integritet?  Jeg tror ikke du finner mange som er interserte i foredragene og-eller diskusjon..   Its your choice.

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Ønsker du å diskutere noe eller holde historie foredrag igjennom YouTube videoer med lite kjente folk av ukjente integritet?  Jeg tror ikke du finner mange som er interserte i foredragene og-eller diskusjon..   Its your choice.

Neida JJ. Det er ikke mitt valg. Det er leserens valg. Du og jeg har tatt våre valg, men alle der ute som ikke har mye kunnskap fordi  mediene våre ikke gir dem noe informasjon. Dem får avgjøre selv. Urix er det programmet på NRK som ikke gir noe annet enn svada til folk. Derfor gir jeg 'lekser' som folk selv kan bedømme. Hvis de undersøker linkene mine vil Google algorimene merke det og de vil få mer infomasjon tilbudt dem på youtube.com. Jeg rekruterer folk skjønner du JJ. Lærer dem hvor og hvordan de kan finne informasjon selv. Merkelig at en Amerikaner er imot info om utenrikspolitikk. Jeg trodde at befolkningen i USA har fått lære seg hva som skjer når USA skal bringe Demokratiet til verden. De betaler med blodet sitt. Mens oligarkene spiller golf.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 minutter siden):

Neida JJ. Det er ikke mitt valg. Det er leserens valg. Du og jeg har tatt våre valg, men alle der ute som ikke har mye kunnskap fordi  mediene våre ikke gir dem noe informasjon. Dem får avgjøre selv. Urix er det programmet på NRK som ikke gir noe annet enn svada til folk. Derfor gir jeg 'lekser' som folk selv kan bedømme. Hvis de undersøker linkene mine vil Google algorimene merke det og de vil få mer infomasjon tilbudt dem på youtube.com. Jeg rekruterer folk skjønner du JJ. Lærer dem hvor og hvordan de kan finne informasjon selv. Merkelig at en Amerikaner er imot info om utenrikspolitikk. Jeg trodde at befolkningen i USA har fått lære seg hva som skjer når USA skal bringe Demokratiet til verden. De betaler med blodet sitt. Mens oligarkene spiller golf.

Hvis du blir bare ignorert så er effekten null.  Your choice.

• Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Hvis du blir bare ignorert så er effekten null.  Your choice.

Yep. En ting er sikkert. Sitter man stille og bare ser på hva 'pundit' kanalene forer deg med så får du null forståelse av hva politikerne holder på med. Jo mer aktiv du blir og jo mer informasjon du prosseserer samt sundt bondevett, jo mer vil du forstå. Ikke bli fornærmet JJ. Jeg er en venn av Amerika. Men med folket og ikke oligarkene. Er imot dem Ikke bare i USA men overalt inkludert Europa. De finnes her også ser du. I bøtter og spann. Dem og etterretnings organisasjonene som står bak alt faenskapet som foregår. Dem er jeg imot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

Yep. En ting er sikkert. Sitter man stille og bare ser på hva 'pundit' kanalene forer deg med så får du null forståelse av hva politikerne holder på med. Jo mer aktiv du blir og jo mer informasjon du prosseserer samt sundt bondevett, jo mer vil du forstå. Ikke bli fornærmet JJ. Jeg er en venn av Amerika. Men med folket og ikke oligarkene. Er imot dem Ikke bare i USA men overalt inkludert Europa. De finnes her også ser du. I bøtter og spann. Dem og etterretnings organisasjonene som står bak alt faenskapet som foregår. Dem er jeg imot.

Det må være frustrerende  å  snakke til veggen.   Litt forskjellig debatteknik lykkes bedre, men to each his own!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 minutter siden):

Neida. Tror at folk lytter. Men uansett hva de enn gjør så kan ingen tvinge dem. Ikke jeg og ikke du.

Aktivister vet at hvordan du kommunisere er like viktig som hva du kommunisere.  Det jeg ser er at veldig få meddebattanter diskuterer videoene med deg.   Det sier mye om hvor mange lytter

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Aktivister vet at hvordan du kommunisere er like viktig som hva du kommunisere.  Det jeg ser er at veldig få meddebattanter diskuterer videoene med deg.   Det sier mye om hvor mange lytter

ok. Her er en animasjon over de land som har flest mann under våpen fra 1816 - 2019. Legg merke til krigene.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google som eier Youtube har nylig bygget opp rettighetsmuren rundt tjenesten slik at man ikke får tilgang uten å logge inn i Googles univers av overvåkning, statistikk og persontilpasning. For min del døde Youtube i forrige uke. Død og begravet. Savnet men sånn er det jo ofte når noen dør brått. Google maps led samme skjebne i fjor vår. Street map død og begravet. Translate også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Google som eier Youtube har nylig bygget opp rettighetsmuren rundt tjenesten slik at man ikke får tilgang uten å logge inn i Googles univers av overvåkning, statistikk og persontilpasning. For min del døde Youtube i forrige uke. Død og begravet. Savnet men sånn er det jo ofte når noen dør brått. Google maps led samme skjebne i fjor vår. Street map død og begravet. Translate også.

Last ned TOR browser og lag deg en fake profil. Masse emailer du kan bruke. TOR browseren hjemmer ipen din. Har ikke prøvd fordi jeg ikke trenger det da jeg jobber fra en sikker PC og jeg VIL at de skal se meg. Når det gjelder linkene så tror jeg du ikke trenger den infoen. Du ligger nok foran både meg og andre 😁

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (7 timer siden):

Forsåvidt en interessant graf, men den er basert kun på "Defense" posten i statsbudsjettet. Dersom du regner med løpende utgifter til krig, atomvåpenprogrammet og helseutgifter til behandling og trygd til krigsveteraner, så får du et tall som er 50-80% høyere for USA enn det som er oppgitt der (jeg regnet det ut i 2017 med offentlig oppgitt tallmateriale og da var tallet, hvis jeg husker rett, 65% over budsjettposten). Løpende krigsutgifter føres ikke på budsjettet (utrolig nok), mens atomvåpen og helseutgifter er gjemt under andre poster i budsjettet enn "Defense".

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (20 minutter siden):

Forsåvidt en interessant graf, men den er basert kun på "Defense" posten i statsbudsjettet. Dersom du regner med løpende utgifter til krig, atomvåpenprogrammet og helseutgifter til behandling og trygd til krigsveteraner, så får du et tall som er 50-80% høyere for USA enn det som er oppgitt der (jeg regnet det ut i 2017 med offentlig oppgitt tallmateriale og da var tallet, hvis jeg husker rett, 65% over budsjettposten). Løpende krigsutgifter føres ikke på budsjettet (utrolig nok), mens atomvåpen og helseutgifter er gjemt under andre poster i budsjettet enn "Defense".

Her har du en side som leseren kan se på. Der forklares Mandatory og Discretionary spending i 2015. Du kan finne alle årstall og du ser at dette du sier nå stemmer bra med hva du ser i budsjettene. https://www.nationalpriorities.org/budget-basics/federal-budget-101/spending/

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av høydepunktene fra Joe Bidens Townhall i går:

- We Didn’t Have’ A Vaccine ‘When We Came Into Office’  (Biden selv fikk sin første vaksine 21. desember)
- Biden says minorities (Hispanic/African American) don't know how to get online
- Biden dismisses Uighur genocide as part of China’s ‘different norms’
- 'I like kids better than people' (Factcheck: TRUE)

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe. Er vel ganske åpenbart at Biden sa feil og ikke mente at de ikke hadde vaksine i USA 20. januar. Han snakket jo om vaksinene rett før, og som du sier har han fått vaksinen for lenge siden :) 

Her er hele Town Hall-sendingen fra Milwaukee for de som måtte være interessert:
https://edition.cnn.com/2021/02/17/app-news-section/full-joe-biden-town-hall-february-16/index.html

Noen faktasjekker:
FactChecking Biden’s Town Hall
Fact-checking Biden's Milwaukee visit
Fact check: Biden makes at least four false statistical claims at CNN town hall

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...