jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 “I thought I was going to die”: AOC’s harrowing account of the Capitol Hill attack At 1 pm on January 6, Ocasio-Cortez remembers trying to decide what she wanted to eat for lunch. All of a sudden, she started hearing a series of loud bangs on the doors leading into her office. She runs over to an aide she refers to as “G” — her legislative director, Geraldo Bonilla-Chavez — who tells her to “run and hide.” She takes shelter behind her bathroom door — just before someone gets into her office. “I just hear these yells of ‘WHERE IS SHE? WHERE IS SHE?’” Ocasio-Cortez recalls. Timeline of the 2021 storming of the United States Capitol 1:00 p.m.: Senators and Vice President Pence walk to the House chamber. Er noe rart med timelinen her. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 jallajall skrev (1 time siden): “I thought I was going to die”: AOC’s harrowing account of the Capitol Hill attack At 1 pm on January 6, Ocasio-Cortez remembers trying to decide what she wanted to eat for lunch. All of a sudden, she started hearing a series of loud bangs on the doors leading into her office. She runs over to an aide she refers to as “G” — her legislative director, Geraldo Bonilla-Chavez — who tells her to “run and hide.” She takes shelter behind her bathroom door — just before someone gets into her office. “I just hear these yells of ‘WHERE IS SHE? WHERE IS SHE?’” Ocasio-Cortez recalls. Timeline of the 2021 storming of the United States Capitol 1:00 p.m.: Senators and Vice President Pence walk to the House chamber. Er noe rart med timelinen her. Tiden mellom 1pm og all of the sudden kan jo være hva som helst. Her tolker du det for å passe din egen agenda. 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 3 minutes ago, Psykake said: Tiden mellom 1pm og all of the sudden kan jo være hva som helst. Her tolker du det for å passe din egen agenda. Ja så jeg sjekket litt nærmere. Det viser seg at AOC ble evakuert lenge før Mike Pence og resten, lenge før noen tok seg inn i Capitol. Klokken 1:52pm raporterte pressen at Canmon var "all clear". Klokken 2:12 pm ble et vindu knust og mennesker begynte å ta seg inn. Klokken 2:13pm ble Pence evakuert. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) jallajall skrev (15 minutter siden): Ja så jeg sjekket litt nærmere. Det viser seg at AOC ble evakuert lenge før Mike Pence og resten, lenge før noen tok seg inn i Capitol. Klokken 1:52pm raporterte pressen at Canmon var "all clear". Klokken 2:12 pm ble et vindu knust og mennesker begynte å ta seg inn. Klokken 2:13pm ble Pence evakuert. Jeg påpekte kun, ut i fra det du skrev, at det ikke sto når det ble banket på døren. Da gir ikke din kommentar om tidslinjen noen mening. Det var allerede en del action før 1 pm. Hva er egentlig poenget ditt her? Mener du at AOC lyver? Endret 7. februar 2021 av Psykake 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) jallajall skrev (28 minutter siden): Ja så jeg sjekket litt nærmere. Det viser seg at AOC ble evakuert lenge før Mike Pence og resten, lenge før noen tok seg inn i Capitol. Klokken 1:52pm raporterte pressen at Canmon var "all clear". Klokken 2:12 pm ble et vindu knust og mennesker begynte å ta seg inn. Klokken 2:13pm ble Pence evakuert. Her er hva RT sier om saken. Noe vi alle burde tenke litt på. Endret 7. februar 2021 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 6 minutes ago, Psykake said: Jeg påpekte kun, ut i fra det du skrev, at det ikke sto når det ble banket på døren. Da gir ikke din kommentar om tidslinjen noen mening. Det var allerede en del action før 1 pm. "Klokka er ett og jeg prøver å finne ut hva jeg skal spise til lunsj. Plutselig hører jeg.." Normalt vil vel dette handle om ikke så veldig mye over klokkken 13.. 7 minutes ago, Psykake said: Hva er egentlig poenget ditt her? Mener du at AOC lyver? Neida, hun var sikkert redd slik hun har hevdet, det er det vel heller ingen som bestrider. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) jallajall skrev (12 minutter siden): "Klokka er ett og jeg prøver å finne ut hva jeg skal spise til lunsj. Plutselig hører jeg.." Normalt vil vel dette handle om ikke så veldig mye over klokkken 13.. Neida, hun var sikkert redd slik hun har hevdet, det er det vel heller ingen som bestrider. Endret 7. februar 2021 av Psykake Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 3 minutes ago, Psykake said: Nå oversetter du etter hvordan du ønsker å tolke det, og i tillegg oversetter du feil. All of a sudden betyr uten forvarsel, plutselig etc. Så du mener dette like gjerne kunne vært kl åtte på kvelden? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 (endret) jallajall skrev (4 minutter siden): Så du mener dette like gjerne kunne vært kl åtte på kvelden? Jeg slettet det jeg skrev fordi jeg så først etterpå at du skrev plutselig, noe som stemmer bra. Beklager at jeg skrev du oversatte feil. Nei ikke klokken åtte. Men alt mellom 13 og 14 mener jeg er plausibelt tatt i betraktning at det er en forklaring etter en traumatisk hendelse og konkrete ting som klokkeslett kan være diffust. Oppsummert. Jeg tror ikke hun bevisst overdramatiserer hennes opplevelse eller at det er logiske hull i i tidslinjen. Endret 7. februar 2021 av Psykake 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 No problemo, bare jeg som er for rask på avtrekkeren Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 jallajall skrev (47 minutter siden): "Klokka er ett og jeg prøver å finne ut hva jeg skal spise til lunsj. Plutselig hører jeg.." Normalt vil vel dette handle om ikke så veldig mye over klokkken 13.. Nettopp, det var klokken 1326 når hennes bygningen ble evakuert. 1:26 p.m. Capitol police order evacuation of Library of Congress, Madison Building and Cannon House Office Building on Independence Avenue across from the Capitol. https://www.usatoday.com/in-depth/news/2021/01/06/dc-protests-capitol-riot-trump-supporters-electoral-college-stolen-election/6568305002/ 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 53 minutes ago, jjkoggan said: Nettopp, det var klokken 1326 når hennes bygningen ble evakuert. AOC sier selv at det var kl 1:01, etter å ha lagt på en telefonsamtale med en staffer og at hun begynner å kikke på lunsjmenyne, når hun plutselig hører dunk-dunk-dunk på døra. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 7. februar 2021 Del Skrevet 7. februar 2021 Professor Who Made Barron Trump Joke At Impeachment Hearing Is Joining The Biden DOJ President Joe Biden, who called for unity with Republicans during his inaugural address, has appointed Pamela Karlan, a Trump impeachment witness, to serve in a top position at the Justice Department. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 jallajall skrev (4 timer siden): Pamela Karlan, a Trump impeachment witness Klipp fra høringen nevnt i artikkelen hvor jusprofessor Karlan var innkalt som vitne, og brukte et uheldig eksempel som illustrasjon på en begrensning i presidentens makt ifbm. en diskusjon vedr. presidentens maktmisbruk. Spoiler 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 jallajall skrev (5 timer siden): AOC sier selv at det var kl 1:01, etter å ha lagt på en telefonsamtale med en staffer og at hun begynner å kikke på lunsjmenyne, når hun plutselig hører dunk-dunk-dunk på døra. Hun hevder at hun letet etter noe spesielt å spise på noe spesielt sted. Dette kan ta lang tid å gjøre, særlig hvis hun også surfer nettet, sjekker på email osv. Min kona tar minst 15 minutter til å bestemme seg, selv når det finnes bare en restaurant å velge. Washington DC har et enormt utvalg. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Elefantmesteren skrev (På 6.2.2021 den 16.45): Det er det ikke, men det angår kun sport i forbindelse med skoler. Står ingenting om at biologiske menn kan konkurrere med kvinner. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 jallajall skrev (10 timer siden): Neida, hun var sikkert redd slik hun har hevdet, det er det vel heller ingen som bestrider. Men kva er poenget? 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Pallehysa skrev (2 timer siden): Men kva er poenget? Politikk er salg. Denne AOC er en selger, men en som bare har noen få salgs punkter. Hennes utseende og hennes 'bartender' image. Nå har hun lagt til offer rollen. Dame er så 'fake' at det smerter en erfaren sjel å se at hun benytter seg av de samme effektene som Trump. Cirkus med andre ord. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 Oddvardm skrev (10 minutter siden): Politikk er salg. Denne AOC er en selger, men en som bare har noen få salgs punkter. Hennes utseende og hennes 'bartender' image. Har i årevis sett politiske motstandere og nett-troll bruke AOC sitt utseende mot henne, i mangel på argumenter mot hennes politikk. Det du gjør her er det samme, du reduserer en politiker med stor oppslutning for sin politikk fra sin hjemstat til bare et utseende, og antyder at det eneste hun har komme med med er et pent ytre. Det er sexistisk, det er simpelt og det er ignorant. 5 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 8. februar 2021 Del Skrevet 8. februar 2021 (endret) Snikpellik skrev (19 minutter siden): Har i årevis sett politiske motstandere og nett-troll bruke AOC sitt utseende mot henne, i mangel på argumenter mot hennes politikk. Det du gjør her er det samme, du reduserer en politiker med stor oppslutning for sin politikk fra sin hjemstat til bare et utseende, og antyder at det eneste hun har komme med med er et pent ytre. Det er sexistisk, det er simpelt og det er ignorant. Ai. Den var hard. Jeg vil imøtegå kritikken når det gjelder utseende med å påpeke det faktum at pene barn får mer oppmerksomhet. Det gjelder overalt, også i politikken. Så kan vi se på hennes politikk. Ralph Nader er min rettesnor i Amerikansk politikk. Hans glimrende aktivisme har i årtier reddet en masse mennesker. Han sier om AOC at selv om han har vært på hennes kontor og ringt kontoret flere ganger så har hun aldri tatt kontakt med ham. Hvordan kan en 'progressiv up commer' ikke ta kontakt med den eldste progressive politiske aktivisten i landet? Ikke engang for uformelle samtaler (råd). Hun har i siste mid term ikke støttet kandidater som DNC var imot. Hun har adoptert 'The Green New Deal' som sin eget program selv om det var Ed Marky/Ralph Naders program i lang tid (Green Party). Hun gikk imot å få en stemmegivning i underhuset #ForceTheVote og dermed unngikk en kamp mot Nancy Pelosi og DNC. Det verste hun i mine øyne har gjort var å hevde at hun stemte imot 'Cares Act'. Noe hun etter min mening ikke gjorde. Den avstemmingen var muntlig og hennes kareteristiske stemme kan ikke høres når Nei stemmene roper. Hun sto heller ikke frem sammen med James Massie og forlangte en 'recorded' vote. Hun har vist hvem hun er gjennom sin politikk i lang tid. Kan du kanskje forklare hvorfor ditt standpunkt er så positivt ovenfor henne at du kaller meg litt av hvert? Endret 8. februar 2021 av Oddvardm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå