Gå til innhold

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

Det ser ut som om Biden vil innføre en formue skatt. Hvis han gjør det så må han også stenge skattefordelene kapitalflukten til skatteparadiser, avgiftbelegge digital netthandel  og (den store kua) avgiftsbelegge aksjehandelen. Gjør han det så har han rettet opp mye av statens utgifter. En ting er sikker. Pengene som er pumpet inn i økonomien må tas ut en plass og det er på toppen. Det er Elisabeth Warren som sier dette med formue skatten i et interju hun hadde i går med MSNBC. Får håpe at dette skjer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Det ser ut som om Biden vil innføre en formue skatt. Hvis han gjør det så må han også stenge skattefordelene kapitalflukten til skatteparadiser, avgiftbelegge digital netthandel  og (den store kua) avgiftsbelegge aksjehandelen. Gjør han det så har han rettet opp mye av statens utgifter. En ting er sikker. Pengene som er pumpet inn i økonomien må tas ut en plass og det er på toppen. Det er Elisabeth Warren som sier dette med formue skatten i et interju hun hadde i går med MSNBC. Får håpe at dette skjer.

Biden har vært storkapitalens mann i alle år, så om han gjør alt dette ville det overraske meg ekstremt. Men skulle det skje er det jo flott. Mer trolig er det at han bevarer status quo, som gjør at forskjellene øker mer og mer, år for år.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (41 minutter siden):

Biden har vært storkapitalens mann i alle år, så om han gjør alt dette ville det overraske meg ekstremt. Men skulle det skje er det jo flott. Mer trolig er det at han bevarer status quo, som gjør at forskjellene øker mer og mer, år for år.

Husk på at Trump kuttet statens inntekter med 2Trilloner over 10 år. Så kuttet de IRS, EPA med 40%. Biden er sjokkert over hvordan tingenes tilstand er. Han har fått seg en lekse om hvordan det ser ut når de private raner staten. Han ser hvem som betaler. Tror at det kan komme Aiven 🙂

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her skal dere se hva Biden og Blinken jobber med. Hør på Andrea Mitchell (Jødisk) snakke med Antony Blinken (Jødisk) om Iran og Russland. Hør på Paul Jay interjue Phyllis Bennis og Larry Wilkerson om hva som VIRKELIG skjer i forholdet mellom USA og Iran på bakken.

Hvis dere tror at Iran nå de neste to ukene er klar til å sprenge verden i lufta med en atom bombe så sa Colin Powell akkurat det i 2004. Benjamin Netanjahu sier dette så fort han får annledning og har gjort det i ett sett siden 2012.

Hør på hva Larry Wilkerson sier om overkommandoen i USA som har ISRAEL i kommando strukturen (Trump) og er livredd for hva galskap som kan komme av det. Som dere kanskje vet så har ISRAEL vært en del av Amerikansk militær kommandostruktur siden 2001, men ble kastet ut av Obama. Nå er de inne som aldri før. Vil Biden kaste dem ut, eller vil han fortsette å la ISRAEL bestemme utenriks politikken til USA? Se reportasjene og hør på Col L. Wilkerson. Han vet hva som skjer i midt østen.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Iran er ikke interessert i en full skalakrig.. Men jeg må også si at de absolutt har rett på atomvåpen. Men om de får det så blir det nok vondt verre for dem, så de bør nok bare holde seg unna. Får håpe Biden klarer å få til en skikkelig avtale med dem. 

De kommer nok til å fortsette med proxy-krig slik Saudi-Arabia har drevet på en god stund og. 

Isreal liker å peke fingeren på Iran, men de burde i grunnen se seg selv i speilet med måten de behandler palestinerne. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (22 minutter siden):

Se interjuet med Col L.Wilkerson. Han forteller deg hva som skjedde med USA's største krigskips verft da det ville bort fra å produsere krigskip og starte opp sivil produksjon. Dette er ingen lek.

Må man (fortsatt) lide seg gjennom timelange videoer med noen som snakker sammen om hva de tenker og tror hver gang en vil finne ut hva du har funnet ut om hva som skjer, eller har du noen kilder som bekrefter at hva disse personene sier har skjedd, og som tydeligvis knapt er å finne noe sted på trykk eller skriftlig på nett fra normale aviser? Alt kan neppe bortforklares med at "FOX og MSNBC er partisk", som ikke er en god forklaringsmodell engang.
Mener du resten av verden er lykkelig uvitende om virkeligheten fordi de ikke lytter nok til folk som snakker på youtube, og som en bare dit for å finne informasjon om virkeligheten fra fordi, igjen, det finnes ingen andre kilder som kan postes? Søkbar tekst, siterbar tekst, uten å måtte lide seg igjennom video etter video etter video etter video? Det er slett ikke noen lek det heller, skarru vite! ;)

Har vi ikke snakket om dette før ... noen ... noen ... ganger? :p

Endret av xRun
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

som har viten du ikke kan få med deg på MSM som ikke forteller deg noe som helst? JA. 😶

Du snakker her om analyse. Du ber folk se dette for å finne ut hva som har skjedd. Videoene dokumenterer ikke hva som har skjedd, men inneholder personer som gir uttrykk for sine meninger, uten å dokumentere hendelsene. Det som skjer, hendelsene, som du ser ut til å tro ingen har fått med seg, har trolig de fleste fått med seg gjennom vanlig nyhetsdekning fra uker til år tilbake, minus individuelle meninger om hendelsene som du gang på gang krever at folk må se, under dekke av at folk må se det for å få med seg hva som har skjedd. Post en artikkel for en gangs skyld da, noe søkbar tekst, sitater, bekreftet av flere kilder, istedenfor å forlange at folk skal lete seg igjennom en haug videoer med meningsprogrammering.

• Liker 4
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 minutt siden):

Du snakker her om analyse. Du ber folk se dette for å finne ut hva som har skjedd. Videoene dokumenterer ikke hva som har skjedd, men inneholder personer som gir uttrykk for sine meninger, uten å dokumentere hendelsene. Det som skjer, hendelsene, som du ser ut til å tro ingen har fått med seg, har trolig de fleste fått med seg gjennom vanlig nyhetsdekning fra uker til år tilbake, minus individuelle meninger om hendelsene som du gang på gang krever at folk må se, under dekke av at folk må se det for å få med seg hva som har skjedd. Post en artikkel for en gangs skyld da, noe søkbar tekst, sitater, bekreftet av flere kilder, istedenfor å forlange at folk skal lete seg igjennom en haug videoer med meningsprogrammering.

Jeg mener jeg poster artikler, sitater oa også xRun. Men det vet jeg av lang erfaring at artikler etc er noe folk ikke gidder å lese. Vi lever i en media tid i rivende utvikling. Noe (mye) av informasjonen der ute er 'bogus for sure', men det er mye der ute som så absolutt er verdt å få med seg. Col L.Wilkerson som forteller hvem som var IMOT lovforslaget om å ikke bistå med målsøking i Yemen finner du ikke mange plasser. Du finner heller ikke så mye om taktiske plasseringer av atom ubåter, hangarskip og tropper noen steder (ikke jeg ihvertfall) hvis du ikke er inne i forsvars sirkler som Hr Wilkerson. Phyllis Bennis er en kjent samfunnskritiker som har sitt spesialfelt  i midt østen on UN. Hennes erfaring er verdt å lytte til. Vet at du ikke liker dette xRun, men jeg mener at jeg snakker til flere enn deg oppi alt dette her. USA's utenriks politikk er basen i Imperiet og vi lever i skyggen av det her på berget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jeg poster artikler, sitater oa også xRun. Men det vet jeg av lang erfaring at artikler etc er noe folk ikke gidder å lese. 

Folk får med seg utrolig mye mer enn du ser ut til å tro de gjør, også de som klarer seg uten andres meninger om hva som har skjedd.

Det blir ikke bedre av å poste ikke-søkbar informasjon i videoer. Folk som ikke gidder eller har tid til å lese noen få linjer med tekst, gidder ihvertfall ikke sette seg ned og se lange videoer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har venstresiden blitt de nye tilhengerne av amerikansk imperialisme og "statsbyging"? Isåfall har de snudd 180 grader i forhold til hvor de var for 15-20 år siden. Merker at det er flere og flere "venstreorienterte" nå som bruker samme argumentasjon som neo-congjengen til George W Bush. "Axis of evil; America leading the world"......

Og fullstendig unyanserte oppfatninger om statssystemene i Midtøsten og araberverdenen og i likhet med GWB ikke skiller mellom religiøse og sekulære ledere. Og de kaller seg antirasister sløik de skjærer alle arabiske stater over en kam?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig med @xRun over her, @Oddvardm. Setter stor pris på engasjementet ditt Oddvar, men det blir voldsomt mange Youtube-videoer om det ene og det andre som alle "bare må se", ofte helt irrelevant også. Det gir meg, og trolig andre i tråden, veldig veldig lite å se slike meningsvideoer. Jeg mener det ofte dreper diskusjon om hva som skjer i nyhetsbildet, og jeg synes det tar over tråden så mye at jeg ikke orker å poste nyheter når svaret man får er hva en eller annen kommentator på Russia Today eller en videoblogger mener om saken (og ofte noe helt annet), i stedet for at man skriver hva man mener selv. Da kan man heller starte en egen tråd om aktuelt emne eller lage "Oddvars videohjørne" eller lignende 😛

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (35 minutter siden):

Må si meg enig med @xRun over her, @Oddvardm. Setter stor pris på engasjementet ditt Oddvar, men det blir voldsomt mange Youtube-videoer om det ene og det andre som alle "bare må se", ofte helt irrelevant også. Det gir meg, og trolig andre i tråden, veldig veldig lite å se slike meningsvideoer. Jeg mener det ofte dreper diskusjon om hva som skjer i nyhetsbildet, og jeg synes det tar over tråden så mye at jeg ikke orker å poste nyheter når svaret man får er hva en eller annen kommentator på Russia Today eller en videoblogger mener om saken (og ofte noe helt annet), i stedet for at man skriver hva man mener selv. Da kan man heller starte en egen tråd om aktuelt emne eller lage "Oddvars videohjørne" eller lignende 😛

Jeg tar kritikken, men vil hevde at folk som jeg siterer i innlegg har stor relevans. Postene mine dreier seg om real politikk som igjen kan danne et bilde som kan predikere fremtidige hendelser. Det ser jeg lite av her i forument. Hvis man ikke vil se en reportasje så ikke se den. Hopp bukk over hele greia. Det gjør jeg og det oppfordrer jeg alle her inne til å gjøre også. Å se på pressekonferanser er viktig, men du finner det på første siden på MSM. Du får det tvangsforet på NRK og det mangler ikke på MSM. Hva jeg leter etter og finner, er alternativ informasjon. Det renner over av informasjon der ute og for å være helt ærlig så minner dette meg om når digitale kameraer kom på markedet. Da var argumenteringen fra de proffesjonelle at de aldri ville bli bra nok sammenlignet med fotokjemisk film. Det vet vi hvordan gikk. Kodak gikk konk. Så nå har vi linjær informasjon mot 'on demand'. Den kampen vil jeg våge å påstå at utfallet er klart. Det tror jeg alle er enige om.

Når det gjelder mitt siste innlegg hvor jeg viser to versjoner av samme ting ('USA's utenrikspolitikk/imperialisme') så er to reportasjer brukt. En fra MSNBC hvor Andrea Mitchell interjuer Antony Blinken, og en hvor Paul Jay interjuer Phyllis Bennis og Larry Wilkerson. MSM kontra Oposisjon. Hvis du ser dem så snakked de om det samme emnet fra to forskjellige ståsteder. MSM offentlige (manufacturing consent) versjon og en fra et oposiasjonellt synspunkt. Hva gjør dere? Kritiserer formen innlegget har. Jeg vet ikke, og jeg overlater til leseren å trekke sine egne konklusjoner. Jeg har konkludert for mange år siden.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pallehysa said:

Ja om bare Gaddafi og Saddam hadde hatt atomvåpen, kunne dei slaktet uskyldige i fred, og fått reell innflytelse på verdenspolitikken. Absolutt. Men det krevest bare ein religiøs fanatiker med atomvåpen, som ønsker å deige seg i paradis, og då ønsker å framskunde verdens undergang.Er det folk du vil skal ha atomvåpen? I så måte er eg meir redd for Trumpene og dei religiøse fanatikerne som stiller seg bak han, og Iran, enn eg er Russland og Kina i henhold til atom trusselen.

Når man ser følgene av innvasjonen av Irak og Libya, synes jeg det er vanskelig å argumentere for at det var så mye bedre for folket å velte disse lederne.
Ikke for å skjønnmale noen av disse tyrannene, men den påståtte redningen har jo vist seg å være enda verre, både med tanke på sivile dødsfall, og situasjonen i regionene etterpå.
Selvsagt er det skummelt med atomvåpen, særlig hvis avsender har en fantasifull tilnærming til virkeligheten.
(Noe Amerikanske presidenter i stor grad også har lidd av, som også er de eneste som faktisk har avvfyrt atomvåpen, -ikke for å antyde at andre ikke har anledning eller vilje til å gjøre det samme.)

Om jeg forstår Aiven rett, er vel poenget hans at atomvåpen kreves for å få lov å delta i det store geopolitiske spillet, og ikke bare bli overkjørt når det kommer til stykket, Nord-Koreas atomtestoppskytning med påfølgende dialog, er vel et nylig eksempel på dette.
-Ikke dermed sagt at man nødvendigvis ønsker seg at hen eller hen, skal få atomvåpen, bare at det desverre ser ut til å være en nødvendighet om man ønsker seg reell autonomi.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (16 minutter siden):

Ikke for å skjønnmale noen av disse tyrannene, men den påståtte redningen har jo vist seg å være enda verre, både med tanke på sivile dødsfall, og situasjonen i regionene etterpå.

Det har aldri vært folket som har vært fokus. Det er Penger og kontroll med handel som er bevegrunnen og det er grunnlaget for all tenkning rundt alle konfliketer. Alle konflikter har økonomi i bunn.

Atib Azzad skrev (19 minutter siden):

desverre ser ut til å være en nødvendighet om man ønsker seg reell autonomi.

Javisst. Den som ikke ser det er blind.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Oddvardm said:

Det har aldri vært folket som har vært fokus. Det er Penger og kontroll med handel som er bevegrunnen og det er grunnlaget for all tenkning rundt alle konfliketer. Alle konflikter har økonomi i bunn.

Åpenbart.
Grunnen til at jeg unlot å peke på dette var mest for å ikke grumse til argumentasjonsrekken med selvfølgeligheter jeg antar de aller fleste er klar over.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

Saddam virker som et like stort påskudd som disse imaginære masseødeleggelsesvåpnene, om alle disse sivile dødsfallene skal være rettferdiggjort, bør jo folket ha få en forbedret situasjon, nå er det jo bare noen andre enn Saddam som stjeler oljen deres.

Hvis dere skal se sammenhengen mellom virkelige hendelser i midt østen og hva beveggrunn som ligger bak så skal dere lese 'The Greater Israel' https://davidduke.com/greater-israel-the-zionist-plan-for-the-middle-east/. Se dette i perspektiv helt tilbake til 1980 tallet så blir bildet klarere og klarere etterhvert som dere leser. Syria ble forsøkt splittet for å hindre Iran den Nord-Vestre handels ruten de hadde gjennom Libanon/Syria. Tviler du så se på situasjonen i Libanon. De er bankerott. Russland står i veien for en total overtagelse av Syria og kaoset som vil følge og det ser du gjennspeilet i USA's politikk. Les gjennom materialet den som vil og kom gjerne med kommentarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Live nå:

Pressekonferanse med speaker i Huset Nancy Pelosi. Her kunngjøres det bla. at Huset vil holde avstemming om å fjerne rep. Marjorie Taylor Greene (R - GA) fra kommitéer hun har sete i.
MTG har fått endel fokus den siste tiden, etter at det kom frem diverse kontroversielle uttalelser og underlig adferd i videoer postet av henne selv, bla. til støtte for Q-anon, ideer om å storme Capitol, og støtte av idéer om å ta livet av medlemmer av kongressen.

Live nå i nyhetskanaler og på nett:

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...