Gå til innhold

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Oddvardm said:

Fotoshoppet comprende?

Næææh det tror jeg ikke altså. Er lissom dette bildet, hvor Biden sverges inn på communisto manifest, photoshoppet også nå eller.

10 hours ago, Oddvardm said:

Du vet hva Guantanamo er for noe?

Ja men det er vel ikke noen grunn i seg selv til at de som sitter der skal få vaksine raskere enn folk flest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne delen av jobben som statsleder er en selvfølgelighet som ble litt borte under Trump, som ganske sjeldent besøkte sykehus eller viste empati offentlig - spesielt mot slutten. De gangene han gjorde det ble det ofte kort og selvsentrert, og han passet ikke så godt inn i slike situasjoner, med noen hederlige unntak. En statsleder må vise anstendighet der folk er for å være troverdig, og anerkjennelsen disse menneskene får fra høyeste hold er viktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 minutter siden):
Denne delen av jobben som statsleder er en selvfølgelighet som ble litt borte under Trump, som ganske sjeldent besøkte sykehus eller viste empati offentlig - spesielt mot slutten. De gangene han gjorde det ble det ofte kort og selvsentrert, og han passet ikke så godt inn i slike situasjoner, med noen hederlige unntak. En statsleder må vise anstendighet der folk er for å være troverdig, og anerkjennelsen disse menneskene får fra høyeste hold er viktig.

Delen som litt sleivete kan beskrives som "kysse babyer offentlig for å få støtte, passe på at du blir fotografert" må være litt frustrerende for en politiker som har konkrete oppgaver som krever tid og oppmerksomhet.

Jeg forstår at det å drysse litt oppmerksomhet på spesielle grupper (som man krever urimelig mye fra, eller som får ufortjent ris i offentligheten) skiller seg litt fra babykyssing.

Men hva vet jeg, kanskje den Amerikansk staten styrer seg selv mer eller mindre autonomnt, og rollen til presidenten er nettopp å klippe snorer, gi befolkningen emosjonell støtte, framstå som trygg,...

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (17 minutter siden):

Delen med "kysse babyer offentlig for å få støtte, passe på at du blir fotografert" må være litt frustrerende for en politiker som har konkrete oppgaver som krever tid og oppmerksomhet. 

Hehe ja. Samtidig tror jeg det kan være noe av de mest givende som politiker når man får møte folk, hvis man faktisk liker det. Det gjør Biden, men jeg tror ikke Trump trivdes så veldig godt med slike oppdrag. For å si det mildt. Han foretrakk i større grad å invitere til White House fremfor å møte folk der de lever og jobber.

Kongen av dette var jo Obama i sin tid, en av de mest folkelige presidentene USA har hatt. Det er utrolig viktig for hvordan man fremstår og for å bygge tillit mellom folk og myndigheter, men selvfølgelig også for de som føler seg sett.

Sitat

Men hva vet jeg, kanskje den Amerikansk staten styrer seg selv mer eller mindre autonomnt, og rollen til presidenten er nettopp å klippe snorer, gi befolkningen emosjonell støtte, framstå som trygg,...

Begge deler er viktig. Jeg tenker at det å være ute blant folk, snakke og se hvordan de man representerer lever og jobber er obligatorisk som politiker og statsleder. Den seremonielle delen er også viktig for Biden, for han handler det mye om å gi embetet verdigheten tilbake.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (7 timer siden):

Her skal dere alle møte Max Tegmark (fysiker av svensk avstamming) snakke med Lex Fridman (MIT AI forsker). De snakker om ATOM våpen, COVID og fremtiden vår og ikke minst snakker de om Atom våpen HISORIEN vår  og hvor lett dette kunne ha gått dårlig for oss. Spesiellt snakker Max om hvor mange epsisoder som ikke var kjent for meg om hendelser som var avgjørende når det gjelder epidemisk/biologisk våpenkontroll etc. Dette bør dere alle se og forstå hva som er i ferd med å skje i verden NÅ. Vi MÅ danne en internasjonal bevegelse på tvers av landegrenser mot de truslene som nå VIL DREPE oss alle. Interjuet kan du se her. Biden er vel utdannet og vet alt dette. Max Tegmark jobber med taktiske ATOM våpen (akademiker som jobber med DOE i utviklingen) og han VET hva han snakker om. Husker dere Rex Tillerson bemekning om Trump som en 'fucking moron?' Vel, nå vet dere hvorfor han sa det.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 timer siden):

Delen som litt sleivete kan beskrives som "kysse babyer offentlig for å få støtte, passe på at du blir fotografert" må være litt frustrerende for en politiker som har konkrete oppgaver som krever tid og oppmerksomhet.

Jeg forstår at det å drysse litt oppmerksomhet på spesielle grupper (som man krever urimelig mye fra, eller som får ufortjent ris i offentligheten) skiller seg litt fra babykyssing.

-k

Ekte kjærlighet mellom folket og presidenten gir presidenten makten til å hjelpe folket. Uten dette klarer presidenten aldri å gjøre jobben sin.  Går han ut og utvikle kjærligheten er noe alle gode ledere vet gjør dem mer effektive ledere 

Lenke til kommentar

Live nå:

Briefing med "White House COVID-19 Response Team" med bla. CDC-direktør dr. Walensky og NIAID-direktør dr. Fauci. 

Direkte i nyhetskanaler og på nett:

Alternativ stream:

Spoiler

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

En tribute til Bidens "very, very, deep faith". Joe Biden bra. Amy Coney Barrett bad.

Du må forstå hva rolle kirken har i USA. Den er sikkerhetsnettet for vanlige folk. Kirka er en maktfaktor i samfunnet. Den hjelper folk akkurat som frelsesarmeen gjør her hjemme. At kirka støtter Biden er et godt tegn. Kanskje de 100M Amerikanerne som er 'kristne' vil støtte ham nå. Men jeg vet også at den kristne høyre fløyen (evangelistene) er sterke.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (7 minutter siden):

En tribute til Bidens "very, very, deep faith". Joe Biden bra. Amy Coney Barrett bad.

En trenger ikke å bli enige med  paven om alt til å ha en  very, very very deep faith.  Trodde du og newsbusters  var smartere enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

En trenger ikke å bli enige med  paven om alt til å ha en  very, very very deep faith.  Trodde du og newsbusters  var smartere enn det.

Det er jo ikke det som er issuet. Saken er at når man er så blodreligiøs som Biden er, så er han ikke i stand til å da beslutninger som ikke er påvirket av troen hans. Var hvertfall det som ble sagt om ACB, så regner med det samme er tilfelle nå (?).

Lenke til kommentar
xRun skrev (34 minutter siden):

Pressebriefing fra WH med Jen Psaki.

Ingen tar et tak i disse pressekonferansene. Ingen spør om Yellen og $800K fra Citadel. Det største hedge fondet som stoppet handelen på Robinhood. Ingen spør hvorfor en masse venstre/høyre orienterte websider er tatt ned. Ingenting av signifikans blir tatt opp. Hvis dette er hva vi kan vente oss fra pressekorpset så er jeg bekymret for hva som kommer.

Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke det som er issuet. Saken er at når man er så blodreligiøs som Biden er, så er han ikke i stand til å da beslutninger som ikke er påvirket av troen hans. Var hvertfall det som ble sagt om ACB, så regner med det samme er tilfelle nå (?).

ACBs tro kan være lite kompatibel med grunnloven og dagens lover mens Bidens tro kan være  helt kompatibel. For eksempel, på det katolske universitetet Georgetown University, så mener de at alle religioner er velkomme og muslime imamer bor og preker på universitet, noe som ville bli utenkelig på ACBs tenkemåte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

noe som ville bli utenkelig på ACBs tenkemåte.

Ja det er jo oppfatningen som har blitt pushet på oss.
That said, så er det er utrolig å se hvor mange lovord og støtteerklæringer ACB høstet selv fra de som stod lengst vekk fra henne politisk, fra de som pr definisjon burde vært mest bekymret for dette med å skille tro og jobb.

Synes du det ikke er rart å se hvor forskjellig ACB og Biden behandles kun basert på dere tro? Biden bra. ACB bad. Begge katolikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...