Snikpellik Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Snikpellik skrev (20 timer siden): Rep. Jimmy Gomez (D-CA) har offisielt introdusert en artikkel for å få fjernet Rep. Marjorie Taylor Greene (R-GA) fra kongressen. Det har de siste dagene kommet frem stadig flere poster i sosiale medier og diverse videoer hvor Taylor Greene sier demokrater bør henrettes, og videoer av at hun følger etter folk og trakasserer dem. Hun har postet en video av seg selv hvor hun påkaller henrettelse av Nancy Pelosi. Det er også kommet frem at hun har trykket "like" på poster hvor det oppfordres til drap på FBI-agenter. Greene er QAnon-sympatisør, sier at Hillary Clinton jevnlig dreper barn og river av de ansiktene, hevder blant annet skoleskytinger er falske, at 11. september var en inside job, tror på Trumps konspirasjonsteorier om valgresultatet. Hun ble "endorsed" av Trump før valget. Hun har deltatt på Trumps rallies og snakket fra scenen. De siste ukene har hun bært munnbind med påskrift "TRUMP WON" og "CENSORED" mens hun har stått på talerstolen i kongressen. Litt mer Marjorie Taylor Greene: Tror det skader republikanerne voldsomt på sikt om de ikke får henne ut av kongressen. 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Snikpellik skrev (2 timer siden): Tror det skader republikanerne voldsomt på sikt om de ikke får henne ut av kongressen. Nei det gjør det ikke. Det styrker dem. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (58 minutter siden): Nei det gjør det ikke. Det styrker dem. Du mener det styrker republikanerne å godta en gal, svært splittende representant blant seg i kongressen, som sier demokrater bør henrettes og at skogbranner blir startet av en jødisk laserkanon fra verdensrommet, forfølger og trakasserer folk? Hvorfor? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (1 time siden): Nei det gjør det ikke. Det styrker dem. Og samtidig, så får det en moralsk oppegående minoritet til å måtte velge mellom videre moralsk forfall, eller et nytt parti. Som øker den allerede store moralske forskjellen på partiene. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Og samtidig, så får det en moralsk oppegående minoritet til å måtte velge mellom videre moralsk forfall, eller et nytt parti. Som øker den allerede store moralske forskjellen på partiene. Nytt moderat parti ville være en fordel. FRP og Høyre om du vil. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (3 minutter siden): Nytt moderat parti ville være en fordel. FRP og Høyre om du vil. Ordet «party» står ikke i grunnloven vår. Et nytt parti gir dem mindre makt enn koalisjonen som eksisterer idag Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Snikpellik skrev (27 minutter siden): Du mener det styrker republikanerne å godta en gal, svært splittende representant blant seg i kongressen, som sier demokrater bør henrettes og at skogbranner blir startet av en jødisk laserkanon fra verdensrommet, forfølger og trakasserer folk? Hvorfor? Vil gjøre rede for min egen holdning først. Jeg er sterkt imot opprøret og volden det trigget. Jeg er for å straffe dem som er ansvarlige for oppvigleri og de som forbrøt seg i selve opprøret. Hvorfor de blir sterkere så lenge hun er der er fordi det finnes folk som ser livet sitt satt tilbake til fattigdom. De er rasende og vil ha blod. Politikerne har omgruppert og ser nå at de som stormet kongressen er velgerne deres. De som er ansvarlige for elendigheten skyller på motstanderen og lyver igjen så det holder. Den rasende mobben der ute tror at Demokratene stjal valget, vil ta fra dem våpnene og har tatt fra dem levebrødet. Sendt dem inn i fattigdom og vil ikke gi dem helsetjenester. Republikanerne pøser på med tull og falskheter som ikke har noe med realiteten å gjøre. MSM og Internett følger opp. Dette kommer ikke til å gå. Endret 29. januar 2021 av Oddvardm 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (8 minutter siden): Vil gjøre rede for min egen holdning først. Jeg er sterkt imot opprøret og volden det trigget. Jeg er for å straffe dem som er ansvarlige for oppvigleri og de som forbrøt seg i selve opprøret. Hvorfor de blir sterkere så lenge hun er der er fordi det finnes folk som ser livet sitt satt tilbake til fattigdom. De er rasende og vil ha blod. Politikerne har omgruppert og ser nå at de som stormet kongressen er velgerne deres. De som er ansvarlige for elendigheten skyller på motstanderen og lyver igjen så det holder. Den rasende mobben der ute tror at Demokratene stjal valget, vil ta fra dem våpnene og har tatt fra dem levebrødet. Sendt dem inn i fattigdom og vil ikke gi dem helsetjenester. Republikanerne pøser på med tull og falsheter som ikke har noe med realiteten å gjøre. MSM og Internett følger opp. Dette kommer ikke til å gå. Den gjennomsnittlig Trump stemmer er langtfra fattig. Argumentet ditt holder ikke 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Den gjennomsnittlig Trump stemmer er langtfra fattig. Argumentet ditt holder ikke Ikke det mine kilder sier. Ikke hva UAX serien beskriver heller. Men hvis det du sier er sant så er det enda mer skremmende. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (1 time siden): Ikke det mine kilder sier. Ikke hva UAX serien beskriver heller. Men hvis det du sier er sant så er det enda mer skremmende. Slik er det: As compared with most Americans, Trump’s voters are better off. The median household income of a Trump voter so far in the primaries is about $72,000, based on estimates derived from exit polls and Census Bureau data. That’s lower than the $91,000 median for Kasich voters. But it’s well above the national median household income of about $56,000. It’s also higher than the median income for Hillary Clinton and Bernie Sanders supporters, which is around $61,000 for both. https://www.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2016/05/05/donald-trump-average-voter-income-72000-middle-class/83972800/ 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) https://www.voterstudygroup.org/publication/the-five-types-trump-voters "This analysis finds five unique clusters of Trump voters: American Preservationists (20%), Staunch Conservatives (31%), Anti-Elites (19%), Free Marketeers (25%), and the Disengaged (5%) ... Four issues distinguish Trump voters from non-Trump voters: attitudes toward Hillary Clinton, evaluations of the economy, views about illegal immigration, and views about Muslim immigration." Litt rart at "Free marketeers" støtter Trump? Eller er det fjerningen av innenlands reguleringer de heier på, heller enn å riste på hodet over proteksjonismen? -k Endret 29. januar 2021 av knutinh Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 knutinh skrev (1 minutt siden): https://www.voterstudygroup.org/publication/the-five-types-trump-voters "This analysis finds five unique clusters of Trump voters: American Preservationists (20%), Staunch Conservatives (31%), Anti-Elites (19%), Free Marketeers (25%), and the Disengaged (5%) ... Four issues distinguish Trump voters from non-Trump voters: attitudes toward Hillary Clinton, evaluations of the economy, views about illegal immigration, and views about Muslim immigration." -k Nettopp- de ivrigste Trump støtere frykter kulturelle endringer enn økonomiske endringer og skylder eliten for disse endringer som de mener ser på dem som «deplorables». Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) jjkoggan skrev (47 minutter siden): Nettopp- de ivrigste Trump støtere frykter kulturelle endringer enn økonomiske endringer og skylder eliten for disse endringer som de mener ser på dem som «deplorables». Dette vet jeg ikke nok om, men hvis mine kilder som er alternativ venstre media, har rett så peker de på 'white trasch' delen av befolkningen og den levere middelklassen. De peker også på at Trump har mange av sine tihengere i de tidligere kofederasjons statene (sørstatene). I rustbeltet er det absolutt 'blue collar' befolkningen som støtter ham. Men jeg vet ikke nok. Det som jeg vil hevde er at denne delen av befolkningen er ikke vant med at staten gjør noe som helst for dem. Slik som det er nå skader staten dem. Hvis Biden ser dette så kan han etter min mening skaffe seg en diger velgermasse til mid-term valget i 22 med å hjelpe folk. Ta sjangsen og kjør over Republikanerne. Gjør han ikke det vil Demokratene begrave seg selv. Og for å være ærlig så har jeg ingen tro på Biden. Endret 29. januar 2021 av Oddvardm Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Live nå: Pressebriefing fra WH med Jen Psaki, som har flere kunngjøringer i dag vedr. vaksiner og andre ting. Dagens briefing kommer etter at både UK, SA, og Brasil-variantene nå er påvist i USA. Live i nyhetskanaler og på nett: Alternativ stream: Spoiler Endret 29. januar 2021 av xRun 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (13 minutter siden): Dette vet jeg ikke nok om, men hvis mine kilder som er alternativ venstre media, har rett så peker de på 'white trasch' delen av befolkningen og den levere middelklassen. De peker også på at Trump har mange av sine tihengere i de tidligere kofederasjons statene (sørstatene). I rustbeltet er det absolutt 'blue collar' befolkningen som støtter ham. Men jeg vet ikke nok. Det som jeg vil hevde er at denne delen av befolkningen er ikke vant med at staten gjør noe som helst for dem. Slik som det er nå skader staten dem. Hvis Biden ser dette så kan han etter min mening skaffe seg en diger velgermasse til mid-term valget i 22 med å hjelpe folk. Ta sjangsen og kjør over Republikanerne. Gjør han ikke det vil Demokratene begrave seg selv. Og for å være ærlig så har jeg ingen tro på Biden. Kanskje en sammenligning med våre hjemlige høyre-populister i Frp er på sin plass. Ikke dermed sagt at politikken er direkte sammenlignbar så tror jeg at _den relative posisjonen_ i det politiske spekteret lar seg sammenligne. Frp har vært et parti som favner bredt. Liberalister som er prinsippielt imot en sterk stat. Kultur-konservative som vil bremse opp eller skru klokka tilbake mhp religion, seksualitet og normer. Kristne som er redd muslimer eller dårlig moral. Arbeidere og unge som er lei avgifter på tobakk, alkohol og bil. Selvstendig næringsdrivende som er lei regulering og skatt. De som føler at innvandrere (og kvinner) har tatt den rettmessige plassen fra dem. Hvis man skal være populist og i opposisjon så må man peke på ting som er galt i dag, og da får man de velgerne som er ufornøyde. Ufornøyd med sin del av kaka, ufornøyd med å miste en priviligert posisjon, eller ufornøyd med følelsen av at elitene ser ned på dem. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Live nå: Briefing med WH "COVID-19 Response Team", med bla. CDC-direktør dr. Walensky og NIAID-direktør dr. Fauci. Dagens briefing kommer etter at det denne uken er påvist flere tilfeller av varianter fra UK, SA og Brasil i USA. Et av flere aktuelle temaer er infektivitet og virulens hos variantene, og hvordan disse oppfører seg ift. vaksinene. Live i nyhetskanaler og på nett: Alternativ stream: Spoiler Endret 29. januar 2021 av xRun 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Live nå nettopp: Møte i ovalen med finansminister Janet Yellen og Biden/Harris som mottar briefing vedr. økonomien og jobbmarkedet, og tar spørsmål fra pressen. Tape playback av møtet i nyhetskanaler. Nå nettopp i nyhetskanaler og på nett: Endret 29. januar 2021 av xRun 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (2 timer siden): Dette vet jeg ikke nok om, men hvis mine kilder som er alternativ venstre media, har rett så peker de på 'white trasch' delen av befolkningen og den levere middelklassen. De peker også på at Trump har mange av sine tihengere i de tidligere kofederasjons statene (sørstatene). I rustbeltet er det absolutt 'blue collar' befolkningen som støtter ham. Men jeg vet ikke nok. Det som jeg vil hevde er at denne delen av befolkningen er ikke vant med at staten gjør noe som helst for dem. Slik som det er nå skader staten dem. Hvis Biden ser dette så kan han etter min mening skaffe seg en diger velgermasse til mid-term valget i 22 med å hjelpe folk. Ta sjangsen og kjør over Republikanerne. Gjør han ikke det vil Demokratene begrave seg selv. Og for å være ærlig så har jeg ingen tro på Biden. Jeg anbefaler boken «Hillbilly Elegy» skrevet av en hillbilly her i rustbeltet hvis du ønsker å vite hvorfor mange fattige hvite støtter Konservativ politikk mer enn Sanders politikk. Det er flere som mener forfatteren skal erstatte senatoren til Ohio (Rob Portman) i 2022. Han er en hillbilly som gikk på Yale law School. 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 jjkoggan skrev (1 time siden): Det er flere som mener forfatteren skal erstatte senatoren til Ohio (Rob Portman) i 2022. Han er en hillbilly som gikk på Yale law School. Hillbilly (bondknøl) fra Ohio? Er ikke Ohio flatere enn Dannmark? 😁 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (22 minutter siden): Hillbilly (bondknøl) fra Ohio? Er ikke Ohio flatere enn Dannmark? 😁 Mange flyttet fra Appalachia til midtvesten pga god betalende jobber. Disse folk tok med seg sin hillbilly kultur, ikke ulik innvandrere. Ohio har mange hillbillyer fra Kentucky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå