Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
xRun skrev (19 minutter siden):

For litt siden:

Biden sverger inn den første gruppen av utnevnte funksjonærer i hans administrasjon som ikke trenger bekreftelse i senatet.
Tape playback av dette i nyhetskanaler nå.

Må bare skriver noe lignende igjen: herlig, deilig alt som er godt i verden.. Det er fantastisk å høre kjedelige nyheter fra den kanten. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

De tidligere okkupantene hadde jo et litt frynsite rykte med hensyn til COVID 19. Hadde ikke vært greit at Biden tok kvelden med en gang. Kan vente litt tenker jeg. 😁

Ventetiden er over, han har allerede sverget inn folk og gjort litt kontorarbeid inne i WH, signert ting der, så det er ikke som om huset, eller vestfløyen er stengt.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

CNN har en grei oversikt over de 17 presidentordrene som nå er signert av Biden:
https://edition.cnn.com/2021/01/20/politics/executive-actions-biden/index.html

Munnbind- og sosial distansering i føderale bygg, USA tilbake i Paris-avtalen, omstrukturering i helsevesenet, USA tilbake i WHO, stopper videre utvidelse av grensemuren, opphever Muslim-ban, etc.

2005311374_Skjermbilde2021-01-20kl_23_32_22.thumb.png.aa54842810a7bb9601f85c07c9ac385b.png

589662530_Skjermbilde2021-01-20kl_23_32_51.thumb.png.3aeeab4247da9b600c47988d2bd96b80.png

Følg med på punkt 1. OMB (Neera Tanden) regulativ. Det kan bli morsomt.

Lenke til kommentar

Straks live:

Første pressebriefing fra Bidens WH med pressesekretær Jen Psaki.
Dette kan markere en retur til nær daglige briefinger fra James S. Brady briefingrommet i vestfløyen, som var tradisjon i en rekke administrasjoner før Bidens forgjenger, men som ble relativt sjeldne de siste 4 årene.
Jen Psaki var forøvrig kommunikasjonsdirektør for Obama fra april 2015 til januar 2017.

Live i nyhetskanaler og på nett:

Alternativ stream:

Spoiler

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (2 timer siden):

Ålreit den der.

Det som er synd er at folk ikke ikke får med seg at Rob Johnson er republikaner. De ser at det er mitt innlegg og så går det rett i søppelkassa. Hva jeg synes om det? Det viser at tribalism finnes overalt og ikke bare i USA. Er nok like utbredt her på berget tror jeg. Ikke mange som diskuterer ulikheter i samfunnet selv om pengepolitikk er den ene fakroren som påvirker samfunnet mest. Bare svada om trynefaktor og hvem som er høflig eller ikke. Ikke så oppmuntrene å se og lese. Håper at noen tar opp hansken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Rett og slett en helt annen verden enn å se på at Kayleigh McEnany står der og ljuger og angriper på ut og innpust. Nå blir det sikkert omtrent daglige briefinger igjen også, som var normen før Trump. Og spørsmål vil bli besvart!

Amen, amen. 

Så ikke at xRun hadde postet dette over mitt innlegg, ups! 

Men herregud så deilig det er å se en pressekonferanse som faktisk er vennlig.. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (8 minutter siden):

Men herregud så deilig det er å se en pressekonferanse som faktisk er vennlig.. 

Og saklig. Og har det meste av informasjonen det spørres etter, og kan forventes å finne ut av ting hun ikke har svaret på.
Psaki var tidligere også pressesekretær i UD, og har flere andre pressesekretær/kommunikasjonsdirektør-gigs bak seg.

Lenke til kommentar
xRun skrev (2 minutter siden):

Ja ja. Erna er Erna. Vet dere at de 52 F-35 flyene vil på 20 år koste like mye som nesten hele byggningsmassen i Stavanger? Vi vil love å sende mye penger til dere fattige i USA. NOT. Heller penger i kassa til de rike 'over there'. Bare de er hyggelige da. Helt ok.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
xRun skrev (2 minutter siden):

Og saklig. Og har det meste av informasjonen det spørres etter, og kan forventes å finne ut av ting hun ikke har svaret på.
Psaki var tidligere også pressesekretær i UD, og har flere andre pressesekretær/kommunikasjonsdirektør-gigs bak seg.

For all del. Hun er veldig profesjonell og saklig. Nå er det faktisk nesten kjedelig å følge med, og slik skal det være. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

OMG.....

Om du synes innlegget mitt er teit,  og/eller du er uenig i det jeg skriver kan du gjerne komme med litt mer enn "OMG"... Slike korte innlegg er i grunnen lite nyttig i tråden.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...