Gå til innhold

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

xRun skrev (50 minutter siden):

it plans to clean "all furniture, flooring, window treatments, handrails, door knobs, light switches, countertops, elevator buttons, restroom fixtures and dispensers, door handles and push plates, and lighting fixtures."   

I motsetning til normalt, eller? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (18 minutter siden):

Ingen tvil om at Biden er å foretrekke fremfor DT. Men hvis du vil høre hva noen gamle rever i Amerikansk politikk mener om hva som kommer til å skje finner du Paul Jay som interjuer Rob Johnson her.

Alle har en mening. Dette er ingenting sjokkerende eller overraskende med det. Det motsatte ville vel heller vært merkelig. Jeg ser intervjuer der folk påstår han er rene satan, folk som mener han er en engel og stort sett alle faser mellom de to ytterlighetene. 

Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvem som har rett, men jeg liker tonen hans og fremtoningen hans langt bedre en DT. Han virker rett og slett voksen, erfaren og samvittighetsfull. Alt annet enn DT og det er for meg et stort pluss. Om det stemmer for vi vel bare vente og se!?

Han har jo en helvetes jobb foran seg og jeg tror nok han må knuse noen egg i prosessen.....

• Liker 2
Lenke til kommentar
MrVilla skrev (1 minutt siden):

Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvem som har rett, men jeg liker tonen hans og fremtoningen hans langt bedre en DT. Han virker rett og slett voksen, erfaren og samvittighetsfull. Alt annet enn DT og det er for meg et stort pluss. Om det stemmer for vi vel bare vente og se!?

Ja, først og fremst har han helt andre menneskelige egenskaper og verdier....særlig dette med at han først og fremst tenker på andre enn seg selv, i motsetning til visse andre. Han overtar på et vanskeligere tidspunkt i historien enn kanskje noen annen president....stakkars mann, sier nå jeg. Da kan vel vi også være litt storsinnede og gi mannen en sjanse før vi dømmer ham nord og ned...

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (18 minutter siden):

Ja, først og fremst har han helt andre menneskelige egenskaper og verdier....særlig dette med at han først og fremst tenker på andre enn seg selv, i motsetning til visse andre. Han overtar på et vanskeligere tidspunkt i historien enn kanskje noen annen president....stakkars mann, sier nå jeg. Da kan vel vi også være litt storsinnede og gi mannen en sjanse før vi dømmer ham nord og ned...

Det er jeg enig i. Men hvor lenge skal vi gi ham?

• Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 minutter siden):

Fire år ... til å begynne med ?

Den ba jeg om....😁 Det har vist seg før at det første 2 årene er vitale for hvordan maktfordelingen blir i konggressen etter mid-term valget (2022). Første seminar etter sommeren 2021 starter posisjoneringen for dette valget. Derfor vil jeg si at Biden har 6 måneder på seg. Hvis han ikke har fått på plass noen reformer før det vil han ikke kunne få det etter det heller.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (2 timer siden):

I motsetning til normalt, eller? 🤔

Desinfisering ift. pandemien, ja trolig ikke helt som normalt ved ankomst av en nyinnsverget president.
Litt mer enn normalt. Kanskje også mer enn litt mer enn normalt.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Den første pressemeldingen fra White House etter Bidens innsettelse.

Deilig å lese og høre oppegående folk uttale eg. 

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 timer siden):

Ingen tvil om at Biden er å foretrekke fremfor DT. Men hvis du vil høre hva noen gamle rever i Amerikansk politikk mener om hva som kommer til å skje finner du Paul Jay som interjuer Rob Johnson her.

Ålreit den der.

Snikpellik skrev (19 minutter siden):

Den første pressemeldingen fra White House etter Bidens innsettelse.

EsNF2mGWMAcP2Td?format=jpg&name=large

"Citadel of freedom..." Man kan i det minste få seg en latter over taleskrivernes svulstigheter :D Men det er selvsagt dette som forventes i kontekst, uten at det betyr noe som helst.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (4 minutter siden):

Nedvask ved huseierskifte er vel ganske normalt... 

Ja, DET er normalt. Dette ser ikke ut til å være det.

Som jeg har nevnt, dette går kanskje litt lenger enn normalt, om en skal tro omtalen av dette. Det var også varslet tidligere, at det ville bli rengjort og desinfisert ordentlig etter forrige innehaver mtp. pandemien og alt det innebærer.

Sier jeg at dette er en OMG ZZZ superfrag dezzinfeXXX ooooo...? Nei. Det er ikke hva jeg sier.
Litt mer enn det helt "vanlige" er dog antagelig ikke helt uventet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå:
Biden signerer sine første ordre som president. 

Watch Live: Biden signs executive actions on COVID, climate change, immigration and more
https://www.cbsnews.com/news/biden-executive-orders-watch-live-stream-today-2021-01-20/

Tape-playback i nyhetskanaler og på nett nå:

Edit: Fox News endret i ettertid videoen på den permalinken til deres opptak av pressebriefingen som ble holdt senere på kvelden, hvor Jen Psaki bla. svarer på spørsmål om Bidens første ordre.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

CNN har en grei oversikt over de 17 presidentordrene som nå er signert av Biden:
https://edition.cnn.com/2021/01/20/politics/executive-actions-biden/index.html

Munnbind- og sosial distansering i føderale bygg, USA tilbake i Paris-avtalen, omstrukturering i helsevesenet, USA tilbake i WHO, stopper videre utvidelse av grensemuren, opphever Muslim-ban, etc.

2005311374_Skjermbilde2021-01-20kl_23_32_22.thumb.png.aa54842810a7bb9601f85c07c9ac385b.png

589662530_Skjermbilde2021-01-20kl_23_32_51.thumb.png.3aeeab4247da9b600c47988d2bd96b80.png

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Ja, DET er normalt. Dette ser ikke ut til å være det.

Som jeg har nevnt, dette går kanskje litt lenger enn normalt, om en skal tro omtalen av dette. Det var også varslet tidligere, at det ville bli rengjort og desinfisert ordentlig etter forrige innehaver mtp. pandemien og alt det innebærer.

Sier jeg at dette er en OMG ZZZ superfrag dezzinfeXXX ooooo...? Nei. Det er ikke hva jeg sier.
Litt mer enn det helt "vanlige" er dog antagelig ikke helt uventet.

De tidligere okkupantene hadde jo et litt frynsite rykte med hensyn til COVID 19. Hadde ikke vært greit at Biden tok kvelden med en gang. Kan vente litt tenker jeg. 😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...