Gå til innhold

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Jeg har for meg at "kupp" i politisk sammenheng innebærer at utøverne er interessert i å stjele regjerings-makten fra de som sitter med den. Dette var ikke intensjonen her...i så fall var ikke angrepet på Capitol et kupp. Men mye mulig dette bare er i mitt hode... 😉

Hvis de ønsket å presse de folkevalgte med vold eller trussel om vold til å innsette «sin» kandidat (Trump) heller enn den lovlig valgte så er vel det et kupp?

At det var dårlig planlagt, hadde dårlige odds og nå ser ut til å gi motsatt effekt hindrer ikke at det meget mulig var et kupp-forsøk.

-k

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (3 minutter siden):

Hvis de ønsket å presse de folkevalgte med vold eller trussel om vold til å innsette «sin» kandidat (Trump) heller enn den lovlig valgte så er vel det et kupp?

At det var dårlig planlagt, hadde dårlige odds og nå ser ut til å gi motsatt effekt hindrer ikke at det meget mulig var et kupp-forsøk.

-k

Jeg vil helle imot at opprør er den beste beskrivelsen av hva som skjedde.

Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (32 minutter siden):

Jeg har for meg at "kupp" i politisk sammenheng innebærer at utøverne er interessert i å stjele regjerings-makten fra de som sitter med den. Dette var ikke intensjonen her...i så fall var ikke angrepet på Capitol et kupp. Men mye mulig dette bare er i mitt hode... 😉

Hva mener du var intensjonen? Var ikke intensjonen å stjele regjeringsmakten fra Biden og bytte den med Trump?

• Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 minutter siden):

Hva mener du var intensjonen? Var ikke intensjonen å stjele regjeringsmakten fra Biden og bytte den med Trump?

Hadde de en plan hvor det var et tenkelig utfall? Jeg går ut ifra at etterforskningen vil gi oss innblikk i kommunikasjonen dem i mellom i forkant, og hva utstyret var til.

-k

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Jeg tror egentlig ikke at det var noen felles intensjon i dette, de var "bare" en mobb som ønsket å uttrykke sitt sinne og sin misnøye med de slemme folkevalgte. De spredde seg bare og nøt de stundene hvor de kunne sitte i maktens seter selv. Hadde de vært seriøst fokusert på å angripe og true kongress-medlemmene til å stemme på en viss måte, hadde de gått direkte for Senatet og Huset. Bedre bevæpning ville de også hatt. Så jeg tror altså at de bare ville uttrykke sine følelser etter DT's valgnederlag...på en måte en demonstrasjon som gikk over stokk og stein.

• Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (1 minutt siden):

Jeg tror egentlig ikke at det var noen felles intensjon i dette, de var "bare" en mobb som ønsket å uttrykke sitt sinne og sin misnøye med de slemme folkevalgte. De spredde seg bare og nøt de stundene hvor de kunne sitte i maktens seter selv. Hadde de vært seriøst fokusert på å angripe og true kongress-medlemmene til å stemme på en viss måte, hadde de gått direkte for Senatet og Huset. Bedre bevæpning ville de også hatt. Så jeg tror altså at de bare ville uttrykke sine følelser etter DT's valgnederlag...på en måte en demonstrasjon som gikk over stokk og stein.

Yep. Opprør. Kan Trumpen Dumpen tiltales for oppvigleri? Ikke uten at han er avsatt av senatet i en 'impeachment' rettsak sier min advokat venn 'LegaEagle'.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (15 minutter siden):

De gjorde jo dette, inntil politiet skjøt og drepte en av de som ledet angrepet. Det dempet kampviljen en god del.

Tja...for å sitere et par av de som var med : We wanted to drag them out by the hair and tell them "no more". Eksakt hva som lå i "no more", er usikkert. Skremsel, muligens. De må ha visst at å holde begge kammere som gissel over tid og tvinge dem til å stemme annerledes var dømt til å mislykkes. En slik avstemning ville aldri blitt stående.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil jeg hevde at råttenskapen har nådd sitt høydepunkt her hjemme. Når Vebjørn Selbekk i Nettavisa Dagen sier at NÅ må kristenfolket ta et oppgjør med Trump, og sier i en flott fei at Trump ikke har hatt noe særlig støtte på høyre sida i Norge. Det er en stor LØGN som står på linje med hva ungene ble fortalt om Tyskerne rett etter krigen. En hallelulja gjeng i 'damage control' modus er det vi ser nå. For en gjeng. Jeg vil bare si at jeg ikke ser noe ulikheter med hva oveløperne, svartebørs handlerne og alle angiverne sa og gjorde rett etter krigen da de divergerte oppmerksomheten bort fra seg selv og startet med å klippe håret av 'tysker horene' og kaste ut nyfødte unger. Et foraktelig spill for å skjule sine egne handlinger. Faens folk...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Nå vil jeg hevde at råttenskapen har nådd sitt høydepunkt her hjemme. Når Vebjørn Selbekk i Nettavisa Dagen sier at NÅ må kristenfolket ta et oppgjør med Trump, og sier i en flott fei at Trump ikke har hatt noe særlig støtte på høyre sida i Norge. Det er en stor LØGN som står på linje med hva ungene ble fortalt om Tyskerne rett etter krigen. En hallelulja gjeng i 'damage control' modus er det vi ser nå. For en gjeng. Jeg vil bare si at jeg ikke ser noe ulikheter med hva oveløperne, svartebørs handlerne og alle angiverne sa og gjorde rett etter krigen da de divergerte oppmerksomheten bort fra seg selv og startet med å klippe håret av 'tysker horene' og kaste ut nyfødte unger. Et foraktelig spill for å skjule sine egne handlinger. Faens folk...

Ta det i Trump-tråden du. Publikum for innlegg vedr. Trump, mediedekning om Trump, meninger om Trump, finner du mer av i tråden om Trump. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Biden presenterer flere nominasjoner til kabinettet, her med fokus på økonomi og arbeid.

Bernie sier han, ba om å bli fritatt fordi Senatet ikke burde bli satt i risiko. Hmm..vet ikke helt, men det er hva det er. Hvis Bernie sier det er ok begynner jeg kanskje å tro det. Vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...