Gå til innhold

President Bidens regjeringstid

Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (6 timer siden):

Det er synd. Hvem kan forsvare den enorme pengebruken på forsvaret i tider som dette. Og ingen trussler som kan redferdiggjøre det i det hele tatt. Fantatisk. Hvis folket hadde blitt spurt i saken så ville det nok ha blitt et øredøvende NEI.

Det var en ekstremt overfladisk måte å se det på. Dessuten handler ikke Trump's veto om penger i det hele tatt, det handler om at han ønsker å kunne forfølge sosiale medier pga ting folk skriver der (om ham, for det meste), og at han er imot å skifte navn på amerikanske baser som er oppkallt etter odiøse militære sørstats-generaler fra Borgerkrigen. Ellers har jo han, som så stolt kalte seg selv en krigstids-president, heist det hvite flagget og forlatt slagmarken for lengst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Biden har startet med å påvirke debatten i Underhuset med sin 'austority' (spare) politikk som han er kjent for. I denne artikkelen fra NYT (https://www.nytimes.com/2020/12/21/us/politics/biden-stimulus.html) finner du dette sitatet fra  Mark Warner, som er den rikeste personen i kongressen; "“President-elect Biden is going to have an economy that is healthier,” said Senator Mark Warner, Democrat of Virginia and one of the chief players in a breakaway effort by centrists in the Senate and House that led to the compromise. “This is a significant financial injection into the economy at a time that is critical.”" Folkens. Min mening er at dette er hva Amerikanerne har i vente av Hr. Biden. Sparepolitikk mot de svakeste i samfunnet.

Han har i tillegg utvist en naivitet ovenfor Republikanerne som er forbausende. Han har i samtaler med Republikanske Senatorer blitt fortalt at hvis han venter et halvt år før han iverksetter drastiske ting vil Republikanske Senatorer arbeide med ham for å få frem felles forslag. Biden har stolt lagt dette frem i offentligheten som indikasjon på at han har dette under kontroll og viser til disse samtalene. Det er bare det at politiske kommentatorer rister på hodet med kommentarer som; "Vet ikke Biden at det er i de første 6 til 7 måneder at alle presidenter har hatt de beste mulighetene til å få noe gjort?" De peker på hans egen deltagelse i Obama administrasjonen som ble kastrert av Republikanerne. De sier også at etter sommerferien høsten 2021 er det første sessjon i "mid term" valg syklus (2022) og Republikanerne vil være imot alt. Allikevel oppfører Biden seg som om at han vil starte presidentskapet sitt på den strategien for å få dette i havn. Mannen vil gjøre som han alltids har gjort. Han vil foreslå 'Republikanske' lovforslag for å vinne Republikanerne over, men som alltid vil det feile. Derfor rister kommentatorer som Ryan Grimm (Intercept) på hodet av mannen.

Venstre siden i det Demokratiske partiet ler av Biden. De peker på at Biden ble til de grader utmanøvrert av Trump og sier; "Hva var det vi sa? Biden er Biden. Nå ser dere hvorfor han løy om utdannelsen sin der han sa at han var topp i klassen, men var i realiteten helt på bunnen." Ikke til å fravike. Mannen løy og mannen burde holdt seg klar debatten i underhuset før han hadde reell makt. To elementære sannheter og to feil. Hva kommer 'next'?

Til alle med-debattanter vil jeg avslutte med å si "Takk for det gamle."

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (4 timer siden):

Biden har startet med å påvirke debatten i Underhuset med sin 'austority' (spare) politikk som han er kjent for.--

Er det for mye forlangt at du demper deg litt i dine iherdige forsøk på å sverte og dømme Biden nord og ned i ukesvis FØR han i det hele tatt har blitt president ? Det er fullt mulig å gi mannen en sjanse...ting kan vanskelig bli så mye værre enn de er akkurat nå, austerity or not. Og ingenting kan bli like ille som DT har vært, og vi er nokså fed up with conspiracy theories.

• Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (1 time siden):

Er det for mye forlangt at du demper deg litt i dine iherdige forsøk på å sverte og dømme Biden nord og ned i ukesvis FØR han i det hele tatt har blitt president ? Det er fullt mulig å gi mannen en sjanse...ting kan vanskelig bli så mye værre enn de er akkurat nå, austerity or not. Og ingenting kan bli like ille som DT har vært, og vi er nokså fed up with conspiracy theories.

Hva mener du vi? Du mener vel 'du'? Hvorfor skal jeg være stille når folket i USA går gjennom det jævligste som har skjedd dem (og det sier sitt) i moderne historie? Du vet vel at arbeidsledigheten i USA nå er langt forbi hva som skjedde under depresjonen i 1930 tallet? Du vet vel også at det som gjorde krisen den gang så jævlig som den ble var måten politikerne reagerte på? Hvis du vet det så ser du nå hva de er i stand til å gjøre NÅ. Sorry. Må skuffe deg. Jeg vil fortsette å hamre Beiden. Det vil hele USA fortsette å gjøre.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Må skuffe deg. Jeg vil fortsette å hamre Beiden.

At ting er fæle i USA nå, er bomsikkert....men det er da ikke Biden's skyld ! Du kan ikke hamre Biden for noe før han i det hele tatt har startet sin regjeringstid, det er jo helt ulogisk.

Og når det kommer til austerity... kanskje litt velfundert austerity trengs i USA nå. Om man ser bort fra pandemien, har DT's regjeringstid vært en forbruks-fest.

deficit.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (Akkurat nå):

At ting er fæle i USA nå, er bomsikkert....men det er da ikke Biden's skyld ! Du kan ikke hamre Biden for noe før han i det hele tatt har startet sin regjeringstid, det er jo helt ulogisk.

Og når det kommer til austerity... kanskje litt velfundert austerity trengs i USA nå. Om man ser bort fra pandemien, har DT's regjeringstid vært en forbruks-fest.

Shady. Jeg er helt enig med deg i mye av dine påstander. Jeg er hard mot Biden fordi han er etter min mening del-ansvarlig for den alvorlige situasjonen USA er i. Han var Vise President under Obama og de sørget for at 90% av befolkningen fikk (gjenomsnittlig) redusert formuen sin med 6% mens den Afro Amerikanske befolkningen sett isolert mistet 50% av formuen sin (absurde tall fra den første svarte presidenten i USA). Alt det mens 10% av befolkningen fikk økt formuen sin med 20%. Han kommer fra staten Delaware som kan sammenlignes med Luxenburg i Europa. Mannen har en jævlig jobb foran seg, men når han gjør og sier ting nå i forkant som er så fullstendig håpløse, hva kan folk vente seg når han blir president? Et eksempel er når han fra talerstolen sier; "Far min sa til meg Joe, jeg forventer ikke at staten skal redde meg, men jeg forventer at de skal forstå meg." Rister hele venstre siden på hodet i fullstendig vantro. Agitatorene gliser i skjegget og sier; "Her er Biden dere. Han sier at dere ikke vil bli reddet av ham, men han har ingen problem med å redde alle de rike som står med hatten i hånden." Selv om dette er urettferdig kritikk viser det med skarp tydelighet hvor 'detatched' mannen er fra virkeligheten. Hans uttalelser om å øke forsvarsbudsjettet og overføringene til Politiet er særdeles umusikalske. Derfor er jeg hard mot ham.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (15 minutter siden):

... og de sørget for at 90% av befolkningen fikk (gjenomsnittlig) redusert formuen sin med 6% mens den Afro Amerikanske befolkningen sett isolert mistet 50% av formuen sin (absurde tall fra den første svarte presidenten i USA). 

Jeg antar at disse tallene bygger på en rapport som het "Foreclosed: Destruction of Black Wealth During the Obama Presidency", som ble gitt ut av "People's Policy Project" i 2018 ?

I så fall har den rapporten blitt faktasjekket flere ganger, å viser seg stort sett å være feil.

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/11/fact-check-black-unemployment-rate-fell-during-obama-administration/6059666002/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg i mye av dine påstander.

Jeg har ikke fremført noen påstander, i motsetning til deg.

Derimot har jeg forsøkt å fremholde det ulogiske i å dømme noen for ting de enda ikke har gjort eller hatt anledning til å gjøre. Å ekstrapolere Bidens regjeringstid slik er en form for negativitet som det blir lite matnyttig ut av.

Vel...du får ha et godt, 'hardt' nytt år.

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

Jeg antar at disse tallene bygger på en rapport som het "Foreclosed: Destruction of Black Wealth During the Obama Presidency", som ble gitt ut av "People's Policy Project" i 2018 ?

I så fall har den rapporten blitt faktasjekket flere ganger, å viser seg stort sett å være feil.

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2020/11/11/fact-check-black-unemployment-rate-fell-during-obama-administration/6059666002/

Olaf. Jeg snakker ikke om de 5.5M familiene (mesteparten minoriter) som som mistet husene under Obama, men reduksjon i formuen generellt sett. Hus er selvfølgelig en stor del av formuen, men det var mange leietakere som ble kastet på ræva ut på gata. Det er folks sparepenger det er snakk om. Penger for utdanning, helse, transport og alt annet livet kan kreve. Ingen har NOE igjen. Og det som er jævligst av alt er at når bankene krevde eierskapet på husene folk måtte gå fra kom de på bankens balanse som aktiva. Da sørget Obama/Biden å gi MILLIARDER til selskaper som Blackrock som plukket opp husene med gratis lån fra staten. Blackrock (og mange andre gjorde det samme) kjøpte huser over en lav sko og leide dem ut til folk igjen. De brukte altså folks egne penger for å robbe dem. Tror ikke helt at dere skjønner forbitrelsen som er i ferd med å bre seg i USA nå. Hvis nå dette gjenntar seg (som det absolutt ser ut til å gjøre) hvor penger allokert i 'the HEROS act og The CARES act' blir brukt på samme måte kan alt skje.

Olaf, jeg har lest den rapporten du sikter til men den er ikke korrekt. Den målte ikke tapene som ble påført folket i den korte tiden mellom 2008 og 2010. Den forholder seg til arbeidsledighet og ikke formuen. Vis meg en økonomisk rapport som går imot hva jeg sier så skal jeg lese den.

Lenke til kommentar

Tja, ville det ikke vært mye enklere om du viste meg en rapport som bekrefter det du sier, så skal jeg lese den ?

Olaf. Reverse bevisførsel. Greit nok det. Jeg skal virkelig legge meg litt i selen for å finne frem dokumentasjon. Hvis du kan vente litt til utpå nyåret skal jeg legge frem hva jeg kan finne som kan overbevise deg. Men i mellomtiden skal jeg legge ved en video presentasjon av forholdene etter at Obama/Biden hadde vært 4 år ved makten i 2012. Den omhandler ulikheter i USA for 8 år siden. Hvis du ser den Olaf kan du spørre deg selv hvordan det forholdet er i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (5 minutter siden):

Olaf. Reverse bevisførsel. Greit nok det. 

Ehm, nei, det var jo deg som kom med disse tallene og påstandene, det ville vært omvendt bevisførsel dersom jeg skulle motbevise de, som er årsaken til at det er mye enklere at du dokumentere dette.

Lenke til kommentar

ok. Så du videoen? Den er ikke lang.

Ja, men hvordan rikdom er distribuert er vel ikke Obama sin skyld alene, ei heller har det noe med

Oddvardm skrev (1 time siden):

....  90% av befolkningen fikk (gjenomsnittlig) redusert formuen sin med 6% mens den Afro Amerikanske befolkningen sett isolert mistet 50% av formuen sin (absurde tall fra den første svarte presidenten i USA). Alt det mens 10% av befolkningen fikk økt formuen sin med 20%

At de rike har veldig mye mer enn de fattige, har alltid vært tilfelle, i de aller fleste land.

Lenke til kommentar
0laf skrev (6 minutter siden):

hvordan rikdom er distribuert er vel ikke Obama sin skyld alene

Absolutt ikke. Men han stod for til nå, det største bedraget i nyere tid. Mannen er helt forferdelig. Biden det samme. Finns ikke noe verre en hva den mannen sa i valgkampen og hva han gjorde som president. Men nå har jeg plaget folk lenge nok i dette året. Vi snakkes over nyttår 😁

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Ikke en gang Donalds 25000 løgner ?

Pest og kolera 😒 Hvis du ser på følgene av disse to sine handlinger vil jeg hevde at Hr Trump ikke hadde noe direkte skyld i COVID pandemien. Han har absolutt ikke håndtert utfallet riktig og får stryk karakter på alt han gjorde/har gjort det siste året. I tilegg skal vi aldri glemme hva skade han har påført den føderale staten i sine 4 år med makta. En skade som er betydelig, men hvis du ser på tallene før COVID fikk folk det bedre økonomisk under Trump. Han har økt gjelda astronomisk, men det har alle land i den vestlige verden gjort og det FØR amerikanerne. Det kan sies at han fulgte i fotsporene til resten av verden. Mange økonomer appluderer hva han gjorde. Ikke jeg da, men mine meniger er hva de er.

Når det gjelder Obama var det et ideologisk foræderi av dimensjoner som Amerikanerne ikke helt enda har fått med seg. Hvordan Obama forespeilet endringer i folks liv som var 180 grader ut av fase med hva han gjorde. Et uhyggelig og skremmende portrett av en sjarlatan som solgte Amerikas middelklasse for 100M $ og et slott i Marthas Vineyard. I mine øyne er Obama den verste av de to 'by far'.

Lenke til kommentar
0laf skrev (32 minutter siden):

At de rike har veldig mye mer enn de fattige, har alltid vært tilfelle, i de aller fleste land.

USA har alltid hatt ekstremt stor ulikhet og ulikheten er som man ser i videoen sterkt økende. Det blir for simpelt å bare unnskylde det med at "sånn er det bare". Dette skyldes ikke bare én president, men hele den amerikanske kulturen.

Die hard covid-fornektere nekter å tro det til sitt siste åndedrag. Det er nok noe tilsvarende blant fattige amerikanere som slutter opp om politikk som skader dem selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...