Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (6 minutter siden): De har jo fjernet en kjempefordel. Klart det er lettere å bestille en bil når man uten årsak etter 7 dager kan si. Nei jeg vil heller ha en skoda, og få pengene igjen. Ja, dersom den er fjernet så aner jeg ikke hvorfor. Da må du nok høre med Tesla. Det sagt så er jo dette en tjeneste andre produsenter burde hatt. Tipper det er lettere å angre seg der 😅 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) De rydder vel litt i det administrative, slik de gjorde da de sa opp hele PR avdelingen. Mulig det påvirker salget litt, men det ser jo ut som salget går greit nå. Inventory biler ligger jo bare ute noen timer før de blir solgt om dagen. De fleste som skal bruke 300 000+ på ny bil vil vel prøvekjøre først? Mens jeg venta på min Model 3 ringte Tesla meg å lurte på om jeg ville låne en bil hos dem en helg. Får jo greit intrykk iløpet av en helg. Får man da lyst på Skoda istede er det jo lettere å avbestille før man har fått bilen. Får man en bil full av feil og klager på det blir det jo noe helt annet. Det meste avdukes jo da på gjennomgangen av bilen før man får den utlevert og man blir enige om noe før man godtar utlevering. Endret 11. november 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig vet jeg ikke det. Det er det ingen I tråden her som gjør. 😊 De har hatt tjenesten i flere år, sikkert blitt brukt av folk ja. Ganske sikker på at 14 dagers angrerett ikke gjelder spesialbestillinger. Men det vet jeg ikke. Om du ikke vet dette, er det greit å ikke komme med slike påstander. Nok av folk her som river slike i stykker. Eller sagt på en annen måte, "don't feed the trolls". Nå har jo ikke Tesla spesialbestillinger for folk flest. Det er standard bil med valg på 2 interiørfarger og 5 eksteriørfarger om jeg husker rett. Ellers så er det med eller uten vinterdekk og valg på type felg på sommerdekkene. Altså kun standardvalg. Loven sier at det ikke gjelder ved tilvirkningssalg, som spesialbestillinger ville kunne falt inn under. Hadde jeg f.eks. bestilt bil, og bedt de om å kjøre bil til salmaker for å få spesialdesignet interiør før den shippes til Norge, så hadde dette vært et slikt tilfelle hvor jeg hadde mistet angreretten. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Snowleopard skrev (1 minutt siden): Om du ikke vet dette, er det greit å ikke komme med slike påstander Stått opp på feil bein? 0 humor? 😂Haha. Trodde du virkelig jeg satt på tallene på hvor mange som har returnert bilen sin? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Polestar ser ut til å ha 14 dagers angrerett iallefall. Er vel mere "spesialbestilling" av dem siden de har flere valg? Eller så føler de at de må det for noen av kundene er jo ikke så forøyde med en bil som ikke funker.. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (52 minutter siden): Ingen brukte den, så da rydder de opp i tjenestene slik at det ikke er noe rot kanskje? 😊 Tesla har jo hatt denne i flere år. Ingen andre produsenter har hatt noe sånt meg bekjent? Grunnen til å ha det slik var fordi EM mente vanlige butikker var tull og fordyrende, som ellers gav folk muligheten til å prøvekjøre noe før man kjøpte. Det er mange som har brukt denne fordelen, spesielt i forbindelse med en trøblete TMY lansering. Så dette blir ikke fjernet pga ingen brukte muligheten. Tvert om. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (12 minutter siden): Stått opp på feil bein? 0 humor? 😂Haha. Trodde du virkelig jeg satt på tallene på hvor mange som har returnert bilen sin? Selvsagt trodde jeg ikke du hadde noe grunnlag for påstanden, og jeg ser ikke humoren i å komme med slike påstander, når man vet at de ikke kan stemme. Hadde du nå merket den med en smiley for å vise at det var humor du prøvde deg på, så hadde jeg ikke skrevet noe. Men nå skal jeg ikke ta den diskusjonen videre, da andre har våknet, og neppe vil slippe tak i den. Tipper du har noen sider med diskusjon videre, bare på grunn av den. Snakker om å male seg inn i et hjørne med viten og vilje. Og skylde på humor. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Snowleopard skrev (11 minutter siden): Hadde du nå merket den med en smiley for å vise at det var humor du prøvde deg på, så hadde jeg ikke skrevet noe. Var nå smiley på mitt display 😊 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (4 minutter siden): Var nå smiley på mitt display 😊 Så ikke den i sted, men ok, da tar jeg tilbake det jeg sa. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Stenges for opprydding. Vennligst merk dere følgende, Tesla folket/motstandere har ingen forkjørsrett her i forumet. Dette gjelder ALLE tråder der det diskuteres om El-biler. Vi ser en økning av uønsket tendens i rapportpanel hvor enkelte prøver å påvirke diskusjoner med sine egne meninger(les favoritter/meninger) i rapporter. I tillegg er det veldig uheldig at tråder til redaksjon må stenges i perioder. Mods har ingen muligheter til å ta seg av sakene pronto. Edit: åpnet igjen.. Endret 11. november 2020 av Jarmo 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå