Gå til innhold

Tesla ned av tronen: Er ikke lenger største elbilmerke i Europa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (20 timer siden):

Tesla S har et helt ok dashbord. Hadde modell 3 hatt det samme hadde 50% av min misnøye med model 3 vert borte.

Hadde de hatt litt bedre interiør og valgmuligheter hadde den vert enda bedre. Setene er jo ikke gode. Kunstskinn har en tendens til å være dårlig å sitte i og sprekker lett. 

Anyway. Noen liker slike biler og kjekt at de kan kjøpe seg en slik. 
Folk er ulike

Folk er ulike ja. Vi har en X og en 3, og jeg skulle definitivt ønske at X'en hadde samme skjermløsning som Model 3. Model 3 sitt interiør er rett og slett mye bedre i bruk. Ingen skjerm som skjules bak rattet om man justerer rattet som man vil, ikke noe digert "bussratt" fordi man skal kunne se gjennom det, bedre sikt til veien foran, liggende skjerm istedenfor stående, bedre plassering av skjermen (høyere og nærmere fører) som gjør den lettere å trykke på. Osv. Osv. Jeg ser knapt noen fordeler med løsningen som er i vår X og håper at neste versjon av X får samme skjermløsning som 3/Y. 

Litt enig ang. setene, vår X har stoffseter som er bedre enn setene i Model 3. Men de har gått ut av produksjon dessverre :( For min del er rangeringen slik, fra best til dårligst: stoff-kunstskinn-skinn. Ekte skinn lagrer mer varme på sommeren og mer kulde på vinteren samt at det er mye glattere. Dessuten krever det mye mer vedlikehold. Så nei takk til det. Men få gjerne tilbake stoffalternativet. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

Jeg tror Trestein mener Tesla-eiere generelt hater andre elbiler enn Tesla. Ikke nødvendigvis i denne tråden.

Men det er i hvert fall ikke min erfaring.

Ja er vel desverre det eneste argumentet de har. "ok han har tesla, personen misliker alle andre elbiler" 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Trestein skrev (33 minutter siden):
Hanhijnn skrev (39 minutter siden):

Det er jo elbilhaterne. Er vel helt naturlig at folk misliker de. Bakstreverske typer.

Paradoks ikke sant? At el bil eiere er de største el bilhaterne? 

Elbileiere? Nei dere er da ikke det. Ikke skryt på deg noe nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Ja er vel desverre det eneste argumentet de har. "ok han har tesla, personen misliker alle andre elbiler" 

Ta deg en titt i tråene om id3 polestar , ix3 e golf , honda e etron eqc og tell opp elbilhatere? Hvem snakker de mest ned, legger inn dårlige omtaler osv osv.?

«Å drite på leggen»er et ordtak jeg kom til å tenke på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (9 minutter siden):

Jeg tror Trestein mener Tesla-eiere generelt hater andre elbiler enn Tesla. Ikke nødvendigvis i denne tråden.

Men det er i hvert fall ikke min erfaring.

Nei, det er bare noe av det han liker å trolle med. Ikkeno å bry seg om m.a.o.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Trestein skrev (4 minutter siden):

Ta deg en titt i tråene om id3 polestar , ix3 e golf , honda e etron eqc og tell opp elbilhatere? Hvem snakker de mest ned, legger inn dårlige omtaler osv osv.?

Har ikke fått med meg det da jeg ikke deltar i de trådene. Men hvorfor deltar du i alle elbil tråder og snakker ned Tesla? Du er da ikke noe bedre du gutten min. Du har ikke en elbil engang... 

Endret av Merko
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

«Å drite på leggen»er et ordtak jeg kom til å tenke på.

Ja det gjør du støtt.

Som jeg har sagt til deg før; bare fordi vi påpeker (som sant er) at Tesla har bedre løsninger, så betyr ikke det at vi "hater" elbiler, sånn som dere gjør. Tvertimot, vi setter pris på alle elbiler som kommer på markedet. Men dere MÅ da vel tåle at vi kommer med noen fakta om andre elbiler sammenlignet med Tesla sine modeller. Dere kan da vel ikke være heeelt immune mot fakta? Eller?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Men dere MÅ da vel tåle at vi kommer med noen fakta om andre elbiler sammenlignet med Tesla sine modeller.

Da følges det vel et vist dobbeltmoral om du ikke takler fakta om Tesla også? Når løgner til stadighet blir brukt for å fremme Tesla, så må det jo rettes på. Auonomi er jo gjerne en sak som går igjen der. 

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (4 minutter siden):

Ja det gjør du støtt.

Som jeg har sagt til deg før; bare fordi vi påpeker (som sant er) at Tesla har bedre løsninger, så betyr ikke det at vi "hater" elbiler, sånn som dere gjør. Tvertimot, vi setter pris på alle elbiler som kommer på markedet. Men dere MÅ da vel tåle at vi kommer med noen fakta om andre elbiler sammenlignet med Tesla sine modeller. Dere kan da vel ikke være heeelt immune mot fakta? Eller?

Du kan google nesten enhver bil i dag å finne mye dritt.

Poenger er at for en stakker som skal skifte ut golfen sin, skal jeg gå for den nye id3 eller skal jeg kjøpe en hybrid eller en bensin. Etter å ha lest det som står her vil han garantert ikke velge id3. Han kjøper en hybrid eller diesel i stedet.

En tilfeldig besøkende kan umulig vite at alle disse tingene kommer fra andre el bil eiere

Lenke til kommentar
Trestein skrev (14 minutter siden):

Du kan google nesten enhver bil i dag å finne mye dritt.

Ja vet at du kaller fakta for dritt, men fakta er fakta. At du ikke liker det er en helt annen sak. At det er dårligere løsninger enn Tesla sine betyr ikke at det er dritt. Det er fortsatt på høyde med de fleste eksosbiler.

Poenger er at for en stakker som skal skifte ut golfen sin, skal jeg gå for den nye id3 eller skal jeg kjøpe en hybrid eller en bensin. Etter å ha lest det som står her vil han garantert ikke velge id3. Han kjøper en hybrid eller diesel i stedet.

Eller han innser at det smarteste valget er en Tesla.

En tilfeldig besøkende kan umulig vite at alle disse tingene kommer fra andre el bil eiere

Fakta? Spiller det noen rolle? Fakta er fakta, uansett hvem som serverer dem.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Ja vet at du kaller fakta for dritt, men fakta er fakta. At du ikke liker det er en helt annen sak. At det er dårligere løsninger enn Tesla sine betyr ikke at det er dritt. Det er fortsatt på høyde med de fleste eksosbiler.

Eller han innser at det smarteste valget er en Tesla.

Fakta? Spiller det noen rolle? Fakta er fakta, uansett hvem som serverer dem.

https://www.google.no/amp/s/www.businessinsider.com/teslas-7-day-return-policy-appears-to-have-been-killed-2020-10%3famp

Fakta er fakta!! Godt vi er enig! 

Lenke til kommentar
Merko skrev (24 minutter siden):

Ingen brukte den, så da rydder de opp i tjenestene slik at det ikke er noe rot kanskje? 😊

Tesla har jo hatt denne i flere år. Ingen andre produsenter har hatt noe sånt meg bekjent?

De har jo fjernet en kjempefordel.

Klart det er lettere å bestille en bil når man uten årsak etter 7 dager kan si. Nei jeg vil heller ha en skoda, og få pengene igjen.

Lenke til kommentar
Merko skrev (24 minutter siden):

Ingen brukte den, så da rydder de opp i tjenestene slik at det ikke er noe rot kanskje? 😊

Tesla har jo hatt denne i flere år. Ingen andre produsenter har hatt noe sånt meg bekjent?

Er du helt sikker på at ingen har benyttet den?

Selv synes jeg de burde beholde den så lenge de driver med nettsalg og ikke ordinært salg i butikkene. Det gir en ekstra sikkerhet for kjøperen, og jeg tipper faktisk Tesla selger flere biler nettopp fordi de har hatt den sikkerheten. Og med tanke på de feil de har hatt med kvaliteten, både på lakk, panel gaps og annet, så blir den sikkerheten enda viktigere.

Uansett, dette påvirker ikke i Norge, for her har vi en lov som gir oss 14 dager returrett. Den kan ikke Tesla "avtale seg vekk fra".

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

Er du helt sikker på at ingen har benyttet den?

Selvfølgelig vet jeg ikke det. Det er det ingen I tråden her som gjør. 😊 De har hatt tjenesten i flere år, sikkert blitt brukt av folk ja. 

Snowleopard skrev (3 minutter siden):

Uansett, dette påvirker ikke i Norge, for her har vi en lov som gir oss 14 dager returrett. Den kan ikke Tesla "avtale seg vekk fra".

Ganske sikker på at 14 dagers angrerett ikke gjelder spesialbestillinger. Men det vet jeg ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...