Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Hanhijnn skrev (13 minutter siden): bollore? Hva eller hvem er det? Glemte sikkert mange biler. Viste bare noen eksempler, ikke hele bilparken. Citroën og Renault sine modeller selger bra ja. uansett om skjerm/instrumenter sitter foran føreren eller i midten av dashbordet. Bollore er noen franskmenn som lager batterier og div annet. Tror de har laget bybiler med noe bildelingsgreier. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bolloré_Bluecar De har i alle fall laget en el bil med skjermløsning som tesla. Legger til at bilen også har ss batterier zoe ser jeg har tradisjonelt daschbord Den selger godt Endret 11. november 2020 av Trestein Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Hanhijnn skrev (2 timer siden): Tesla er ikke alene om å kun ha skjerm/instrumenter i senter av bilen. Noen eksempler: Haah god find. Tenker @Trestein er mutters stille nå ja 😂 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (20 minutter siden): Haah god find. Tenker @Trestein er mutters stille nå ja 😂 Jeg vet om enda flere. Det betyr ikke at jeg liker det, eller at dette er superpopulære biler. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (7 minutter siden): Jeg vet om enda flere. Det betyr ikke at jeg liker det, eller at dette er superpopulære biler. Merkelig at du da spør meg om jeg kan finne biler som ikke har instrument bak rattet. Så antyder du at det kun er Tesla som har gjort det og lurer på hvorfor det er slik. 😂 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (41 minutter siden): Merkelig at du da spør meg om jeg kan finne biler som ikke har instrument bak rattet. Så antyder du at det kun er Tesla som har gjort det og lurer på hvorfor det er slik. 😂 Bilene på bilde er vel ikke biler som er introdusert siste år. Jeg spurte om hvem som hadde kopiert teslas løsning. Ikke hvem tesla hadde kopiert den av. Som sagt så har alle de el bilene som kommer i 2021 display foran føreren. Skoda har det, BMW Audi, vw id 3&4 osv Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Trestein skrev (3 timer siden): Bollore er noen franskmenn som lager batterier og div annet. Tror de har laget bybiler med noe bildelingsgreier. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bolloré_Bluecar De har i alle fall laget en el bil med skjermløsning som tesla. Legger til at bilen også har ss batterier zoe ser jeg har tradisjonelt daschbord Den selger godt Hvordan er denne skjermløsningen "som Tesla", bortsett fra det ene de har felles som er midtmontert display? Den lille knøttskjermen er milevis langt unna Tesla sin løsning. Mengden informasjon, og ikke minst hvilken informasjon som kan vises, er også himmelvidt forskjellig, og forskjellen i størrelsen gjør hele forskjellen i hvor mye data som vises. Det blir som å sammenligne en 90-talls PDA-skjerm med en moderne LCD-skjerm beregnet for desktop-bruk, bortsett fra at PDAen i likhet med PC-skjermen kan endres til å vise innhold etter hvor i menyen du går. Den er derfor i mine øyne mye mere likhet i enn dette. EDIT: Dette er langt fra noe SS-batteri, men er et "semi solid electrolyte", selv om wiki-artikkelen om bilen feilaktig kaller det et batteri med Solid State batterier. Kilden til wiki-artikkelen er en artikkel i New York Times, der journalisten må ha latt seg lure. 30 kWh lithium polymer (LMP) battery https://en.wikipedia.org/wiki/Bolloré_Bluecar https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer_battery Bolloré: Tesla Model 3: Endret 11. november 2020 av Snowleopard 1 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Snowleopard skrev (6 minutter siden): Bolloré: Se der ja. Så dette er den Bolloré-bilen som skulle ha så mye bedre skjermløsning enn TM3/TMY... Jaja, hver sin smak... Endret 11. november 2020 av Hanhijnn 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Hanhijnn skrev (2 minutter siden): Se der ja. Så dette er den Bolloré-bilen som skulle ha så mye bedre skjermløsning enn TM3/TMY... Jaja, hver sin smak... Stråmann igjen! Har aldri sagt at dette er bedre enn teslas skjerm. Den viser hastighet navigasjon mm Denne bilen er laget lenge før tesla 3 Den har bare et lignende oppsett. Tror den nederste skjermen er en slags betalings skjerm eller noe. Sikkert billige å konvertere fra høyre til venstrekjøring. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 12 hours ago, uname -l said: Er California et marked nær fabrikken i California? Der gikk salget ned 13% i Q3 YoY. Kina-fabrikken har overkapasitet. Hald fram med å plukke kirsebær, du. Eg har ingen planar om å gå over kvar einaste stat i kvart einaste av verdas land med deg. Kina-fabrikken har ikkje overkapasitet sovidt eg veit. Kapasiteten er utvida gjennom Q3, so han vil nok produsere meir i Q4 enn i Q3. 12 hours ago, uname -l said: Europa er det stedet hvor det aller mest lønner seg å selge en nullutslippsbil, ikke bare for fabrikanter med ICE i porteføljen, men i like stor grad Tesla som kan slå sammen med andre. De har slått seg sammen med FCA og nå Honda. Disse veldig lukrative avtalene er ett hundre prosent avhengig av at Tesla faktisk selger så mye biler de kan i Europa. At de skulle holde tilbake der er rent ut absurd. Tesla treng ikkje selje fleire bilar i Europa enn det som må til for å få dei samla utsleppa til FCA + Honda + Tesla ned i 0,95 g CO2/km. Sidan alle andre bilprodusentar må prioritere Europa og sel elbilar med tap for å unngå bøter, har Tesla resten av verda meir eller mindre for seg sjølv. 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Sturle S skrev (5 minutter siden): Hald fram med å plukke kirsebær, du. Eg har ingen planar om å gå over kvar einaste stat i kvart einaste av verdas land med deg. Kina-fabrikken har ikkje overkapasitet sovidt eg veit. Kapasiteten er utvida gjennom Q3, so han vil nok produsere meir i Q4 enn i Q3. Tesla treng ikkje selje fleire bilar i Europa enn det som må til for å få dei samla utsleppa til FCA + Honda + Tesla ned i 0,95 g CO2/km. Sidan alle andre bilprodusentar må prioritere Europa og sel elbilar med tap for å unngå bøter, har Tesla resten av verda meir eller mindre for seg sjølv. Vet ikke om denne kilden er pålitelig men tesla solgte visst 12000 biler i kina i oktober https://www.investors.com/news/electric-cars-china-sales-double-october-2020-tesla-trails/ Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Produksjonen i oktober i Kina var 22.929. Så nå er Shanghai oppe i en takt på rundt 275k/år. (Det hjalp tydeligvis med et ekstra skift.) Ser ut som Tesla faktisk kan produsere og selge omkring 185k biler i Q4, opp fra en produksjon på 145k i Q3. Endret 11. november 2020 av Espen Hugaas Andersen 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden): Produksjonen i oktober i Kina var 22.929. Så nå er Shanghai oppe i en takt på rundt 275k/år. (Det hjalp tydeligvis med et ekstra skift.) Ser ut som Tesla faktisk kan produsere og selge omkring 185k biler i Q4. Så de selger 12000 biler og produserer 23000 biler? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Just now, Trestein said: Så de selger 12000 biler og produserer 23000 biler? De sendte vel en last på 7000 biler til europa, og fokuset er gjerne å levere før nyttår, ikke før slutten av måneden. At antallet biler i omløp i Kina har økt med 4000 etter kvartalsslutt er ikke usannsynlig. De finner nok veien til kjøperne før nyttår. 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (2 timer siden): Bilene på bilde er vel ikke biler som er introdusert siste år. Ahh. Så bilene må egentlig være bygd imorgen for at de skal være godkjent for deg? Ta deg sammen gutt. Alle innleggene dine blir jo debunked 😂 4 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (4 minutter siden): Ahh. Så bilene må egentlig være bygd imorgen for at de skal være godkjent for deg? Ta deg sammen gutt. Alle innleggene dine blir jo debunked 😂 Om jeg skal kjøpe en ny el bil i dag hvilken el bil utenom tesla m3 og y har kun en skjerm i senter? Det var spørsmålet? Det finner du nok enkelt ut av du som er så utrolig flink Lenke til kommentar
Merko Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (6 minutter siden): Om jeg skal kjøpe en ny el bil i dag hvilken el bil utenom tesla m3 og y har kun en skjerm i senter? Ingen anelse. Jeg bryr meg ikke, hvorfor gjør du? Liker du ikke m3 eller modely, så kjøp en annen bil? Hvorfor er du så opphengt i tesla model 3? Finnes så ekstremt mange forskjellige biler hvor hvert fall én passer til ditt bruk, men neida, du skal henge deg opp i en bil du aldri får. 🙇 Du skal ikke vurdere en elsykkel heller? Dog morsomt at du ber meg om å finne en bilprodusent som har kopiert Tesla ang skjerm i midten, når det kommer opp eksempler, så er det Tesla som har kopiert.. 😂 Bestem deg 6 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Merko skrev (4 minutter siden): Ingen anelse. Jeg bryr meg ikke, hvorfor gjør du? Liker du ikke m3 eller modely, så kjøp en annen bil? Hvorfor er du så opphengt i tesla model 3? Finnes så ekstremt mange forskjellige biler hvor hvert fall én passer til ditt bruk, men neida, du skal henge deg opp i en bil du aldri får. 🙇 Du skal ikke vurdere en elsykkel heller? Dog morsomt at du ber meg om å finne en bilprodusent som har kopiert Tesla ang skjerm i midten, når det kommer opp eksempler, så er det Tesla som har kopiert.. 😂 Bestem deg Du må slutte å spørre spørsmål du ikke vil ha svaret på. Du spurte om hva jeg mislikte med tesla 3 og jeg svarte skjermløsning. Jeg har også sagt at nye el biler som kommer ikke har kopiert denne løsningen. Jeg kommer til å kjøpe en el bil så jeg følger med på hva som kommer. Det er jo artig at når man leser om ulike el biler er det kun en gruppe som snakker de ned. Og så lurer de på hvorfor noen misliker dem? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (7 minutter siden): Det er jo artig at når man leser om ulike el biler er det kun en gruppe som snakker de ned. Og så lurer de på hvorfor noen misliker dem? Det er jo elbilhaterne. Er vel helt naturlig at folk misliker de. Bakstreverske typer. 5 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Hanhijnn skrev (5 minutter siden): Det er jo elbilhaterne. Er vel helt naturlig at folk misliker de. Bakstreverske typer. Paradoks ikke sant? At el bil eiere er de største el bilhaterne? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 Trestein skrev (6 minutter siden): Paradoks ikke sant? At el bil eiere er de største el bilhaterne? Du mener Tesla-eiere og tydeligvis Tesla-forhåndskjøpere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå