Gå til innhold

Ny AMD-basert spillepc

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har satt opp ett system på Mpx.. Ser dette bra ut? Bytte på noe? Vil helst ikke gå så mye opp i pris.. På forhånd, 1000 takk for svar! :thumbup:

Abit NF7-S 2.0 Socket A AMD Hovedkort 899,00

Chieftec Dragon Midi Tower kabinett SORT 820,00

Standard Papst kabinett vifte - 8cm 286,00 (2 stk)

AMD Athlon XP 2800+ 2.07GHz, Socket A 1 098,00

Cooler Master AERO 7+ Socket A/370/462/7 316,00

Samsung CD-ROM 52x IDE/ATAPI - SORT 180,00

Sony Diskettstasjon 3.5" 1.44MB SORT 99,00

Sony CD-RW Drive 52x32x52x ATAPI 395,00

OCZ 512MB DDR PC3200 Rev. 2 1 068,00 1

Western Digital 120GB Caviar SE IDE HD 792,00

Sapphire Radeon 9600 Pro Atlantis 128MB 1 489,00

Sum 7 442,00 + frakt...

Godt Nyttår alle sammen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har prøvd å finne 9600xt kort men mpx hadde ikke på lager... Men kan jo bestille fra komplett... ? 9800 har jeg ikke råd til nå... Desverre..

Ja jeg har tenkt på å bestille AMD Athlon 2500+.. Men har aldri klokket før... Kan du ikke guide meg litt? Må jeg fikle med noe på hovedkortet eller går alt gjennom et program på pc'n?

Hehe, føler meg n00b!!! :blush:

Men man må jo lære engang!!

Lenke til kommentar
Ja, jeg har prøvd å finne 9600xt kort men mpx hadde ikke på lager... Men kan jo bestille fra komplett... ? 9800 har jeg ikke råd til nå... Desverre..

Ja jeg har tenkt på å bestille AMD Athlon 2500+.. Men har aldri klokket før... Kan du ikke guide meg litt? Må jeg fikle med noe på hovedkortet eller går alt gjennom et program på pc'n?

Hehe, føler meg n00b!!! :blush:

Men man må jo lære engang!!

Klokking av CPU (prossesor) gjøres i BIOS og er enkelt (altså; du trenger ikke å gjøre noe fysisk). Klokking av skjermkort gjøres via et windows prg.... enkelt det og.

Sørg for å ha en litt overdimensjonert CPU vifte (opp til min XP3000+)

Lenke til kommentar

Yes, nå har jeg lest MYE på overklokking.no sitt forum..! Har lært mye idag også! =)

Nå vet jeg hvordan man klokker det meste.. Veldig interessant lesing! Så tusen takk for tips! Veldig kjekt!! Nå kan jeg investere i flere vifter siden jeg har spart noen lapper på å gå ned fra amd2800+ til amd 2500+

Så igjen! Tusen takk for svar og tips!!!

Hilsen Ørjan

Lenke til kommentar
Yes, nå har jeg lest MYE på overklokking.no sitt forum..! Har lært mye idag også! =)

Nå vet jeg hvordan man klokker det meste.. Veldig interessant lesing! Så tusen takk for tips! Veldig kjekt!! Nå kan jeg investere i flere vifter siden jeg har spart noen lapper på å gå ned fra amd2800+ til amd 2500+

Så igjen! Tusen takk for svar og tips!!!

Hilsen Ørjan

På hovedkortet du har valgt er det en egen "XP3200 setting". Hastigheten da er 200*11, og setter du så ram/FSB til 1:1 har du optimalt oppsett.

Lenke til kommentar

På hovedkortet du har valgt er det en egen "XP3200 setting". Hastigheten da er 200*11, og setter du så ram/FSB til 1:1 har du optimalt oppsett.

Ja okei.. D var nytt! =) Men hvordan gjøres det? Er det noe innvikla piss? Må bare spørre... ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke no' "innvikla piss" nei.

Trykk delete under oppstart, velg "softmenu III". På listen over valg som kommer opp, da er det føste og andre valget henholdsvis XP2500 og XP3200 settings. Gjorde dette selv, og har fungert fra første tastetrykk!

Vet det er mange som er "redd" for bios, men jeg trodde ikke de var her på hw.no forumet?

Lenke til kommentar
tror du liksågodt kan kjøpe en xp2500+, den kan du klokke til en xp3200+..lett!

også ville jeg ha kjøpt ett radeon 9800pro.....hvis du vil bruke litt mer penger, så har du noe av det råeste på markede!

Nå skal det vel sies at de nye xp2500+ som man får kjøpt på webshopper er multiplier låst på en slik måte at selv ikke de nye hovedkortene klarer å unlocke de

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...