MultiGamerClub Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Vanligvis er temperaturen på idle cirka 35-40~, men akkurat nå stoppet faktisk viften og den har ikke startet opp igjen etter en restart.. Har sjekket kabelen og den er ordentlig i.. Nå sitter temperaturen på cirka 50-55~ og der ligger den.. Prøver jeg å starte et spill SKYTER temperaturen opp til 65-72~ (Har ikke turt og starte opp noe spill når jeg så temperaturen gikk over 75 grader på slutten) Sitter nå på en laptop og lurer på hva jeg skal gjøre, skal prøve å se med lommelykt nærmere om hva problemet er.. Føler jeg er fucked. Aner ikke hva problemet er, men håper noen vet hva det kan være. Kjøletårnet er Noctua U12S-AM4 SE Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Hva er viften koblet til? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. november 2020 Forfatter Del Skrevet 6. november 2020 (endret) mobile999 skrev (1 time siden): Hva er viften koblet til? CPU1 viftepluggen til hovedkortet. Er rett ovenfor hovedkortet. edit: Har fått den til og spinne å starte opp om jeg dytter/skyver litt på den så skyter viften i gang. Usikker om den ikke får nok strøm. Endret 6. november 2020 av MultiGamerClub Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Hvilket hovedkort er det? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 6. november 2020 Forfatter Del Skrevet 6. november 2020 mobile999 skrev (34 minutter siden): Hvilket hovedkort er det? ASUS ROG Strix B350-F Gaming [link] Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Dra ut kontakten til toweret slik at det ikke er strøm i den. Flytt så viften fra CPU_1 til an annen lik vifte kontakt og start opp PCen. Dersom vifta fungerer skal den gå til maks spinn og være der fordi CPU_1 gir dynamisk hastighet iht load. Går ikke vifta i det hele tatt så er det nok der feilen ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå