Gå til innhold

Hjelp til søknad

Gjest 5a054...6a1

Anbefalte innlegg

Gjest 5a054...6a1

Hei er en jente på 17 år som går VG2 på idrettslinja, og er på utkikk etter en deltidsjobb ved siden av skole. Da jeg har søkt på mange jobber og fått nei som svar, ønsker jeg å gjøre mitt beste og gi et godt inntrykk av meg selv på akk denne jobben og jobbsøknaden. Jeg søker stilling som telefonselger og lurer på hva dere tenker om søknaden jeg har skrevet, gjerne gi tilbakemeldinger på hva som mangler og kan bli gjort bedre. Jeg har ikke mye erfaring innenfor jobb og har bare jobbet i forbindelse med skole og stått i kiosken for den lokale fotball klubben. 

Søker stilling som salgskonsulent for xxxx

Annonsen deres så jeg på finn.no.

Det er med stor glede at jeg kan få søke på denne stillingen som deres nye salgskonsulent for Canal Digital. Jeg er 17 år og går VG2 på idrettslinja på xxxx For tiden er jeg på utkik etter en jobb som tilbyr salg med morsomme hverdager. Deres annonse virker å være nettopp det jeg er på utkik etter.

Da jeg ikke har så mye erfaring innenfor produktsalg eller telefonsalg. Har jeg tidligere jobbet i barnehage og kiosk. En felles ting med disse jobbene er at jeg har jobbet sammen med mennesker, og det er noe jeg trives stort med. Jeg liker å prate sammen med andre og engasjerer meg alltid i samtaler. Jeg er også lærevillig og ønsker å utvikle meg og lærer som regel raskt.

Jeg samarbeider og kommuniserer godt med andre mennesker og har fått mye ros og tilbakemeldinger på at jeg er en ryddig, tålmodig og er flink til å holde meg rolig i stressende situasjoner. Å få jobbet hos dere ser ut som en lærerik jobb og tenker jeg kunne fått lært mye fra dere. Dermed vil jeg få sjansen til å jobbe hos dere og være en del av teamet. Og er motivert for denne stillingen.

Jeg kan allerede starte å jobbe med en gang, og stiller opp på jobb kl 15 etter skolen. Jeg stiller gjerne på et intervju også etter klokka 15 på hverdagene. Det er bare å ta kontakt på tlf: xxxx eller på email: xxxx Ansetter dere meg får dere en tålmodig og motivert ansatt som er lærevillig med et godt humør. Håper på en positiv tilbakemelding.

Ser frem til å høre fra dere!

Mvh xxxx. 

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 5a054...6a1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5a054...6a1 skrev (4 minutter siden):

Fyll inn kontaktinfo her:

Ønsker dere en pliktoppfyllende og lærevillig ansatt som er opptatt av fornøyde kunder og som gir det lille ekstra? Viser til utlysningen av JOBBTITTEL på finn.no.

Mitt navn er XXX, og jeg er 17 år. Jeg går VG2 på idrettslinja på XXX. Jeg er på utkikk etter en jobb som tilbyr salg med morsomme hverdager. Deres annonse virker å være akkurat det jeg er på utkikk etter.

Jeg har ikke erfaring innenfor produktsalg eller telefonsalg, men jeg har tidligere jobbet i barnehage og kiosk. I begge disse jobbene har jeg fått gleden av å jobbe med mennesker, og det er noe jeg trives godt med. Jeg ser frem til å få en mulighet innenfor produktsalg eller telefonsalg hvor jeg kan få benyttet disse ferdighetene. Jeg liker å prate med andre og jeg engasjerer meg alltid i samtaler. Videre er jeg også lærevillig, og jeg har et ønske om å utvikle meg.

Jeg samarbeider og kommuniserer godt med andre mennesker. I min tidligere jobberfaring har jeg fått gode tilbakemeldinger på at jeg er en ryddig, tålmodig og flink til å holde meg rolig i stressende situasjoner.

Å få en jobb hos dere hadde vært svært lærerikt, og tenker at jeg kunne fått lært mye fra dere. Jeg er svært motivert for å få en mulighet til å jobbe hos dere og å være en del av teamet.

Jeg kan starte å jobbe med en gang, og  jeg har mulighet til å jobbe fra klokken 15 på hverdager.

Jeg håper at denne søknaden vekker interesse. Jeg er fleksibel med tanke på når jeg kan begynne, og ser frem til å møte dere til eventuelt intervju. Kontakt meg gjerne hvis dere lurer på noe.

Med vennlig hilsen XXXXX

Gjorde litt endringer i enkelte formuleringer og rettet opp skrivefeil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 5a054...6a1 said:

Hei er en jente på 17 år som går VG2 på idrettslinja, og er på utkikk etter en deltidsjobb ved siden av skole. Da jeg har søkt på mange jobber og fått nei som svar, ønsker jeg å gjøre mitt beste og gi et godt inntrykk av meg selv på akk denne jobben og jobbsøknaden. Jeg søker stilling som telefonselger og lurer på hva dere tenker om søknaden jeg har skrevet, gjerne gi tilbakemeldinger på hva som mangler og kan bli gjort bedre. Jeg har ikke mye erfaring innenfor jobb og har bare jobbet i forbindelse med skole og stått i kiosken for den lokale fotball klubben. 

Annonsen deres så jeg på finn.no.

Det er med stor glede at jeg kan få søke på denne stillingen som deres nye salgskonsulent for Canal Digital. Jeg er 17 år og går VG2 på idrettslinja på xxxx For tiden er jeg på utkik etter en jobb som tilbyr salg med morsomme hverdager. Deres annonse virker å være nettopp det jeg er på utkik etter.

Da jeg ikke har så mye erfaring innenfor produktsalg eller telefonsalg. Har jeg tidligere jobbet i barnehage og kiosk. En felles ting med disse jobbene er at jeg har jobbet sammen med mennesker, og det er noe jeg trives stort med. Jeg liker å prate sammen med andre og engasjerer meg alltid i samtaler. Jeg er også lærevillig og ønsker å utvikle meg og lærer som regel raskt.

Jeg samarbeider og kommuniserer godt med andre mennesker og har fått mye ros og tilbakemeldinger på at jeg er en ryddig, tålmodig og er flink til å holde meg rolig i stressende situasjoner. Å få jobbet hos dere ser ut som en lærerik jobb og tenker jeg kunne fått lært mye fra dere. Dermed vil jeg få sjansen til å jobbe hos dere og være en del av teamet. Og er motivert for denne stillingen.

Jeg kan allerede starte å jobbe med en gang, og stiller opp på jobb kl 15 etter skolen. Jeg stiller gjerne på et intervju også etter klokka 15 på hverdagene. Det er bare å ta kontakt på tlf: xxxx eller på email: xxxx Ansetter dere meg får dere en tålmodig og motivert ansatt som er lærevillig med et godt humør. Håper på en positiv tilbakemelding.

Ser frem til å høre fra dere!

Mvh xxxx. 

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 5a054...6a1

Jeg har hjulpet flere med CV'er og søknader. Siste person jeg hjalp søkte på 20 jobber, fikk 6 intervju og 3 jobbtilbud. Dette er i en litt større by, så der har vært en god andel søkere til hver stilling.

Mitt beste tips til deg er å vise at du er villig til å jobbe mye. De ser ikke etter noen som kan jobbe 10%, de vil helst ha noen som kan stå ofte og på de værste dagene, ofte i helger.

Nå er dette en selgerjobb du har søkt på, og fra erfaring kan jeg si at slike jobber ofte har mye gjennomtrekk. Det vil si at mange får lov til å prøve, ikke så mange lykkes i det, og mange slutter deretter. 

Men som jeg sier, om du tenker å søke på en jobb som f.eks i en kiosk, vil det lønne seg å informere om at du er svært arbeidsvillig og detaljoppmerksom. Dette er det som har vist seg mest suksessfult for mine.

Jeg er glad for at du er motivert til å søke jobb og tjene penger. Stå på, og lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk formuleringen som SverreLøk har skrevet, det er lurt å få fram det aller viktigaste om deg i dei fyrste linjene. Særleg på slike stillingar der det kan være mange søkarar med ganske lik bakgrunn så vil du ikkje risikere at du blir grov sortert ut av søkerbunken fordi den som går over søknadane ikkje tek seg tid til å lese heile søknadsteksten.

Personleg så er eg litt usikker på om det er hensiktsmessig å skrive så mykje om at det gleder deg å søke på jobben, at vi ha morsomme kvardagar, osv. De framstår fort som litt kunstig og kanskje til og med uærleg. Dei fleste søker jobb fordi dei treng lønna eller erfaringa, og det er også arbeidsgiver klar over på slike stillingar.
Tilsvarande kan det også tolkast negativt dersom du er for glad i å engasjere deg i samtalar, det kan også forståast som som at du bruker mykje tid på unødvendig småprat, sjølv om det du meiner er at du kjem godt overeins med andre mennesker og at du har lett for å starte ein samtale.
Eg har ikkje erfaring med telefonsalg, så eg er litt usikker på kva kvalitetar i søknadsteksten arbeidsgiver i slike jobbar ser etter.

Fokuser meir på dine meir objektivt målbare kvalitetar som at du samarbeider godt, er ryddig, lærevillig, tolmodig og rolig i stressande situasjonar.

Du skriv i søknadsteksten at du ikkje har mykje erfaring med salg, men samtidig nemner du at du har erfaring frå jobb i kiosk der du vell jobba med salg? Når du har lite formell kompetanse eller erfaring å vise til så bør du dra fram alt du har av erfaring, eg trur du kanskje selg deg sjølv litt kort når du er så rask med å avfeie den salgserfaringa som du faktisk har. Husk at du konkurrerer mot andre søkarar i omtrent samme alder, mange av dei har aldri hatt ein jobb og har ikkje jobberfaring å vise til i det heile tatt. Du har ikkje berre jobberfaring, men relevant jobberfaring innafor salg å vise til, dette bør du framheve.

Eg vil også minne om at søknadsteksten må tilpassast utlysningsteksta, så det er litt vanskeleg å gi konkrete tilbakemeldingar utan å kjenne til kva arbeidsgiver har satt opp i stillingsutlysninga av ønsker og krav til stillinga.

Eit siste råd er å vurdere å legge med eit bilde av deg i CVen, det å kunne kople søknaden til eit ansikt vil fort være ein stor fordel. Ettersom dette er ein telefonselgarjobb så bør du definitivt også ringe kontaktpersonen for å slå av ein prat. Still spørsmål om arbeidsplassen, kollegaane, arbeidstid, lønn og produktet (det er særleg viktig at produktet er bra dersom store delar av lønna er basert på provisjon), på denne måten viser du at du er interessert og du vil være betre forberedt til jobbintervjuet.
Ein anna stor fordel er at når du søker telefonselgarjobb så er det greit å la arbeidsgiver både høyre stemma di og korleis du klarer å holde telefonsamtalen.
Du kan godt vendte med å ringe til søknaden er sendt inn, du vil posisjonere deg enda betre om arbeidsgiver kan sitte å sjå på søknaden din under samtalen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...