Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Drop i ping i spill - Programvare


Anbefalte innlegg

Hei, jeg får random drop i ping i League of legends, karakteren min står bare der å blir slaktet.
Det er helt random, ca. hvert 15 minutt i snitt, og varer i 5 sekunder der jeg mister helt connection. Aner ikke om det er det som er package loss eller hva det nå er, jeg er ikke helt inne i terminologien.

Jeg har Altibox, og har koblet ut wifi i hjemmesentral, og har satt opp en https://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/router/23754/netgear-nighthawk-rax40-wifi-6-gamingrouter?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing

Jeg har full dekning til routeren via WIFI.

Har dere noe gratis tool for å overvåke nettverket?

Ved bruk av kabel fra router er ikke problemet der.

Jeg bruker et Rog Strix Z370-E gaming hovedkort med medfølgende wifi mottaker.

Ellers noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (11 minutter siden):

WIFI kan påvirkes av så mye, så skal du spille online så ville jeg ha brukt kabel om det er mulig.

Netlimiter har en gratisversjon som du kan bruke for å se om det er noen programmer som bruker opp din bandwith. Vet ikke helt om det var det du mente med overvåke nettverket?

Trenger et program til å se hvilke programmer som bruker nettverket over en periode, samt når signalet brytes, eller noe slikt som gjør at jeg kan spore de dropsa i ping.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (28 minutter siden):

Takk. Kan jeg se en graf f.eks? Så jeg slipper å nistirre på akkurat rett tidspunkt?

Gratis versjonen er litt limited så ikke helt sikker om muligheten er der, men er bare å laste ned å sjekke :)

Jeg bruker Netlimiter til å blokker og sette nedlasting limit på programmer. Windows Update f,eks er utrolig irriterende når den struper bandwith helt når man sitter å spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
TheKims skrev (2 timer siden):

WIFI kan påvirkes av så mye, så skal du spille online så ville jeg ha brukt kabel om det er mulig.

Netlimiter har en gratisversjon som du kan bruke for å se om det er noen programmer som bruker opp din bandwith. Vet ikke helt om det var det du mente med overvåke nettverket?

Du må betale etter en prøveperiode.. Pleide å bruke det selv. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Du må betale etter en prøveperiode.. Pleide å bruke det selv. 

Ikke visst man bare skal overvåke. Skal du sette bandwith limit så koster det penger, men synes det var vel spente kroner. Kan spille uten å plutselig få 999ms i ping når Windows Update og andre programmer plutselig bestemmer seg for å oppdatere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...