Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Drop i ping i spill - Programvare

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får random drop i ping i League of legends, karakteren min står bare der å blir slaktet.
Det er helt random, ca. hvert 15 minutt i snitt, og varer i 5 sekunder der jeg mister helt connection. Aner ikke om det er det som er package loss eller hva det nå er, jeg er ikke helt inne i terminologien.

Jeg har Altibox, og har koblet ut wifi i hjemmesentral, og har satt opp en https://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/router/23754/netgear-nighthawk-rax40-wifi-6-gamingrouter?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing

Jeg har full dekning til routeren via WIFI.

Har dere noe gratis tool for å overvåke nettverket?

Ved bruk av kabel fra router er ikke problemet der.

Jeg bruker et Rog Strix Z370-E gaming hovedkort med medfølgende wifi mottaker.

Ellers noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WIFI kan påvirkes av så mye, så skal du spille online så ville jeg ha brukt kabel om det er mulig.

Netlimiter har en gratisversjon som du kan bruke for å se om det er noen programmer som bruker opp din bandwith. Vet ikke helt om det var det du mente med overvåke nettverket?

Lenke til kommentar
TheKims skrev (11 minutter siden):

WIFI kan påvirkes av så mye, så skal du spille online så ville jeg ha brukt kabel om det er mulig.

Netlimiter har en gratisversjon som du kan bruke for å se om det er noen programmer som bruker opp din bandwith. Vet ikke helt om det var det du mente med overvåke nettverket?

Trenger et program til å se hvilke programmer som bruker nettverket over en periode, samt når signalet brytes, eller noe slikt som gjør at jeg kan spore de dropsa i ping.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (28 minutter siden):

Takk. Kan jeg se en graf f.eks? Så jeg slipper å nistirre på akkurat rett tidspunkt?

Gratis versjonen er litt limited så ikke helt sikker om muligheten er der, men er bare å laste ned å sjekke :)

Jeg bruker Netlimiter til å blokker og sette nedlasting limit på programmer. Windows Update f,eks er utrolig irriterende når den struper bandwith helt når man sitter å spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
TheKims skrev (2 timer siden):

Du må betale etter en prøveperiode.. Pleide å bruke det selv. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Du må betale etter en prøveperiode.. Pleide å bruke det selv. 

Ikke visst man bare skal overvåke. Skal du sette bandwith limit så koster det penger, men synes det var vel spente kroner. Kan spille uten å plutselig få 999ms i ping når Windows Update og andre programmer plutselig bestemmer seg for å oppdatere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...