Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Dragonlove said:

Der var min 5950X på vei fra Proshop, bestillt 10.02 😁

Det er kortere enn de 2 månedene vi som bestilte i 2020 hos Komplett har ventet fra 03.02-03.40, igjen endret til 10.04 for ingen nytte.

Det er ingen der borte som vet noe og de lover fremdeles bedre datoer for nye ordrer enn de greier å holde for 5 måneder gamle ordrer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, BadCat said:

Det er kortere enn de 2 månedene vi som bestilte i 2020 hos Komplett har ventet fra 03.02-03.40, igjen endret til 10.04 for ingen nytte.

Det er ingen der borte som vet noe og de lover fremdeles bedre datoer for nye ordrer enn de greier å holde for 5 måneder gamle ordrer.

Fått ny dato på din enda, ettersom du ikke fikk levert i helga? Om datoen på min faktisk stemmer, så får de inn nytt parti til helga, mulig den inkluderer din også ettersom OEM blir levert sammen med vanlig Boxed (i følge kundeservice). Kan ikke se hvilken annen grunn de oppdaterte min fra 03.05>16.04.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke når jeg får min 5950x, men når jeg får den så selges den.

Scalp ?

Jeg gjør det fordi jeg vil bruke rabatten min hos komplett for så å avslutte mitt kundeforhold der. 

Jeg gir beskjed her når jeg får den. Jeg gidder ikke en gang å sjekke dato hos komplett for de er like troverdige som våre politikere !

PS: Jeg kjøpte en skamdyr 5950x fra Tyskland.

Lenke til kommentar

Står fremdeles 10.apr på min 5950x. Forsøkte å chatte med kundesupport i sted, men fikk ikke noe annet svar enn at de ventet på informasjon fra leverandør og hadde lite eller ingen aning om når jeg faktisk kunne forvente å få CPUen

Lenke til kommentar
gobyfly skrev (1 minutt siden):

Jeg aner ikke når jeg får min 5950x, men når jeg får den så selges den.

Scalp ?

Jeg gjør det fordi jeg vil bruke rabatten min hos komplett for så å avslutte mitt kundeforhold der. 

Jeg gir beskjed her når jeg får den. Jeg gidder ikke en gang å sjekke dato hos komplett for de er like troverdige som våre politikere !

PS: Jeg kjøpte en skamdyr 5950x fra Tyskland.

👏

Lenke til kommentar
21 minutes ago, SIR WOLFIE 87 said:

Fått ny dato på din enda, ettersom du ikke fikk levert i helga? Om datoen på min faktisk stemmer, så får de inn nytt parti til helga, mulig den inkluderer din også ettersom OEM blir levert sammen med vanlig Boxed (i følge kundeservice). Kan ikke se hvilken annen grunn de oppdaterte min fra 03.05>16.04.

1172141
Bestilt, forventet inn på lager 10 april 2021, 1 stk.
Lenke til kommentar

Jeg var også i kontakt med «kundesupport» tidligere i dag. Ikke mye info å få fra komplett. Jeg er også svært skuffet over håndteringen deres av dette. Det kan bli lenge til neste gang jeg handler derifra om det skjer noe som veier opp for dette.

6157E194-5FD1-4BEC-95F6-EC42720BAABB.png

DCEECCAE-5F37-4139-9D24-1F4FE2EE2502.png

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Sinvic said:

Jeg var også i kontakt med «kundesupport» tidligere i dag. Ikke mye info å få fra komplett. Jeg er også svært skuffet over håndteringen deres av dette. Det kan bli lenge til neste gang jeg handler derifra om det skjer noe som veier opp for dette.

6157E194-5FD1-4BEC-95F6-EC42720BAABB.png

DCEECCAE-5F37-4139-9D24-1F4FE2EE2502.png

''Avventer info fra leverandør'' har vært standardsvar jeg har fått på min 5900x OEM ordre siden 5. November. Datoen er blitt flyttet 6-7 ganger før, så jeg har ikke stor tro selv.

De fikk forøvrig inn 5600x, 5800x og 5950x OEM til PC-bygging før helga forrige uke og 5600x/5950x forsvant ut like fort som de kom inn tross 20+ på lager når jeg sjekka diverse PC-konfiguratorer. Det at det er stor etterspørsel er det ingen tvil om.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er utrolig feil at de får inn produktet som så mange av oss har ventet på i månedsvis men velger at de kun skal gå til pc salg.
Jeg regner med at mange er i samme båt som meg altså bestilte et produkt med bekreftet leveringsdato. Virker ikke riktig. pengene våre har de fått for lengst og vi kunder får ingen info eller varer. Det må være noe jeg som naiv forbruker ikke forstår. Hvordan kan komplett holde på slik? Er det en sak å ta videre til Forbrukerrådet ? Svært skuffet lojal kunde siden komplett var ei lita sjappe i kjelleren på laksen 😑 /endrant

Lenke til kommentar
Sinvic skrev (9 minutter siden):

Jeg syntes det er utrolig feil at de får inn produktet som så mange av oss har ventet på i månedsvis men velger at de kun skal gå til pc salg.
Jeg regner med at mange er i samme båt som meg altså bestilte et produkt med bekreftet leveringsdato. Virker ikke riktig. pengene våre har de fått for lengst og vi kunder får ingen info eller varer. Det må være noe jeg som naiv forbruker ikke forstår. Hvordan kan komplett holde på slik? Er det en sak å ta videre til Forbrukerrådet ? Svært skuffet lojal kunde siden komplett var ei lita sjappe i kjelleren på laksen 😑 /endrant

Om komplett ikke sender varen i løpet av en uke får man pengene tilbake tror  jeg helt til varen blir sendt, da trekker de deg på nytt.

komplett har skuffet en del. Føler blir lenge til jeg bestiller noe fra komplett. med mindre den er på lager. Blir nok heller netonnet eller proshop nestegang.

Lenke til kommentar

Forbrukermakten er at vi slutter å handle hos komplett ! Jeg er der nå, etter at komplett ba meg om å ta dem til forbrukerrådet så innså jeg hvor ubetydelig jeg som kunde hos komplett var. 

Bruk prisjakt og lignende, prut hos andre om komplett er billigst, unngå dem som pesten.

Lenke til kommentar
gobyfly skrev (5 minutter siden):

Forbrukermakten er at vi slutter å handle hos komplett ! Jeg er der nå, etter at komplett ba meg om å ta dem til forbrukerrådet så innså jeg hvor ubetydelig jeg som kunde hos komplett var. 

Bruk prisjakt og lignende, prut hos andre om komplett er billigst, unngå dem som pesten.

Så fordi AMD ikke greier å levere skal man slutte å handle hos Komplett?

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (14 minutter siden):

Så fordi AMD ikke greier å levere skal man slutte å handle hos Komplett?

Det korte svaret er ja, det lange svaret også ja. 

Jeg har skrevet i detaljer tidligere om min erfaring, men også at komplett driver med fiktive datoer er ikke annet enn provoserende.

Nye kunder blir presentert med bedre datoer enn oss som har stått i kø i et halvt år.

Kundebehandlere som møter åresvis lang loyalitet med "du får gå til forbrukerrådet"

AMD har også sviktet til de grader at de burde gått ut med en stor beklagelse. Gjør narr av nvidia for så å drite sine kunder i trynet ved lansering.

Men ellers har jeg det bra, jeg kjøpte cpu av en scalper og skjermkort var jeg heldig å få etter et tipps her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...