magnusavr Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 4 minutes ago, Sjalottløk said: CPU i karantene? Nei, det høres rart ut. Komplett sier jo selv at det er en antagelse. Jeg vet ikke annet enn det komplett skrev: Det ble dessverre meldt inn at leveransen ble forsinket til 2 desember fra vår leverandør Antakeligvis har det oppstått en forsinkelse i toll pga covid19 som gjør at leveransen måtte i karantene det har vi sett mye av de siste mnd Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 1 minute ago, magnusavr said: Jeg vet ikke annet enn det komplett skrev: Det ble dessverre meldt inn at leveransen ble forsinket til 2 desember fra vår leverandør Antakeligvis har det oppstått en forsinkelse i toll pga covid19 som gjør at leveransen måtte i karantene det har vi sett mye av de siste mnd Hvis det er vanlig at forsendelser går i karantene, så er det sikkert rett.:) Første gangen jeg hører om det, så ble umiddelbart skeptisk. Lenke til kommentar
JamesMcCall Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Da er det ikke rart at 3000 serien av nvidia går tregt også da. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Synes det høres rart ut at store aktører som AMD ikke har systemer på plass for å forhindre karantene. Eksport og import er jo noe av det eneste som tilnærmet går som normalt under pandemien. Det er jo viktig å hold dette igang. Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Karantene på varer? Så eg kan få en corona syk prosessor nå? Nei huff det vil eg selvfølgelig ikkje ha.... XD Lenke til kommentar
Ajoh Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Elkjøp har oppdatert status på 5900X til bekreftet lagerdato 9/12. Håpet om CPU før jul lever videre Endret 6. november 2020 av Ajoh Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 3 hours ago, Sjalottløk said: Snakket med Proshop og de sa at ingen norske kunder får CPU. Javel, da har jeg enda en ordre som bare kommer til å stå der til jeg eventuelt kansellerer hvis jeg ser noe annet eller et bedre tilbud (den andre ordren er en Asus TUF 3080). Har egentlig styrt så mye unna Proshop som jeg klarer grunnet tidligere dårlig erfaring på service, men i denne omgang var kjøleren litt avgjørende. Gleder meg til å få 6800 XT som ordre til neste år fordi jeg var et par sekunder for treg! Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Eneste positive med dette er at jeg kan vente med å kjøpe andre komponenter til BF. Snakket med Komplett på chatten for å forhøre meg om min plass i køen mtp om jeg er en av de som vil få CPU ved neste forsendelse. Han jeg snakket med sa at dette er info de ikke har. Jeg synes det er ganske useriøst at Komplett hevder at de ikke vet min plass i køen. Slett kundebehandling. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Men fra spøk til revolver. For meg ser det altså ut som 5800x er en kjappere cpu enn 5950x. Den har altså klart å komme seg fra AMD til komplett og blitt hentet av posten for levering til meg før 5950x i det hele tatt har klart å komme seg til komplett (satt seg fast i karantene på veien har den klart også). 🤣 Endret 6. november 2020 av magnusavr Lenke til kommentar
TemporalFracture Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Ringte opp Multicom for å forhøre meg litt om deres lagerdato som virker å være lavere enn Proshop, men det ser veldig usikkert ut. Virket ikke som norske kunder hadde fått (forhørte meg om 5900X) der heller. Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 6. november 2020 Forfatter Del Skrevet 6. november 2020 Proshop liker tydeligvis å lure kunder. De har IKKE EN DRITT av inventory til norske kunder, ser ut som alt har gått til sine avdelinger i andre land. Hyggelig at de viser varen som "på lager" før release. "Dessverre var ikke Ryzen CPU på lager ved bestilling, og selv om forventet levering blir automatisk beregnet, blir denne fort oppdatert med reel leveringstid. Dette er en visuell feil på kundesenteret dessverre, og i øyeblikket har din bestilling forventet lagerdato ubekreftet den 03.12. Vi beklager forsinkelsen på det sterkeste." 2 Lenke til kommentar
Even_sk Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Fikk dette i svar fra proshop akuratt nå 😒 Ordrenr: 473953XX Lenke til kommentar
Smack332 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Så hvis Proshop ikke hadde noen på lager, Komplett hadde 36(?) og Elkjøp uvisst (men ikke mange). Da kan vel dette også sies å ha vært en papirlansering, i hvert fall her til lands. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Komplett: Og der ble min 5950X som stod med grønn firkant 9. november endret til 2. desember og gul firkant. Vurderer å bare avbestille nå. Rett og slett demotiverende. Endret 6. november 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 6. november 2020 Forfatter Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Komplett muligens to the rescue for min del, etter Proshop sin fadese.. Oppdatert ordre nå nettopp! Fra gul firkant (først 2 des ubekreftet, så 8 nov ubekreftet), til nå grønn reservert. Endret 6. november 2020 av Frode789 1 Lenke til kommentar
DaUnicorn Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Nårtid fikk folk tilgang på kjøpsknappen hos Komplett? Lenke til kommentar
Flying Squid Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Hva tenker folk her som har 2. desember forventes inn på lager. Er dette realistisk, eller bør man forvente å belage seg på slutten av året/starten av nyåret? Lenke til kommentar
Frode789 Skrevet 6. november 2020 Forfatter Del Skrevet 6. november 2020 MikeDaUnicorn skrev (7 minutter siden): Nårtid fikk folk tilgang på kjøpsknappen hos Komplett? 15.02. De var et par min senere enn Proshop (lol, som hadde 0 stock) og Elkjøp (ca 14.58). 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) 1 hour ago, Frode789 said: Komplett muligens to the rescue for min del, etter Proshop sin fadese.. Oppdatert ordre nå nettopp! Fra gul firkant (først 2 des ubekreftet, så 8 nov ubekreftet), til nå grønn reservert. når bestilte du? Altså bekreftet kjøp. Endret 6. november 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Spelaren Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Proshop har nå endret tilbake til rødt kryss. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå