tazdevil Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 (endret) har tenkt å kjøpe ny pc men er forsatt i tvil. lønner det seg å vente på prescott eller kjøpe 2.8nw ? er helt grønn.... tenkte jeg skal bestille imorgen Endret 3. januar 2004 av tazdevil Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Hvis du skal kjøpe i morgen så tror jeg du må kjøpe 2.8 nw cpu. Prescott kommer vel ikke før om noen månder? Jeg har hvertfall ikke sett den annonsert i noen web-shoper Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 har tenkt å kjøpe ny pc men er forsatt i tvil. lønner det seg å vente på prescott eller kjøpe 2.8nw ? er helt grønn.... tenkte jeg skal bestille imorgen Det er ikke ventet at Prescott skal komme med sånne heeeelt eksepsjonelle ytelsesforbedringer. Ihvertfall ikke per mhz. Noe, ja, men det vil mest sannsynlig ligge i området 5-15% i beste fall. De største forbedringene vil nok ligge i evt. økninger i kjernefrekvensen... og som vi alle veit, koster frekvensen. En Prescott på 3,4Ghz eller mer blir nok IKKE billig. Og med tanke på at forskjellen ikke er sånn heidundrenes stor, ville jeg heller brukt penga du evt. sparer til å kjøpe deg en bedre skjerm, bedre skjermkort, et skikkelig lydkort framfor de integrerte. Toms hardware hadde en test på lydkort og den viste at det kunne være opptil 15-20% mer ytelse på maskina med et godt lydkort i forhold til de kjipe integrerte. Dette pga at gode lydkort har egne lydprosessorer som ordner det som måtte være av utregninger selv, uten å bry CPU som de integrerte må. Ikke se bort i fra at et Creative Audigy kort kan øke ytelsen mer enn en Prescott ! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Det er ikke noen enorm forskjell i ytelse (~10%?) og de første revisjonene av Prescott har neppe noe overklokkingspotensial som er større enn 2.8NW heller så det er jo ikke noe "must". Hva levering angår, Prescott fra f.eks IT butikken kan du ha rundt 15ende januar. Har du en brukbar PC nå så ville jeg hatt is i magen en uke eller to og ventet, har det hast så bare shop en NW nå du Lenke til kommentar
tazdevil Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) har ett abit ic7-max3 kort som jeg får neste uke. men hvis det er verdt å vente på prescott er ikke det no problem. prisen på en 3ghz var jo ikke så ille heller. ca2200kr hvis dette stemmer Endret 4. januar 2004 av tazdevil Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Personligt venter jeg med opgradering til PCI-X, DDR-II og 1Ghz FSB er på plass - formentlig i 3. kvartal. Kjører i dag en dual P3 733 som er nesten 4 år gammel nå og den har igrunnen holdt veldig bra. Samme ytelse i OGR (distributed.net) som den P4 2.6 jeg bruker på jobben. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 PCI-X har vært tilgjengelig i lange tider, antar du tenkte på PCI Express (PEG), er det jeg venter på nemmelig, så ser 27 mars ut til å være planlagt lanseringsdato. DDR og DDR-II støtten er på plass i chipsettene som lanseres da men til å begynne med er det nok vanlig PC3200 minne som kommer til å dominere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå