NTB - digi Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Havyard i Hyllestad sier opp hundre ansatte Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 En trist utvikling... 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 2 hours ago, Hanhijnn said: En trist utvikling... Tja, eg veit ikkje. Sjå alle brakkene på biletet. Hundrevis. Dei husar utanlandske arbeidarar, som var kjelda til eit stort utbrot av coronasmitte i kommunen. I dagens situasjon kan pendlande polakkar og rumenarar koste ganske mykje. 100 færre er heilt greitt. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Sturle S skrev (16 timer siden): Tja, eg veit ikkje. Sjå alle brakkene på biletet. Hundrevis. Dei husar utanlandske arbeidarar, som var kjelda til eit stort utbrot av coronasmitte i kommunen. I dagens situasjon kan pendlande polakkar og rumenarar koste ganske mykje. 100 færre er heilt greitt. Var vel 100 færre fast ansatte det var snakk om. Ikke leiearbeidere. Uansett så for hver verftsarbeider så gir ringvirkningene arbeid til mellom 5 og 6 personer utenom verftet. Det er svært verdifulle arbeidsplasser i små lokalsamfunn. Jeg vil si at det er trist når de forsvinner. Edit: Også tapet av 100 leiearbeidere er et stort problem for verftet, for trenger dem for å kunne levere skipene i h.t. kontrakt. Hadde det vært norske fagarbeidere å få tak i, så hadde det vært en annen sak. Men det er det ikke. Endret 6. november 2020 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) 4 hours ago, Hanhijnn said: Var vel 100 færre fast ansatte det var snakk om. Ikke leiearbeidere. Uansett så for hver verftsarbeider så gir ringvirkningene arbeid til mellom 5 og 6 personer utenom verftet. Det er svært verdifulle arbeidsplasser i små lokalsamfunn. Jeg vil si at det er trist når de forsvinner. Edit: Også tapet av 100 leiearbeidere er et stort problem for verftet, for trenger dem for å kunne levere skipene i h.t. kontrakt. Hadde det vært norske fagarbeidere å få tak i, så hadde det vært en annen sak. Men det er det ikke. Sovidt eg hugsar har verftet ca 400 tilsette. Maks 200 av dei er norske. Alle dei 101 som vart smitta av corona var utanlandske. Skipa som er under bygging skal leverast i 2020 og 2021 og dei har ingen fleire bygg på planen. Difor bør ikkje oppseiingane ha konsekvensar for skipa som er under bygging, men dei toler neppe fleire nedstengingar pga smitteutbrot. Karantenereglane gjer den utanlanske arbeidskrafta spesielt dyr. Ja det er trist at ingen nordmenn tek den fagutdanninga som trengst for å jobbe der, men slik er det. Då er det betre å flytte verftet til Polen eller Romania, der det finst folk som er interessert i slike jobbar. Eg ser ingen grunn til at Noreg skal bruke mykje pengar på å subsidiere arbeidsplassar for utlendingar. Utlendingane som jobbar der har liten tilknytning til lokalsamfunnet. 800 personar måtte i karantene pga utbrotet. Kommunen har 1400 innbyggjarar, og nedstenginga fekk store konsekvensar utanfor verftet. Endret 6. november 2020 av Sturle S Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Sturle S skrev (16 minutter siden): Ja det er trist at ingen nordmenn tek den fagutdanninga som trengst for å jobbe der, men slik er det. Då er det betre å flytte verftet til Polen eller Romania, der det finst folk som er interessert i slike jobbar. Eg ser ingen grunn til at Noreg skal bruke mykje pengar på å subsidiere arbeidsplassar for utlendingar. Utlendingane som jobbar der har liten tilknytning til lokalsamfunnet. 800 personar måtte i karantene pga utbrotet. Kommunen har 1400 innbyggjarar, og nedstenginga fekk store konsekvensar utanfor verftet. Så du tillegger ikke ringvirkningene som verftsdrifta har på næringslivet i distiktet noen betydning? Selv om det er påvist at for hver verftsarbeider så genereres det mellom 5 og 6 andre arbeidsplasser utenom. Det er i servicenæringer og leverandørindustrien bl.a. Syns du har noe vel snever horisont her. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 1 minute ago, Hanhijnn said: Så du tillegger ikke ringvirkningene som verftsdrifta har på næringslivet i distiktet noen betydning? Selv om det er påvist at for hver verftsarbeider så genereres det mellom 5 og 6 andre arbeidsplasser utenom. Det er i servicenæringer og leverandørindustrien bl.a. Tja, trur du dei arbeidsplassane vert generert av arbeidarar som bur i kommunen og har arbeidande kone og ungar i skule og barnehage, eller er det primært utlendingane som bur i brakker på verftsområdet som genererer dei lokale arbeidsplassane? Ikkje trur eg at veldig mange arbeidsplassar i leverandørindustiren i det distriktet heller vert påverka av at verftet får 100 færre tilsette. Det er nok dessutan flest innleigde utlendingar som arbeider der òg, som i resten av industrien. Ein kommune er klårt best tent med at dei som jobbar der er fast etablert i kommunen. Då genererer dei jobbar i kommunen heile livet, sjølv etter at dei er uføretrygda eller pensjonert og får trygd eller pensjon. Det same gjer familiane deira. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå