Nizzen Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) 5 minutes ago, scuderia said: Du kan ikke "tune" eller "tweake" deg til et raskere intel.. Du må kjøpe dyr strømforsyning, rådyr minne, overpriset HK og svinedyr vannkjøling. Også bruke masse til på "tune" alt sammen. Og når du har gjort og betalt for alt dette (og brukt mye mer penger) så er du kanskje noen få FPS raskere i noen spill men langt etter i alt som heter produktivitet. Gratulerer Brukeren er nok flaskehalsen i produktivitet, så cpu blir ikkje så viktig der Skal man rendre så er jo GPU tingen Er "produktivitet" viktig, så kjøper man jo ikkje mainstream uansett... Konfirmantcpuen i år er nok usnsett 5600x og 5900x Endret 20. november 2020 av Nizzen Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 28 minutes ago, Nizzen said: De beslaglegger også pengene hele tiden mens man venter på varene. Dette er ikke riktig. I alle fall ikke for meg. Det ble plassert en reservasjon på beløpet, men det ble frigitt igjen etter noen dager. Samme praksis jeg har opplevd fra Komplett og. Hvordan de bestiller inn vet jeg ikke, men at de er talentløse støtter jeg gjerne Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Da ble det X570 TOMAHAWK og en Cooler Master 750W PSU på komplett. Totalen kom på 2598,-. Ganske fornøyd med det. Da mangler man bare RAM og en god NVMe disk. 1 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 1 minute ago, Sjalottløk said: Da ble det X570 TOMAHAWK og en Cooler Master 750W PSU på komplett. Totalen kom på 2598,-. Ganske fornøyd med det. Da mangler man bare RAM og en god NVMe disk. Ser komplett har tilbud på MP600. Men vet ikke om de diskene er noe spes bra? 1 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Just now, magnusavr said: Ser komplett har tilbud på MP600. Men vet ikke om de diskene er noe spes bra? Takk for tipset. Har kikka litt på de, og det ser ut som gode disker utifra noen kjappe søk. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 12 minutes ago, Sjalottløk said: Da ble det X570 TOMAHAWK og en Cooler Master 750W PSU på komplett. Totalen kom på 2598,-. Ganske fornøyd med det. Da mangler man bare RAM og en god NVMe disk. Hvordan klarte du den prisen der? Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) 1 minute ago, scuderia said: Hvordan klarte du den prisen der? https://www.komplett.no/product/1135157/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/cooler-master-mwe-bronze-v2-750w https://www.komplett.no/product/1164355/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-mag-x570-tomahawk-wifi-hovedkort Klubbpris på PSUen Cooler Master MWE Bronze V2 750W 599,- MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI hovedkort 1999,- Endret 20. november 2020 av Sjalottløk La til oversikt over pris 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Til andre som sliter med defekt vifte med høy slurelyd på X570 her er et par tips. Jeg snakker da ikke om den vanlige hvinelyden i enkelte RPMs men slurelyden alle med dårlig chipsetvifte implementasjon vil få etterhvert. - Å slå maskinen av trigger det som regel (ha den på mest mulig). Når RPM endrer seg i Windows blir den ofte borte igjen. - Romtemperatur rundt 17 grader ser ut til å trigge at temp rundt vifteaksling/rotor synker under 58c som ofte trigger lyden. - Forskjellige RPMs er mer utsatt, lag vifteprofil som alltid holder viften utenfor disse områdene. - Kjøre en bench eller 3 for å varme opp maskinen litt. Et annet tips er at når du fjerner SB shielden for å montere M.2 drives får du tilgang til skruen til vifta. Skru løs vifta og ha 1 dråpe maskinolje i her. Tørk av det overflødige og sett den på igjen. På mitt hovedkort oppstod ulyden etter ca. 8 måneders alder på hovedkortet. Endret 20. november 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Fjernet noen innlegg pga. personangrep. Hold dere saklige og hold en god tone! Klage på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 2 hours ago, magnusavr said: Ser komplett har tilbud på MP600. Men vet ikke om de diskene er noe spes bra? Overprisa og middels god. Sx8200pro er fortsatt best pris/ytelse selv med dette "tilbudet" Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 1 hour ago, Theo343 said: Til andre som sliter med defekt vifte med høy slurelyd på X570 her er et par tips. Jeg snakker da ikke om den vanlige hvinelyden i enkelte RPMs men slurelyden alle med dårlig chipsetvifte implementasjon vil få etterhvert. - Å slå maskinen av trigger det som regel (ha den på mest mulig). Når RPM endrer seg i Windows blir den ofte borte igjen. - Romtemperatur rundt 17 grader ser ut til å trigge at temp rundt vifteaksling/rotor synker under 58c som ofte trigger lyden. - Forskjellige RPMs er mer utsatt, lag vifteprofil som alltid holder viften utenfor disse områdene. - Kjøre en bench eller 3 for å varme opp maskinen litt. Et annet tips er at når du fjerner SB shielden for å montere M.2 drives får du tilgang til skruen til vifta. Skru løs vifta og ha 1 dråpe maskinolje i her. Tørk av det overflødige og sett den på igjen. På mitt hovedkort oppstod ulyden etter ca. 8 måneders alder på hovedkortet. Når jeg leser dette, så lurer jeg på om jeg skal avbestille og bytte til B550. Hmm 1 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 25 minutes ago, Sjalottløk said: Når jeg leser dette, så lurer jeg på om jeg skal avbestille og bytte til B550. Hmm ASUS ROG Strix B550-E GAMING hovedkort - AMD Socket - Komplett.no er vel ett topp valg. Så lenge du ikke har for mange nvme disker. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Nizzen skrev (51 minutter siden): Overprisa og middels god. Sx8200pro er fortsatt best pris/ytelse selv med dette "tilbudet" SX8200 "Pro" har blitt degradert med nyere revisjoner, nå er den like bra/dårlig som vanlig SX8200 Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 38 minutes ago, N o r e n g said: SX8200 "Pro" har blitt degradert med nyere revisjoner, nå er den like bra/dårlig som vanlig SX8200 Så hva er ett bra ssd valg i dag da? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 magnusavr skrev (8 minutter siden): Så hva er ett bra ssd valg i dag da? Hvis du er villig til å godta halvert TBW fordi Samsung bruker TLC så er 980pro i hvert fall et valg jeg har tatt etter mye research. Får nesten se hva andre sier om det er et "bra" valg. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Just now, Dudeliduu said: Hvis du er villig til å godta halvert TBW fordi Samsung bruker TLC så er 980pro i hvert fall et valg jeg har tatt etter mye research. Får nesten se hva andre sier om det er et "bra" valg. 1TB 980 pro koster jo nesten det samme som 2TB sx8200 pro Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 magnusavr skrev (4 minutter siden): 1TB 980 pro koster jo nesten det samme som 2TB sx8200 pro Jepp. Liten tvil om at XPG8200pro er mer kost-effektiv for lommeboken. Men 980 pro er hakket hvassere da. https://www.legitreviews.com/adata-xpg-sx8200-pro-ssd-1tb-review_215091/4 https://www.legitreviews.com/samsung-ssd-980-pro-review-1tb-500gb-capacities-benchmarked_222142/4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) 1 hour ago, N o r e n g said: SX8200 "Pro" har blitt degradert med nyere revisjoner, nå er den like bra/dårlig som vanlig SX8200 Hmmm. Link til dette er testet? Kanskje bra jeg har 4 stk sx8200pro da. Edit: tror jeg fant noe om det https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/adata-xpg-sx8200-pro-controller-change Aner en skandale som ocz gjorde, da de byttet ut nand til myyye dårligere brikker Endret 20. november 2020 av Nizzen Lenke til kommentar
G Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Hvordan kommer den gamle innstallasjonen til å takle overgangen fra Zen2 til Zen3, tenker på Windows 10 da først og fremst. Har tenkt å kjøre Zen3 på Zen2 innstallert OS først til jeg får ominnstallert til ny SSD. Utover Windows-lisens jalla, kan man komme til å oppleve noe kjipt? Er det ting man bør avinnstallere i forkant av cpu-bytte, f.eks. AMD chipset filer eller noen andre ting? Endret 20. november 2020 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 14 minutes ago, Nizzen said: Hmmm. Link til dette er testet? Kanskje bra jeg har 4 stk sx8200pro da. Edit: tror jeg fant noe om det https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/adata-xpg-sx8200-pro-controller-change Aner en skandale som ocz gjorde, da de byttet ut nand til myyye dårligere brikker Kanskje S50 Lite kom i skyggen av den som en ikke så altfor mye bedre Sep.-2020-lansert PCIe 4.0 SDD? https://www.tomshardware.com/reviews/adata-xpg-gammix-s50-lite-m-2-ssd-review Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå