Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Er poststemming juks?

Anbefalte innlegg

Gomby skrev (16 minutter siden):

Burde kanskje tenkt på det før de tydde til valgfusk.

-citation needed.

Den eneste dokumenterte valgjuksen er det republikanerene som står for.

Først saboterte republikanerene postens evne til å håndtere post, gjennom ødeleggelse av fungerende skattepenge-finansierte sorteringsmaskiner:

https://www.motherjones.com/politics/2020/08/dejoy-says-usps-wont-reinstall-more-than-600-removed-mail-sorting-machines/

Og nå mangler 300 000 stemmer som skulle vært levert av USPS -- i strategiske stater for det republikanske partiet hvor demokratene var forventet å ha majoriteten av poststemmene -- og ledelsen for USPS nektet og fortsetter å nekte å iverksette tiltak for å sørge for at disse poststemmene blir funnet og levert til telling.
Det er stemmer som er levert innenfor fristene for innlevering, så det er per enhver moralsk forståelse av demokrati et pågående forsøk på valgjuks.

https://www.businessinsider.com/federal-judge-sullivan-usps-louis-dejoy-mail-voting-problems-2020-11

https://www.washingtonpost.com/business/2020/11/03/election-ballot-delays-usps/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

-citation needed.

Alle indikasjoner tyder på det.

https://thefederalist.com/2020/11/04/yes-democrats-are-trying-to-steal-the-election-in-michigan-wisconsin-and-pennsylvania/

Er også langt mer uregelmessigheter jeg kan ramse opp men akkurat nå gidder jeg ikke.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
18 minutes ago, Red Frostraven said:

-citation needed.

Er vel mer dokumentert valgjuks enn som så? Masse videoer på nettet som viser Trump-supporterne mens de prøver å skremme bort Biden-velgere. Å skremme bort velgere er i min bok valgjuks.

Lenke til kommentar

Joda. Og så får mennesker med ikke-vestlige og afro-afrikanske navn stemmene sine forkastet grunnet mismatch i signaturen betydelig mye oftere.

PingEnt skrev (12 minutter siden):

Er vel mer dokumentert valgjuks enn som så? Masse videoer på nettet som viser Trump-supporterne mens de prøver å skremme bort Biden-velgere. Å skremme bort velgere er i min bok valgjuks.

...

Det er minst 300 000 stemmer som skulle vært levert av USPS som mangler -- og republikanerene nekter å iverksette tiltak for å finne dem og levere dem inn til telling.

---

Dernest blir minoriteter sine stemmer forkastet i forstyrrende stor grad sammenlignet med folk med "hvite navn":
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/10/signature-matching-is-the-phrenology-of-elections/616790/

Disse får ikke vite om at stemmen er forkastet før ETTER valget er ferdig -- slik at de aldri får muligheten til å korrigere underskriften sin eller stemme i person. De kunne åpenbart fått beskjed med en gang -- men republikanerene har kjempet for retten til å kaste ut stemmer uten å si i fra før etter valget i en rekke stater.

---

Deretter så kommer forsøkene på å stoppe folk fra å stemme, gjennom begrensninger på stemmelokaler, og "voter indimidation" på en tredjeplass over dokumentert valgjuks og valgpåvirkning.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Deretter så kommer forsøkene på å stoppe folk fra å stemme, gjennom begrensninger på stemmelokaler, og "voter indimidation" på en tredjeplass over dokumentert valgjuks og valgpåvirkning.

Du elsker å spy ut bullshit og ikke-problemer.
Hvor skjedde det voter intimidation egentlig? Mener du den robot-telefonen i går? Eller de tre-fire hendelsene med enkeltpersoner spredd utover hele landet? Noe som er statistisk signifikant lavere enn en normal dag ellers i året.

Den største nyheten med tanke på disruption av normale stemmer er en vannlekkasje. Men du mener vel det var Trump som personlig stod for den også antar jeg.

-------------------

Ang. om poststemmer er juks: Ja det vil det nok alltid være. Fra begge sider. Ikke fordi dette er planlagt fra øverste hold, men fordi det er svært mange uærlige mennesker i verden. Eneste løsning man kan bruke for å noenlunde forsikre seg mot juks er å bruke IoT logistikk chips, men troooor ikke det er noen fullverdige på markedet enda selv om mange holder på å utvikle lignende produkter.

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar

...hva med å faktisk diskutere de to problemene som faktisk er store da, i stedet for å diskutere det minste..?

Men jeg har ett spørsmål angående det minste av de tre problemene også; hvor mange stemmer må påvirkes før det er moralsk galt å drive med blokkader av veier og å bruke pepperspray mot folk og presse busser av veien..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...hva med å faktisk diskutere de to problemene som faktisk er store da, i stedet for å diskutere det minste..?

Hvor mange stemmer må påvirkes før det er moralsk galt..?

Hvorfor i all verden drar du frem ikke-problemer gang på gang da? Det er blant annet dette jeg mener med at du hele tiden pøser på med altfor mye urelatert stoff, ofte stoff som ikke henger på greip, noe som bare sliter ut en motstander uten faktisk diskusjon. 

Jeg redigerte forrige kommentar forresten

Lenke til kommentar

Altså -- nå var det konkret 300 000 stemmer i strategiske stater for republikanerene, hvor en majoritet av stemmene som har 'forsvunnet' er demokrater sine, som republikanerene som leder USPS nekter å lete etter -- selv om de er dømt til å oppdrive dem og levere dem inn til telling.

Og hvis du leser oppover litt, så var det ikke jeg som tok opp voter intimidation -- jeg har ingen oversikt over skalaen, eller omfanget -- men posten før meg, og jeg bare rangerte problemene slik jeg forstår dem.

300 000 innleverte men manglende stemmer fordelt på tre stater er det største problemet.

Det nest største problemet er de tusenvis av forhåndsstemmene til minoriteter som blir forkastet -- som ikke blir varslet før etter valget.

...og så kommer voter indimidation og det at republikanske senatorer plasserer ett valglokalene per distrikt på steder hvor det er vanskelig å komme seg til med buss eller til fots.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Og hvis du leser oppover litt, så var det ikke jeg som tok opp voter intimidation -- jeg har ingen oversikt over skalaen, eller omfanget -- men posten før meg, og jeg bare rangerte problemene slik jeg forstår dem.

Jeg så ikke det. Beklager.

Ellers er nok ikke de manglende stemmende noe ondskapsfullt med overlegg, men det er likevel så klart svært alvorlig. De er forresten spredt over både røde og blå distrikter over hele landet, hvor de to største manglene er fra California og Utah

Lenke til kommentar

...hvorfor tror du at republikanerene jobbet for å fjerne fungerende postsorteringsmaskiner og kom med vikarierende argumenter for årsakene til at de fjernet dem, som åpenbart var løgn -- i og med at de har blitt dømt til å sette opp igjen fungerende postsorteringsutstyr kjøpt for skattebetalerene sine penger, men i mange tilfeller i stedet har ødelagt utstyret -- ødelagt fungerende utstyr som utelukkende gjorde postsystemet mer effektivt -- i hensikt å hindre utstyret i å kunne bli brukt igjen..?

Øke effektiviteten?
Gjøre seg klar til å ikke sortere så mye post, i et valgår, mens maskinene fremdeles fungerer og er en ressurs så lenge levetiden deres fremdeles er god?

Akkurat samtidig som at Trump kritiserer poststemmer, og ansetter en av eierene av USPS sin konkurrent til å lede posten, og som umiddelbart angriper systemet som håndterer politisk post.

De fikk rettsordre om å sette maskinene opp igjen:
https://www.govexec.com/management/2020/09/following-court-order-usps-instructs-employees-restore-extra-mail-trips-and-some-processing-machines/168744/

USPS får ordre fra DeJoy, ansatt av Trump, om å ikke koble opp igjen fungerende maskiner etter at flere USPS-anlegg ble tatt i å ikke kaste fungerende kostnadssparende maskineri på søppeldyngen slik de fikk beskjed om:
https://edition.cnn.com/2020/08/20/politics/usps-reconnect-sorting-machines/index.html

---

Og ikke minst: De ble beordret av retten å finne poststemmene før valget, og deg er blant annet over 7000 stemmer i Wisconsin, som absolutt kunne være utslagsgivende, spesielt om man tar hensyn til at republikanerene ønsket seg høyere tall for savnede poststemmer:

Opprør i USPS og dommer om å slutte med sabotasje og å gjenopprette utstyr er det eneste som ikke gjorde sabotasjen grovere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Psykake said:

Elden kunne ha skrevet nøyaktig samme brev vedrørende Laila sin uskyld og det ville hatt like stor verdi. 

Ja, og de som har flyttet vil trolig være både republikanere og demokrater. Altså å få fjernet f.eks 5000 velgere ville kanskje redusere forspranget til Biden med 1000 stemmer.

Sannsynligvis vinner Biden Nevada med over 30.000 stemmer, så dette søksmålet blir da *fullstendig* irrelevant. Spesielt når man tar hensyn til at Biden ikke trenger Nevada for å vinne.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...