Redaksjonen. Skrevet 4. november 2020 Del Skrevet 4. november 2020 Volvo åpner ny lab for elbilmotorer Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Her er det bare å vente på neste generasjon bil, skjønner jeg. Er det ineffektiv motor som ødelegger for rekkevidden på Polestar 2? Jeg hadde følt meg litt snytt nå om jeg hadde kjøpt den bilen. Nå kommer det riktignok alltid noe nytt og bedre, men dette er en stor endring. Nærmest en innrømmelse av at førstegenerasjon er shait. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Dovreekspressen skrev (8 minutter siden): Her er det bare å vente på neste generasjon bil, skjønner jeg. Er det ineffektiv motor som ødelegger for rekkevidden på Polestar 2? Jeg hadde følt meg litt snytt nå om jeg hadde kjøpt den bilen. Nå kommer det riktignok alltid noe nytt og bedre, men dette er en stor endring. Nærmest en innrømmelse av at førstegenerasjon er shait. Kjenner en som er veldig lettet for å ha droppet Polestar 2 kjøpet av ett par andre små grunner. Han får ID4 i januar i stedet. Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 En lite effektiv motor er vel hovedgrunnen til at polestar har dårligere rekkevidde en andre i samme klasse. Er nok stor forbedringspotensial, og kanskje de også kan få bilen til å slutte å stoppe av seg selv. Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) Dovreekspressen skrev (1 time siden): Er det ineffektiv motor som ødelegger for rekkevidden på Polestar 2? [SNIP] Nærmest en innrømmelse av at førstegenerasjon er shait. Ikke akkurat. Det er mer en 'innrømmelse' av at drivverket er bilen. Har du ikke innomhus kontroll på utvikling og produksjon av drivverk, så er du ikke lenger en bilfabrikk, snarere et stylinghus. Endret 5. november 2020 av 1P4XZQB7 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Med de rekkevidden vi snakker om i denne klassen, utgjør nok forskjell i effektivitet i motor neppe sørlig mer enn 10-15km. Volvos og Polestars høye forbruk skyldes nok Først og fremst høy luftmotstand og høy vekt. Alt er et kompromiss. Noen er villige til å ofre litt av rekkevidden for bra utseende, bra støyisolasjon og maksimal sikkerhet, andre er det ikke. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Dovreekspressen skrev (1 time siden): Her er det bare å vente på neste generasjon bil, skjønner jeg. Er det ineffektiv motor som ødelegger for rekkevidden på Polestar 2? Jeg hadde følt meg litt snytt nå om jeg hadde kjøpt den bilen. Er en fyr som rapporterer om 3kWh/100 mindre i forbruk en fra før innkallelsen, så det blir spennende å se litt tester nå i etterkant. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Spørs om ID4 var så mye bedre valg, den har veldig mye problemer den også. Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 oophus skrev (1 time siden): Er en fyr som rapporterer om 3kWh/100 mindre i forbruk en fra før innkallelsen, så det blir spennende å se litt tester nå i etterkant. Hvis det er riktig, så er det jo bra. Og tilsvarende ille at de slapp bilen med så dårlig optimalisering. Men om det blir fikset så blir alle fornøyd. Veldig fin bil. Synd med alle problemene. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Dovreekspressen skrev (14 minutter siden): Hvis det er riktig, så er det jo bra. Og tilsvarende ille at de slapp bilen med så dårlig optimalisering. Men om det blir fikset så blir alle fornøyd. Veldig fin bil. Synd med alle problemene. Ja, er synd men det vil nok dessverre ikke være så uvanlig. Prototype utstyr som er produsert og testet før de går inn i test-biler og fungerer kjempe bra, kan kjapt gå litt adundas med masseproduksjon av det samme utstyret. Særlig om man har underleverandører som finner på å ville spare litt på utstyr innimellom her. Nå er det jo vanskelig å vite hva som har skjedd, men slike ting har jo foregått før. Får satse på at Polestar bytter underleverandør for akkurat denne saken, om det er derifra problemet kom ifra. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) Olavxxx skrev (22 timer siden): Spørs om ID4 var så mye bedre valg, den har veldig mye problemer den også. Det er vel ID.3 som har store problemer. ID.4 er vel ikke lansert enda. Får håpe at problemene som ID.3 har er løst før ID.4 kommer i salg. https://www.tv2.no/broom/11758954/ Endret 6. november 2020 av Hanhijnn La inn link 1 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Det er gledelig og se at mange bilprodusenter har stoppet utvikling av nye Dieselmotorer og det er nok helt ut for alt salg av Diesel om noen få år. Flere burde se mot Tesla sine åpne patenter der de gratis har delt ut nesten 10.000 patenter om hvordan lage en bra elbil som er effektiv. Tesla er i en helt egen klasse der. F.eks kan du kjøre en Tesla X med tilhenger, med samme forbruk som en polestar eller Audi etron, bruker på samme distanse UTEN henger. Det er klasse forksjell! jeg har kjørt 100.000km m min tesla med henger og like langt uten henger, enda ikke byttet noen deler på bilen, uten om vindusviskerblad og en baklykt som hadde fukt inni. 3 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Ja Audi e-tron og kusinene har jo fått testet seg litt på markedet i det minste. Da får vi se om Volvo slipper unna en motorbytte tilbakekalling/bytterunde slik Tesla måtte i "gamledager(2014)". VW går på samme 12v batterismellen som Tesla gjorde også. Godt de har 100års erfaring og ikke får slike Tesla feil.... 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Ano__Nym skrev (51 minutter siden): VW går på samme 12v batterismellen som Tesla gjorde også. Godt de har 100års erfaring og ikke får slike Tesla feil.... Feilen er nok noe de aldri har kunnet fått erfaring med fra tidligere gitt. Det er snakk om en bug som gjør at bilen settes på "vent" modus. Litt som det trikset TB brukte for å tvinge varmeapparatet til å være på, selv uten folk i setet. Altså folk trykker på parkeringsbremsen, og i tillegg trykker på start knappen. Feil prosedyre, med en forhåpentligvis enkel fiks. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) 40 minutes ago, oophus said: Feil prosedyre, med en forhåpentligvis enkel fiks. Blir litt som når Apple hadde problemer med dekningen på en telefonmodell, og de sa til de berørte kundene at "du holder den feil". Burde jo ikke være mulig. Endret 6. november 2020 av Complexity 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Complexity skrev (10 minutter siden): Blir litt som når Apple hadde problemer med dekningen på en telefonmodell, og de sa til de berørte kundene at "du holder den feil". Burde jo ikke være mulig. Du sammenligner en software feil med en design-feil. Det burde ikke være noe problem å forandre på metoden start-knappen fungerer på, når man tar av setebeltet og skal ut av bilen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå