NoBo Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Lenge siden jeg har handlet hos Platekompaniet i Oslo City antar at de fremdeles(?) har et greit utvalg i den fysiske butikken, det meste kan selvfølgelig skaffes via nettbutikken men hands-on på spesielle utgivelser er ikke å forakte 👍 Litt nostalgi 😊 I forbindelse med en ryddesjau fant jeg et gavekort (selvfølgelig ubrukt 🫣🤯) fra freerecordshop[dot]no og på baksiden av ‘omslaget’ til gavekortet var en liste over butikkene; Kortet hadde utløpsdato i 2006 så kanskje fra 2004/2005 🤔 3 Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 NoBo skrev (31 minutter siden): Lenge siden jeg har handlet hos Platekompaniet i Oslo City antar at de fremdeles(?) har et greit utvalg i den fysiske butikken, det meste kan selvfølgelig skaffes via nettbutikken men hands-on på spesielle utgivelser er ikke å forakte 👍 Litt nostalgi 😊 I forbindelse med en ryddesjau fant jeg et gavekort (selvfølgelig ubrukt 🫣🤯) fra freerecordshop[dot]no og på baksiden av ‘omslaget’ til gavekortet var en liste over butikkene; Kortet hadde utløpsdato i 2006 så kanskje fra 2004/2005 🤔 Herlig nostalgi der ja, nesten litt som film og musikkbutikkenes versjon av de eldre iskrem kartene fra kiosker og butikker på 80 og 90-tallet. Kan vel greit krysse av samtlige besøk i butikkene lokalisert i Oslo på den tid, med Egertoget og Gunerius som de to man besøkte oftest. Samtlige gikk vel etter hvert over til å bli kjøpt opp av Gamestop, hvor en også kunne gjøre mye godkjøp av bruktfilm. Platekompaniet ved Oslo City har stadig et solid utvalg på filmfronten, men er oftest mest innom for å se hva de har i import/utlands hyllene, ettersom det er her fristelsene gjerne havner, og pengene sitter veldig løst. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 https://recordstores.love/ finner kanskje en butikk ikke langt unna 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 On 6/8/2023 at 5:12 PM, Marinade87 said: Jeg er egentlig glad for at tiden med CDer og andre fysiske medier er forbi, og at den digitale verden har overtatt. Det er blitt mye lettere og man har nesten all musikk man ønsker, tilgjengelig hvor som helst. LOL! Joda, helt til de bestemmer seg for at musikk X ikke lengere skal være på platformen. Streaming er ikke noe annet enn leie og det er bra at kidza også begynner å skjønne det. Det slår aldri fysisk media og privat media-server. 1 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. desember 2024 Del Skrevet 31. desember 2024 Svar skrev (10 timer siden): LOL! Joda, helt til de bestemmer seg for at musikk X ikke lengere skal være på platformen. Streaming er ikke noe annet enn leie og det er bra at kidza også begynner å skjønne det. Det slår aldri fysisk media og privat media-server. Dette er bokstavelig talt grunnen til at jeg har gått over til å kjøpe film og musikk selv. Stort sett fysisk, men så lenge det er film/musikk-nedlastinger du selv kan ta backup av, så funker det også. Jeg ble så lei av musikk, film og TV-serier som forsvant i tide og utide, til tross for at jeg trolig har brukt mer penger på streaming-tjenester enn jeg ville brukt på fysiske mediekjøp i samme periode. De "smartingene" som fant ut at befolkningen er dum nok til å gledelig betale en fast månedspris for å kunne leie innhold (som innholdsleverandøren når som helst kan fjerne uten varsel), skulle hatt Nobelpris i svindel. Enn så lenge blir det meste av film og musikk fremdeles utgitt fysisk, og jeg kommer til å gjøre mitt for at det fortsetter slik. Derfor kjøpte jeg senest for et par uker siden "Alien: Romulus" på BluRay hos PlayCom her i Bergen, fremfor å streame den. 2 1 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet torsdag kl 09:50 Del Skrevet torsdag kl 09:50 Ramjes er så populær at det skal lages lokal musikal gjennom tidene om butikken hans. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 09:56 Del Skrevet torsdag kl 09:56 Kinski skrev (På 4.11.2020 den 15.35): Nå tenkte jeg på ferdig innspilte album og slikt. Oslo er i alle tilfeller altfor langt unna for meg. Ja, man har i dag nettet, men iblant kan det være greit å eie noe fysisk. Du kjøper fysiske CDer -som faktisk har bedre lydkvalitet- på nettet og får de levert hjem til deg. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 09:58 Del Skrevet torsdag kl 09:58 Kajac skrev (På 31.12.2024 den 14.47): Enn så lenge blir det meste av film og musikk fremdeles utgitt fysisk, og jeg kommer til å gjøre mitt for at det fortsetter slik. Derfor kjøpte jeg senest for et par uker siden "Alien: Romulus" på BluRay hos PlayCom her i Bergen, fremfor å streame den. Jeg har en mistanke om at de aller fleste kun har digital tilgang på filmene og musikken sin i dag. Hva fjør du den dagen BlueRay-spilleren din svikter og du ikke får erstattet den? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet torsdag kl 19:14 Del Skrevet torsdag kl 19:14 Orion666 skrev (9 timer siden): Jeg har en mistanke om at de aller fleste kun har digital tilgang på filmene og musikken sin i dag. Hva fjør du den dagen BlueRay-spilleren din svikter og du ikke får erstattet den? Jeg har to BluRay-spillere og tre DVD-spillere. Kan også spille av på PCen. Om det ikke er nok, så er det trolig lenge til det ikke blir laget BluRay-spillere lenger. Det lages tross alt fremdeles kassettspillere, flere tiår etter at kassetten ble erklært død.. Når det kommer til musikken har jeg også rippet alt til MP3. Først og fremst for å kunne høre på farten, men det er jo en slags backup også, selv om kvaliteten ikke er 100 % CD-kvalitet. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet torsdag kl 21:54 Del Skrevet torsdag kl 21:54 Kajac skrev (2 timer siden): Jeg har to BluRay-spillere og tre DVD-spillere. Kan også spille av på PCen. Om det ikke er nok, så er det trolig lenge til det ikke blir laget BluRay-spillere lenger. Det lages tross alt fremdeles kassettspillere, flere tiår etter at kassetten ble erklært død.. Når det kommer til musikken har jeg også rippet alt til MP3. Først og fremst for å kunne høre på farten, men det er jo en slags backup også, selv om kvaliteten ikke er 100 % CD-kvalitet. Det var bra!👍🏻 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå