Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverkskabel på mål - hvor?


Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Hvor mange meter trenger du med margin? Jeg er trygg på at Kjell kan hjelpe deg, eller en av produsentene...

Jeg har målt det veldig røft til rett over 20 meter. Legg til 2 vegger, litt kapp og noe ekstra å gå på så må jeg nok ha minst 22m. 25 meteren på Kjell koster 300, mens 100 meter på biltema koster 469. For 170 kroner tenkte jeg at jeg like godt kan få 75m ekstra i samme slengen. Får da også kjøpt plugger og tang på samme butikk og slipper å kutte av eksisterende plugger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Jeg har målt det veldig røft til rett over 20 meter. Legg til 2 vegger, litt kapp og noe ekstra å gå på så må jeg nok ha minst 22m. 25 meteren på Kjell koster 300, mens 100 meter på biltema koster 469. For 170 kroner tenkte jeg at jeg like godt kan få 75m ekstra i samme slengen. Får da også kjøpt plugger og tang på samme butikk og slipper å kutte av eksisterende plugger.

Da er de det vel bare å kjøpe på Kjell eller Biltema? Og resten kan vel selges på Finn?

Jeg ville ikke hatt 75m liggende, men Finn.no er en mulighet.

Lenke til kommentar

Jeg trakk cat5e her i huset i fjor. 

Dro ut coaxen som lå i trekkerøret. 

Kjøpte en 50m (tror jeg det var) ferdig med plugger, fant midten av denne og dro denne gjennom, slik at begge endene med pluggene på befant seg i den ene enden av røret og midten av de 50 meterne befant seg i den andre enden. 

Så klipte jeg den i to ved midten og koblet ledningene til et dobbelt vegguttak. 

Fungerer helt fint. 

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke hatt 75m liggende, men Finn.no er en mulighet.

Siden jeg ikke bor i Oslo har jeg plenty med lagringsplass, så jeg ser ikke så tungt på det ;)

1Dr.E skrev (1 minutt siden):

Jeg trakk cat5e her i huset i fjor. 

Dette er et helt nytt rekkehus med veldig dårlig WiFi-signal(ikke spør, det temaet er ferdig undersøkt) så jeg har ikke noen ubrukte/gamle trekkerør å bruke. Jeg angrer meg jo i hjel på at jeg ikke ba om å få trukkket nettverk til soverommene, men nå skal hvertfall kontoret få egen kabel etter jeg har revet meg nok i håret for denne gang. Blir nok dessverre nødt til å trekke langs gulvlist, men den blir bare synlig i en bod, vaskerom og på selve kontoret/gjesterommet langs gulvlisten så kona har godkjent det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...