Gå til innhold

To bachelorer, lønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du fortjener ikke mer i lønn en hva jobben du er ansatt til betaler, og ofte er dette til forhandling når du blir ansatt så da er det opp til deg og overbevise arbeidsgiver at du er verd mer i lønn, dog om en med bare en bachelorer kan utføre jobben uten problemer og gjøre det for mindre penger så ender du opp uten jobb. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tja, det spørs kor du jobbar og kva som er lønnspolitikken på din arbeidsplass. Eg kjenner til arbeidsplassar der to bachelorgrader er sidestilt med mastergrad i både lønn og stillingstittel. Føresetnaden er då sjølvsagt at begge bachelorgradene er relevante for stillinga.
Så vidt eg kjenner til er det vel berre lærarane som opererer med lønnsavtalar der ein får betalt per studiepoeng uavhengig av om det er relevant eller ikkje.

Eg tenker at det bør være innafor at du med minst 270 studiepoeng frå høgskule/universitet ikkje bør stille så veldig langt frå lønnsnivået til ein kandidat med mastergrad og 300 studiepoeng, forutsatt sjølvsagt at du bruker både ingeniør og IT kompetansen din fult ut. Bruker du berre eine bachelorgraden så er det rett at du får lønn utifrå den kompetansen som arbeidsgiver kan nyttegjere seg av. Ligg du ein plass midt i mellom der kompetansen frå bachelor nummer to blir delvis brukt så bør du få uttelling på det.

Ingeniørfag og IT ligg såpass nært kvarandre at om du ikkje får uttelling i jobben du har i dag så burde det ikkje være veldig vanskeleg å finne ein jobb der du kan bruke begge bachelorgradene og dermed også få betalt for den kompetansen.
Hadde du hatt bachelor i ingeniørfag og bachelor i folkekunst så hadde det nok vært litt verre å finne ein jobb der du treng begge delar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...