G Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 3 minutes ago, Thorny said: Tror det dreier seg mest om Trump som et protest-fenomen. Det jeg har hørt via to venner som ser ut å ha havnet på støttesiden til Trump er at han har gjort så sable mye bra for amurica. Han ene bekjente mistenker jeg at gir han norsk sympatistøtte pga. religiøst og han andre er jeg litt usikker på. Men for begge to så har jeg en følelse av at de har arvet andre folks syn mhp. Trump. Altså argumentasjon fra venners venner som har påvirket disse to svært ulike vennene mine. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 G skrev (7 minutter siden): Hvorfor er enkelte nordmenn så glade i Trump egentlig? Har det religiøs bakgrunn siden det er snakk om religionsforsvarerpartiet Republikanerne? Godt spørsmål, feil tråd? Ta det i denne tråden så er jeg gjerne med på en diskusjon: -k 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 5 minutes ago, knutinh said: Godt spørsmål, feil tråd? Ta det i denne tråden så er jeg gjerne med på en diskusjon: -k Done Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 15 hours ago, 0laf said: Slik har systemet vært siden 1880, det er et rettferdig og et godt system, i et land som er en føderasjon av stater. Rettferdig og godt vil jeg ikke påstå det er. Vinneren tar alt prinsippet er vel ikke spesielt rettferdig, og jeg er heller enig med indexen https://en.m.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index som sier det er et demokrati med "feil". Et valg som er så viktig som kjernen i demokratiet burde hatt samme regler for hver eneste stat satt på føderalt nivå. Alt fra når stemmer skal slutte å telles, og til hvordan de praktiserer valgmenn. Det burde vært et samkjørt system over hele linja. Og 270 valgmenn er jo ikke spesielt forenelig om et tredje parti skulle se dagens lys, men de har jo ordninger for dette også. Men jeg heller mer mot Nebraska og Maine sine modeller, hvor valgmenn deles ut etter stemmer og ikke vinneren tar alt. 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Georgia: Stemmer fra Gwinnett County som er en av forstedene til Atlanta er ventet snart. Her er det forventet at Biden vil dra ytterligere fra Trump. Biden leder de foreløpige stemmene i fylket med 58.3% - 40.4%. Endret 6. november 2020 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Bernie med mange mange fleire forutsåg taktikken til Trump og kulten hans. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Skjer tydeligvis mer i PA også snart: Philadelphia will have another vote count update in "the next hour or two," city commissioner says Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 45 minutes ago, G said: Biden burde jo brukt slogans som "Make America Healthy Again". Men, det hadde jo være en tøff oppgave å skulle få til da. "Make the truth true again" -Biden 2020 27 minutes ago, G said: Hvorfor er enkelte nordmenn så glade i Trump egentlig? Har det religiøs bakgrunn siden det er snakk om religionsforsvarerpartiet Republikanerne? Fordi han er mot innvandring. Er du mot innvandring, ( eller passe på oss selv mot alle de farlige andre), så er det en gruppe mennesker som vil følge deg gjennom absolutt alt. 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Pallehysa skrev (6 minutter siden): Bernie med mange mange fleire forutsåg taktikken til Trump og kulten hans. Jeg for en måned siden: Spoiler xRun skrev (På 11.10.2020 den 19.49): Det er etpar ting man ofte ser ifbm. valget, på kvelden og dagene etter, som er så vanlig at de har fått egne uttrykk. Disse brukes riktignok i andre sammenhenger også, men er beskrivende for ting man ser ifbm. valget. "Red mirage" er når de direkte avgitte stemmene i valglokaler telles opp, hvor det kan se ut som republikansk seier tidlig i opptellingen. "Blue shift" er når poststemmer legges til. Det varierer litt mellom stater, men noen steder tillates ikke opptelling av poststemmer før valgdagen, selv om de er mottatt før valget. De aksepteres også mottatt noen dager etter valget, dersom de er poststemplet senest valgdagen, bla. i Florida. Statistikk fra tidligere valg indikerer en tendens til at flere demokrater enn republikanere stemmer via post. Oversikt over når de forskjellige statene starter telling av poststemmer: https://ballotpedia.org/When_states_can_begin_processing_and_counting_absentee/mail-in_ballots,_2020 Dermed ventes det at opptellingen av alle stemmene, som kan ta lengre tid enn vanlig pga. pandemien, trolig vil gi en dreining i favør av demokratene etter selve valgkvelden. Dette vil trolig være en enda større faktor i år enn de fleste tidligere valg, pga. pandemien og at flere vil unngå å samles i køer utenfor og inne i valglokaler. Noen vil naturligvis hevde at det er "rigged" eller "fraud". Det skjer ved omtrent hvert valg. Etter valget går det flere dager før valgresultatet i hver stat blir sertifisert, og vinnere (reps, senatorer, president etc.) blir offisiellt erklært. Datoen for sertifisering av valgresultatet varierer fra stat til stat: https://ballotpedia.org/Election_results_certification_dates,_2020 Deretter går det videre til Electoral College. 5 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Stykket fra 5:51 om mesterkriminelle Biden er fantastisk. Endret 6. november 2020 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Nå er Biden 1096 stemmer foran Trump i Georgia, etter det kom inn en batch fra Clayton County. 7 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 IT-Henrik skrev (11 minutter siden): Han MAGA dude på slutten fekk meg virkelig til å le. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Pallehysa skrev (Akkurat nå): Han MAGA dude på slutten fekk meg virkelig til å le. Går fort til gråt når du innser det eksisterer 70 millioner som han.😃 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) Jeg flyttet en rekke innlegg om poststemming her: Vi prøver å holde denne tråden til opptelling av stemmene, og den løpende utviklingen. Vi ser ellers at noen kommer inn med ubegrunnede onelinere for å spore av. Det vil vi slå strengere ned på fremover. Endret 6. november 2020 av Slettet-404071 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 PA oppdatering forventet om noen minutter! Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 12 minutes ago, IT-Henrik said: PA oppdatering forventet om noen minutter! Hvor følger du med, og hvor er det meldt? Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 Pallehysa skrev (1 time siden): Han MAGA dude på slutten fekk meg virkelig til å le. Fikk lyst på den t-skjorta Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 WiiBoy skrev (2 minutter siden): Hvor følger du med, og hvor er det meldt? Antagelig CNN. Og CNN skal ha ros for sin rapportering hele veien....de har rapportert ganske nøytralt hele tiden, og alltid sagt at vi trekker ingen konklusjoner før alle stemmer er talt. Har ikke telling på hvor mange ganger de har forklart årsakene til at de siste stemmene g¨r sterkt i Biden's favør... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 6. november 2020 Del Skrevet 6. november 2020 (endret) WiiBoy skrev (6 minutter siden): Hvor følger du med, og hvor er det meldt? Skulle til å svare men der oppdaterte det seg. Trump dro faktisk litt i fra? Edit: Men ja, CNN. Endret 6. november 2020 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg