Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Thorny skrev (3 minutter siden):

FOX News gjorde en exit-poll med konkrete spørsmål... 72% av velgere de spurte ville ha et offentlig helsesystem 😆

I stedet for en kandidat som kjører på det, som Bernie Sanders, så har vi Joe Biden... jeg bare skjønner ikke.

Hva mener du her? Valget nå står mellom en kandidat og parti som har lansert en offentlig helseplan, vs en sittende president og kandidat som helt siden forrige valg har lovt å komme med en plan, uten at det har skjedd noe ennå. Den var "to uker" unna både i sommer og i september ifølge Trump, men ingenting er kommet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump taper. De eneste statene han ser ut til å vinne er "grisgrendte" stater som Kentucky og Oklahoma. Selv Texas, en gammel republikkanerstat går jo til Biden.

Er vel bevis på at valget i 2016 ikke var et valg for Trump, men et valg mot Hillary Clinton, en meget upopulær politiker. Men Joe er en koselig gammel bestefar-aktig type som er vanskelig å mislike. Og Trump er en bølle.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
4 minutes ago, afterall said:

Ro ned. Du må jo se på resten av setningen. Det er jo klart jeg ikke mente politisk konservativ, men konservativ med å erklære en haug med valgseire på tynt grunnlag.

CNN 2016? De projiserte Hillary landslide på et nokså tynt grunnlag!

Lenke til kommentar

Mitch McConnell vant soleklart over Amy McGrath. McGrath er kandidaten til DNC. De ville kjøre en krigshauk mot en krigshauk. I stedet for progressive Corey Booker.

Straffer seg igjen og igjen. Om Trump vinner gjenvalg eller ikke, så trenger demokratene en skikkelig purge... de er fullstendig i utakt med velgerne sine. De står for det samme etablisementet som republikanerne gjør.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 minutter siden):

Selv Texas, en gammel republikkanerstat går jo til Biden.

Foreløpig er få fylker opptelt i Texas. Men Harris County, hvor Houston ligger, er telt opp og der stiller Biden sterkt. Han øker der med en del sammenlignet med Clinton i 2016, men spørs om det er nok. Etterhvert vil det jevne seg til, og Texas går sannsynligvis til Trump - det er en rød bastion.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Uberbox skrev (1 minutt siden):

CNN 2016? De projiserte Hillary landslide på et nokså tynt grunnlag!

Hva snakker du om?

Jeg har ikke sagt noe om dette. Jeg registrerer bare at NYT har 85-55, Vox har 63-90, TV2 har 88-66 - altså til sammenligning med CNN sitt lave tall på (nå) 30-37.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Trump taper. De eneste statene han ser ut til å vinne er "grisgrendte" stater som Kentucky og Oklahoma. Selv Texas, en gammel republikkanerstat går jo til Biden.

Her kan vi se hvorfor man ikke skal markere stater som blå eller rød før nok stemmer er telt opp. Trump er på vei til å vinne Florida og Florida er mindre republikansk enn Texas. Grunnen til at Biden leder i Texas er på grunn av at landsbyområdene er ikke telt opp ennå.

Uansett hvem som vinner, så kommer det til å bli små marginer.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Her kan vi se hvorfor man ikke skal markere stater som blå eller rød før nok stemmer er telt opp. Trump er på vei til å vinne Florida og Florida er mindre republikansk enn Texas. Grunnen til at Biden leder i Texas er på grunn av at landsbyområdene er ikke telt opp ennå.

OK, jeg var for rask. Det går fort og man kan trygt si at et amerikansk valg er langt mer uforutsigbart enn et norsk valg.

Lenke til kommentar

Er veldig mange som helt glemmer at Demokratene fortalte at folk skulle stemme TIDLIG, i natt kommer republikanerne til å bykse frem i mange stater.

Her er mitt perspektiv på valget. Så ser jeg iblandt innom NRK

Litt mer analytisk med 2016 tallene.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Camlon said:

Trump vant Florida for en stund siden...?

Tipper han drar Texas og...

https://results.decisiondeskhq.com/

63-90 er det som er "called" nå...

Lenke til kommentar
1 minute ago, Alexander4840 said:

Er veldig mange som helt glemmer at Demokratene fortalte at folk skulle stemme TIDLIG via MAIL, i natt kommer republikanerne til å bykse frem i mange stater.

Jeg hadde også inntrykk av at forhåndsstemmer ville bli talt opp først, men det virker jo ikke slik. Virker som om de blir mer spredt utover.

Lenke til kommentar
Just now, Thorny said:

55% opptalt i Texas, Biden leder med 0,1% men som vanlig spørs det gjerne hvilke fylker som rapporterer raskest. Man skulle tro det var fylker med færre innbyggere, men det virker nesten motsatt.

Tror Trump drar Texas til slutt...

Skjønner ikke helt at VA kan være "called" nå, menmen....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (6 minutter siden):

Men det er flere tiår siden en liberal kandidat vant med gode marginer i tradisjonelle sørstater.

Lenke til kommentar
Just now, pappkake said:

Tror Trump drar Texas til slutt...

Skjønner ikke helt at VA kan være "called" nå, menmen....

Ikke jeg heller. Særlig fordi Trump sin ledelser øker og øker og nå leder han med 18 prosentpoeng, med 34% opptalt. Kanskje det har å gjøre med hvilke fylker i statene som er opptalt og hvordan de gjorde det kontra andre valg. Men det virker uuuutrolig sært å kalle stater så tidlig.

Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):

55% opptalt i Texas, Biden leder med 0,1% men som vanlig spørs det gjerne hvilke fylker som rapporterer raskest. Man skulle tro det var fylker med færre innbyggere, men det virker nesten motsatt.

Biden gjør det bedre enn Clinton i Houston, Dallas og Austin, men vi venter fortsatt på de mer rurale fylkene som nesten garantert er blodrøde. Men det er noen overraskelser, som at Biden har tatt Williamson i utkanten av Austin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...