Gå til innhold

Presidentvalget 2020 - Valguken

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xRun skrev (20 timer siden):

Er John McCain og Mitt Romney unntakene som bekrefter regelen? McCain gikk mot partiet bla. i "skinny repeal", og Romney stemte for å dømme Trump under riksrettssaken, i tillegg til en lang rekke andre tilfeller av avvik fra partiet ellers.

Det er jo enkelttilfeller som skaper overskrifter i media og blir husket/snakket om i årevis. Så ja, eg mener det er unntakene som bekrefter regelen.

Eg trur de fleste republikanere er sterkt uenig med Trump på det ene eller det andre. Men ytterst få går imot han/partiet. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Nerowulf said:

Vil vi kunne se valgmenn som ikke velger det de skal velge tro?

Var jo snakk om det i 2016 til fordel for Clinton, men det såg vi ingenting av. Det er ikke umulig, men ganske usannsynlig.  Hva konsekvensene blir hvis det faktisk skulle skje til fordel for Trump denne gang er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Sitat

Tellingen mot slutten i Georgia:

Valgmyndighetene i Georgia har under 25 000 stemmer igjen å telle. Det opplyser delstatens «innenriksminister», Brad Raffensperger, ifølge New York Times.

De regner med å være ferdige i løpet av ettermiddagen.

Det er svært jevnt mellom president Donald Trump og utfordreren Joe Biden i Georgia. Gabriel Sterling i de lokale valgmyndighetene opplyser til New York Times at det er poststemmer som nå gjenstår.

Delstatsregjeringen har varslet en pressekonferanse klokka 16.30, norsk tid.

(Dagbladet/NTB)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn jeg har skjønt det så er det slik i PA; Biden ligger 136.000 stemmer bak per nå.

89% er talt opp, og Biden har til nå fått 79% av forhåndsstemmene/poststemmene. 

Er ca 780.000 slike stemmer igjen å telle. Hvis Biden får 79% av de og Trump 19%, så vinner Biden PA med et sted rundt 330.000 stemmer. Er det antatt så god margin altså? 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...