knutinh Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 knutinh skrev (24 minutter siden): Interessant graf i dagens Aftenposten: Dette later til å være kilden deres. Jeg får ikke helt tallene til å stemme med "Job Approval" blant "Opposing party" på siste dagen in office, så jeg antar at det er en slags midling over hele perioden. Evt et datasett som man må betale for å få tilgang til. Det springende punktet er hvorvidt målingen er foretatt mens vedkommende var president eller nå i år. Jeg antar det første, men hvis det siste så er det ikke så rart om sinnet over en politiker fra feil parti kjøler seg ned etter 70 år. https://news.gallup.com/interactives/185273/r.aspx Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 3 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Tror ikke Trump har 5% sjanse. Han må vinne nesten alt som er igjen. North Carolina, Georgia, Pennsylvania og enten Arizona eller Nevada. Av disse tror jeg han bare vinner North Carolina. Jeg tror Trump kanskje har 1-2% sjanse. Arizona snur nå for Trump. Det er enda mange stemmer som skal telles opp der, etter korreksjonen. For tidlig å gi den til Biden enda. Georgia går til Trump mest sannsynlig. Pennsylvania leder Trump klart etter 89% opptalt. Går mest sannsynlig til Trumpen. I North Carolina leder Trump og det er bare noen få stemmer igjen å telle der. Nevada er dead even. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 IT-Henrik skrev (3 minutter siden): Ingenting er lettvint, men mann kan jo spøre seg om de konservative er villige til å tilby velgerne sine bedre utdanning med såpass klare trender på at de ikke er godt tjente med å gjøre nettopp det. Og hvem tjener de egentlig da, velgerne som har gitt dem makta, eller seg selv? Jeg tror at de fleste tjener seg selv på et fundamentalt nivå. Unntak finnes, men de treffer man oftere på suppe-stasjoner enn som topp-politikere. En politiker kan fremdeles gjøre en god jobb, og være motivert av å forbedre samfunnet hvis dette ikke samtidig går på tvers av hennes personlige interesser. Når vi lager politiske systemer så burde de inneholde rammer som gir politikerne "nok" handlingsrom til å gjøre en god jobb, men "nok" begrensninger til at det ikke går helt over styr. Ved at slike begrensninger tjener folket og samtidig individene som utgjør partiene midlet over tid (gitt at hvem som er i maktposisjon varierer) så burde man komme til en slik enighet når man setter premissene, ikke når det hardner til 5 mnd eller 50 år senere. -k 2 Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 18 hours ago, xRun said: Et resultat av Trumps skremselsretorikk vedr. stemming via post. Da stemmer ferre av hans supportere via post enn vanlig, som forskyver balansen i poststemmene. Dette var spekulert i at kunne gi en baksmell for ham i noen stater, og det man ser nå tyder også på det. Har nok mer med innrapporteringen å gjøre, at de f.eks rapporter Biden og Trump sine tall i bulks, enn at de går kontinuerlig. For om Biden skulle f.eks få 130k stemmer fra en og samme by hvor samtlige stemmer Biden er en statistisk umulighet. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) 6 minutes ago, TMfrantic said: Arizona snur nå for Trump. Det er enda mange stemmer som skal telles opp der, etter korreksjonen. For tidlig å gi den til Biden enda. Georgia går til Trump mest sannsynlig. Pennsylvania leder Trump klart etter 89% opptalt. Går mest sannsynlig til Trumpen. I North Carolina leder Trump og det er bare noen få stemmer igjen å telle der. Nevada er dead even. Stemmene som gjenstår å telle i Nevada, Georgia og Pennsylvania er i all hovedsak fra tungt demokratiske distrikter, og man forventer at Biden vil ta ledelsen og vinne. Arizona har motsatt virkning - det er en overvekt av republikanske stemmer i de stemmene som gjenstår å telle opp, så der kan det hende Trump klarer å få flertall, men jeg tror ikke det er nok stemmer igjen. North Carolina vinner Trump sannsynligvis. Hvis jeg skal være pessimistisk på Bidens vegne, så taper han Georgia, Arizona og North Carolina, men vinner Pennsylvania og Nevada. Og da vinner han valget. Endret 5. november 2020 av Espen Hugaas Andersen 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) 96% opptalt i Georgia nå. 18.000 stemmer skiller de to. Biden spiser seg smått innpå. Holder det? Umulig å si! Republikanerne varsler søksmål mot flere valgdistrikter i staten nå. Endret 5. november 2020 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 5. november 2020 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2020 Kan vi ikke la denne tråden handle om selvet valget og nyheter rundt tallene som kommer inn, fremfor diskusjoner rundt politisk ideologi og retninger osv? Det finnes andre steder det kan diskuteres. Kjipt å åpne tråden i håp om litt nyheter, også er det bare innlegg etter innlegg med sirkelargumentasjon 😕 22 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Folkens - hva med å drite i disse diskusjonene om helt andre ting enn valget i denne tråden, slik bshagen poengterte over? Det finnes flere andre tråder, og det er bare å lage nye. Vi er midt i ekstraomgangene av tidenes viktigste og mest spennende valg og det er trådens tema. 5 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Snikpellik skrev (34 minutter siden): 96% opptalt i Georgia nå. 18.000 stemmer skiller de to. Biden spiser seg smått innpå. Holder det? Umulig å si! synes Nevada henger i en tynn tråd for Biden nå. Sånn sett er han i såfall helt avhengig av å dra i land GA Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Snikpellik skrev (7 minutter siden): Folkens - hva med å drite i disse diskusjonene om helt andre ting enn valget i denne tråden, slik bshagen poengterte over? Det finnes flere andre tråder, og det er bare å lage nye. Vi er midt i ekstraomgangene av tidenes viktigste og mest spennende valg og det er trådens tema. Heilt enig. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Just now, Mr.M said: synes Nevada henger i en tynn tråd for Biden nå. Sånn sett er han i såfall helt avhengig av å dra i land GA Han er ikke det. Vinner han i Pennsylvania så trenger han verken Arizona, Nevada eller Georgia. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) Splittet ut diskusjon om protestene og div: Kommentering av moderering tas på PM Endret 5. november 2020 av Slettet-404071 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) Mr.M skrev (7 minutter siden): synes Nevada henger i en tynn tråd for Biden nå. Den er skummel ja. Det mangler 16% stemmer i Las Vegas og 11% i Reno, som begge er fylker med byområder og antatt en god del mer demokratiske. Men det er for close nå til å være rolig. Resultatene er ventet tidlig kveld norsk tid. Endret 5. november 2020 av Snikpellik Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Han er ikke det. Vinner han i Pennsylvania så trenger han verken Arizona, Nevada eller Georgia. det er riktig hvis man tror han har sjanse på Pennsylvania, men i mitt scenario antar jeg han taper PA mao. han må enten ta både AZ og NV eller AZ og GA, slik jeg tror det blir. Men alt er forsåvidt helt åpent. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 1 minute ago, Mr.M said: det er riktig hvis man tror han har sjanse på Pennsylvania, men i mitt scenario antar jeg han taper PA mao. han må enten ta både AZ og NV eller AZ og GA, slik jeg tror det blir. Men alt er forsåvidt helt åpent. Tror Trump har større sjanse til å ta Arizona enn Pennsylvania, men vi får jo bare se. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden): Tror Trump har større sjanse til å ta Arizona enn Pennsylvania, men vi får jo bare se. Det tror jeg og. Arizona er så vanskelig å si nå. Mangler fortsatt masse poststemmer, men det er en stat også republikanere har stemt en del via post. Phoenix-fylket inkluderer så mye mer enn bare de urbane områdene. Neglebiting. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 var det innen kl. 18 i kveld at AZ og NV skal være ferdig med opptellinga? haler de det ut for å gjøre seg viktige? lett å mistenke det i allefall Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Mr.M skrev (8 minutter siden): var det innen kl. 18 i kveld at AZ og NV skal være ferdig med opptellinga? haler de det ut for å gjøre seg viktige? lett å mistenke det i allefall Ja lurer på om det ikkje var tidlig kveld Norsk tid. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2020 Del Skrevet 5. november 2020 Mr.M skrev (29 minutter siden): var det innen kl. 18 i kveld at AZ og NV skal være ferdig med opptellinga? haler de det ut for å gjøre seg viktige? lett å mistenke det i allefall AZ: Officials in Maricopa County, which includes Phoenix, said they would release another results update after 9 p.m. Eastern. NV: After suggesting that they may release additional results on Wednesday, state officials in Nevada reverted to their original plan of updating results Thursday at noon Eastern. Remaining votes include mail ballots received on Election Day, those that will arrive over the next week and provisional ballots. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg